• Enšpígl
    ***

    Melancholicky vypravěný příběh i lidských charkterech, které mají velký vliv na vzájemné vztahy. Z počátku jsem měl trošku problém s tím kdo je kdo a kdo s kým jebe, ale to se poměrně rychle brzy urovná a pak už je to jen o tom, aby se divák stal mlčenlivým svědkem lidských vztahů. Po delší době působily dívčí slzy reálně a nebylo problém jim uvěřit. Film až na jednu scénu nemá žádnou dramaticky vypjatou chvíli, ale prostřednictvím dialogů umí zapracovat na emocích. Velmi vydařený výkon předvedla mladinka Táňa Pauhofová a Ondra svým výrazným herectvím opět vyniká ve všech svých scénách.(9.12.2014)

  • ScarPoul
    **

    Nvotu mám naozaj veľmi rád. Aj ako herca a aj ako režiséra. Myslím si, že so Šulíkom patrí k tej malej skupine tvorcov, ktorý sú produktívny, osobitý a na ich diela sa dá pozerať. Na Kruté radosti som sa tešil, ale namiesto uceleného príbehu som dostal mozaikovitú schematickosť rôznych postáv, ktoré sú späté prostredím. Lenže nejaký výraznejší presah som u nich nenašiel. Jednak je to preto, lebo ten mikrosvet je naozaj zobrazený len sporadicky a tiež preto, lebo emócie tak potrebné pre stotožnenie som tu nenašiel. Som rád, že Vetchý, Mikulčík aj výborná Pauhofová sa nestrácajú v návale sentimentu, ale ten bude pre mňa vždy potrebnou súčasťou keď príde na zobrazenie emócií. Kruté radosti sú o nedospelých ľuďoch, samote a možno aj tom zle v každom z nás, ale spôsob akým to Nvota zobrazuje je príliš odťažitý aby sa vytvorila potrebná katarzia. Kruté radosti sú tak síce pekne natočeným, ale emočne chladným filmom. Pre mňa skôr sklamanie.(30.3.2013)

  • FlyBoy
    **

    Malebný vidiek v medzivojnovom období v ktorom žijú bežní ľudia upjatí k svojím každodenným zvykom, respektíve návykom. Po príchode "cudzinca" začína proces narušovania rutinného živorenia, prejavujú sa charaktery osôb, odkrývajú sa neznáme skutočnosti. Slovom, divoký impulz z vonka zasahuje do relatívneho pokoja vo vnútri a priestor (až na pár hrejivých okamihov) dostávajú hlavne vypäté situácie. Juraj Nvota sa spolieha na komorné podanie celej zápletky počas ktorej sa snaží zachytiť faloš, pokrytectvo, lásku, sklamanie a poukázať na ich separátnosť určovanú práve konaním/správaním jednotlivých obyvateľov dediny. Škoda, že je to tak tézovité a v povrchných frázach sa utápajúce. Navyše spočiatku sľubne rozohraná partia "stretu rozdielnych nátur" nemá kvôli unáhlenému strihu + schématickému skriptu takú katarznosť - vyznieva dostratena a hlavne vlastní koniec, ktorý moc uveriteľný a pasujúci teda nie je.(2.6.2011)

  • Slarque
    ***

    Po dlouhé době celkem povedený slovenský film (dal bych i tři a půl hvězdičky). Nutno pochválit zejména herce Táňou Pauhofovou počínaje a pány Vetchým, Kassaiem a Hajdu nekonče. Tím koncem o tu chybějící půlhvězdičku tvůrci filmu přišli.(8.3.2003)

  • ivishka
    **

    Spíše než komedie je to velmi podprůměrné drama, které se snaží udělit hlubší význam divákovi. Přihlouplá postava neschopného chlapa, který se zjevně neřídí heslem "co si nadrobíš, to si sníš"(hraje ho Vetchý) se díky své neschopnosti uchýlí ke lži. Jeho dcera (zjevně z nějakého nejapného úletu) "díky" smrti její matky přijíždí do městečka kde žije její biologický otec, ale protože se mu nechce se o ni starat tak ji svěří svému kamarádovi jako jeho údajnou "neteř". Hloupoučká zrzatá slečna hledá sama sebe,zdárně rozvrací vztahy a zamiluje se jak do svého "strýce" - shodou okolností také ředitele místní školy, který ji zachránil před křesťanskou internátní školou a vzal ji k sobě domů a také do učitele. Ke konci filmu si s ním dokonce uletí a pak jede studovat do Prahy. Vrací se se slovy - "Přivezla jsem vám z Prahy Plzeň!" a tím film končí - zbytečné, nudné a o ničem. Oceňuji pouze herectví pana Ondřeje Vetchého a dohromady miniroličku(asi minuta) Zuzany Kanócz.(20.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace