Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Koho by napadlo, když v království krále Florinda srovnali se zemí hraniční horu, aby nestínila slunci, že se ztratí ozvěna. A o ztracenou ozvěnu se měla vést nesmyslná válka. A že se nakonec nekonala, o to se zasloužila chytrá a statečná princezna Bianka. Zato se konalo hned několik svateb najednou a o ozvěnu se postarala miminka, která se mladým dvojicím narodila. (Česká televize)

(více)

Recenze (17)

dogrose 

všechny recenze uživatele

Je tu zvykem posílat do odpadu všechny televizní "papundeklové" pohádky. Já na nich vyrostla, na těch studiových černobílých... Myslím, že když má dítě fantazii a je k ní vedeno, je mu jedno, že pohádka není natočena v reálu se super efekty nejnovější generace. Naopak - české studiové pohádky podporují v rozvoji představivosti. Je mi líto, že nikdy nebyl (a už asi nebude) vzdán hold průkopníkům české tv pohádky, a to bez ohledu na profesi... Tohle je vynikající pohádka po všech stránkách: výborné obsazení až po poslední roličku - herci, kteří umějí hrát (zejména je jim rozumět každé slovo), skvěle odvyprávěno, mám to zápletku i spád, děj graduje, inteligentní a vtipné dialogy. Mezi Kolářovou a Třískou to nádherně jiskří. Vše dokresluje podmanivá hudba. Co mě hodně dostalo, bylo výborně vymyšlené ztvárnění koní, kteří vypadají jako opravdoví. Dokonalá učebnice, jak správně točit pohádky. ()

horskejvlk 

všechny recenze uživatele

Skvěle vše zde napsala “Jezinka-jezinka” mluví mi z duše. Pohádka takChudá na výpravu i na poměry “studiovek” bohatá na humor, herce a pohádkovost. Zde je vidět proč za komunistů byly filmové pohádky tak atraktivní, převážně se točily tyto chuďoučké studiové- divadelní. Divadlo bylo grunt tak i kulisy odpovídaly záměru o to víc jde vidět jak jsou herci v této pozici spokojení. Tříska je úžasný, koně a jejich jízda je super nápaditá, scénář vtipný: “Všichni na Kůň!”,  “ozvěna potvrzovala mé poslání můj životní úděl”. Škoda že Mateo a Maršálek nebyly spolu i na filmovém plátně. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Lukavský, jak ho určitě neznáte ("tisíc mordů na mym kordu"). Úchvatné jezdecké scény na zbrojných koních, kteří nedokáží klidně stát na místě. Princ - jediná postava v dějinách dramatu, která naiviní trik protistrany prohlédá zároveň s divákem. To vše a mnohem víc v traghoedii shakespearovských rozměrů a antické hloubky. - A co teď učiníme, co myslíš, Marčelo? - Já nevím, co ráčíte učinit, Vaše Veličenstvo. - Né my, ale vy co učiníte, královské dvořanstvo, no, třeba ty, Lodovico? -Nevíme prosím, co učiníme, vaše královská Výsosti. -Tak já vám tedy povím, co učiníme. Oblékneme zbroj a nevrátí-li nám Lorenzo ozvěnu, vypovíme mu válku! -Válku, otče? - Ano, válku. Všichni na kůň! Kupředu! -Všichni na kůň! Kupředu! ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Podaktoré prvky krvimilstva a pošahanosti pripomínajú Čapkovú Bílú nemoc, ale poväčšine ide skôr len o takú divadelnú adaptáciu (televízneho charakteru), v ktorej dominuje Kemr, ale nemá nikoho, kto by mu zdatne sekundoval. Aj preto sa myšlienky a odľahčená rovina snímky nestretáva s hravejšou, humornejšou odozvou. Podpriemer. ()

otík 

všechny recenze uživatele

"Hora byla jejich, ozvěna naše." I tak se dá shrnout děj této pohádky. Motivaci pro válku mezi královstvími díky odstraněné hoře a tím pádem ztracené ozvěně jsem teda ještě opravdu nezažil. Už tento námět je pro pohádku přinejmenším podivný a nepodařený, stejně jako totální studiové kulisy a příšerně stylizovaní neživí koně. Černobílá, studiová pohádka s hodně slibnými obsazením, které nemohlo naplnit očekávání díky velmi špatnému scénáři, ačkoli se od půlky děj vlastně točí jen kolem Kolářové a Třísky. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Když král (Josef Kemr) píše dopis králi Florindovi (Radovan Lukavský), který mu diktuje princezna Bianka (Daniela Kolářová) o tom, jak mají obdobnému králi Florindovi poslat ozvěnu z celého království na deseti vozech, aby se zabránilo válce, je po zhlédnutí listu na kterém je dopis napsán, zřetelně vidět, že je list nepopsaný. (Teimei)

Reklama

Reklama