Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh neohroženého válečníka, kterého na kolena srazí ambice a touha po moci. Klasické Shakespearovo drama se vrací na plátna v nové verzi, která navazuje na vlnu britských adaptací děl génia alžbětinského divadla, v nichž září současná herecká elita. Macbeth (Michael Fassbender) je obávaný skotský válečník, který se neleká zuřivých bitev. Když na vřesovišti vyslechne věštbu, že bude příštím králem, uvěří. Netuší, jak velkou cenu bude muset zaplatit. Cestu ke koruně dláždí smrt a úklady, které nakonec pohltí Macbetha i jeho ctižádostivou ženu (Marion Cotillard). (Film Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (253)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Na tohle, lidé milí, jděte! Tvůrčí bratrské duo nám zde předkládá famósní příběh z pera prý kdysi žijícího geniálního dramatika... Kvantitofilové budou říkat, že je to moc málo akční, kvalitofilové mě za tuto poznámku odstřelí, já říkám, po všech stránkách zatraceně umělecké DÍLO!!! Rodí se nám v anglosaském prostředí "nová" dvojice, která, jak doufám, dostane ještě mnoho příležitostí se ukázat?! ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Takhle nějak by asi vypadala Snyderovo Třístovka, kdyby měla nějaké intelektuální ambice. Jed Kurzel mě opět nezklamal a i Justin ujde. Film je vizuálně extrémně nádherný, nejspíš každý nový pohled kamery by se dal okamžitě zarámovat a vydávat za dílo nějakého z prerafaelitů. Jenomže v tom bohužel taky trošku tkví kámen úrazu. Silná orientace na vizuálno v kombinaci s ponecháním divadelního členění na jednotlivé akty a zachováním mono/dia/logů na úkor vyprávění akcí způsobuje, že se na film velmi těžko dívá. Vytváří to totiž dojem, že se čas zastavil a nic nikam neplyne, včetně příběhu a jeho postav. Úvodní pohřeb a následný skok do vřavy bitvy ještě sliboval, že se podaří vybudovat si svůj vlastní funkční svět vymezený vůči divadelní předloze, ale z toho poměrně rychle sešlo a po většinu zbývajícího filmu už jsem měla dojem, že si vlastně "jenom" čtu Williama okořeněného o pár dalších duchů a modré oční stíny na nádherných ženách a mužích. Ne že by bylo na čtení Williama něco špatného ("Will all great Neptune's ocean wash this blood clean from my hand? No, this my hand will rather the multitudinous seas incarnadine, making the green one red." - olala, ne nadarmo je to nejslavnější bard), ale jak známo film a divadlo jsou jiné elementy a nejlépe fungují, když používají odlišné prostředky. Ale je taky pravda, že na to, jak jsem u sledování filmu trpěla kvůli špatnému plynutí brzo zapomenu, kdežto na ty atmosferické obrazy (mrtvý král na marách, mrtvé dítě na hranici, Marion v perlové koruně, abych jmenovala pár) budu pořád myslet a Jedovu hudbu budu taky poslouchat. Z herců mě nejvíc ohromil Sean Harris, kdo by to byl řekl, že v sobě ukrývá takového divocha. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Nejlepší adaptace Shakespeara za hodně dlouhou dobu. Vizuálně podmanivé, ponuré skotské kopce a k tomu verše protkané šílenstvím a obavami. Fassbender jako Macbeth a Marion Cotillard v roli jeho paní ze sebe dávají to nejlepší. Ctižádost, moc, ženy. Nebezpečí pokoušející dobrého člověka napříč časem. Podlehne-li bude zatracen. ()

movieband 

všechny recenze uživatele

„Aby nás temné síly zničily, často nás získávají drobty pravdy, v drobnostech s námi hrají pravdivě, v podstatných věcech ale zrazují.“ Hypnotický, působivý, temný a stylisticky perfektní. Vizuál filmu diváka přiková do křesla, těžká atmosféra dá divákovi roubík a po zbytek filmu je už jen schopen vnímat perfektní herecké výkony. Macbeth je zaručenou filmovou událostí roku, která by si zasloužila minimálně nominace na Oscara za výpravu, zvuk, kameru a herecký výkon Michaela Fassbendera. Pravdou Macbetha je, že se místy táhne a upadá do monotónnosti, tudíž by mu možná mnohem víc slušela kratší stopáž. Ale vzhledem k tomu, že Macbethův příběh se omýlá stále dokola, tak na to šel Kurzel z jiného konce, a ve stopáži 113 minut, servíruje divákovi příběh o zhoubě lidské duše se surovou atmosférou, krvavým (ne-přehnaným) zpracováním a hypnoticky poutavou režií. „Be bloody, bold, and resolute. Laught to scorn the power of man, for none of woman born shall harm Macbeth.“ Dialogově je nové zpracování, Shakespearova Macbetha, mnohem stravitelnější, než jeho Coriolanus, který je mnohem náročnější, a pro mainstreamového diváka téměř nestravitelný. Macbeth je otevřenější širšímu publiku, už jen díky profláklosti svého děje. Kurzel se tohoto tématu chytá s vervou, a spolu s herci, kteří do toho nejdou s o nic menším zápalem divákovi nachystají bravurní jízdu plnou kvalitních hereckých výkonů a pamětihodných scén. Využití slow-motion je ve filmu namístě a jen umocňuje už tak působivý dojem z momentálního dění. Procítěnost Macbethova chování nebo toho, co se momentálně děje (průběh bitvy). Navíc samotné záběry krajiny, mlha válející se po svazích a úpatích kopců, blátivé bitevní pole, mlhavé lesy… Nejednou jsem si vzpomněl na Refnovu Valhallu. Časté prostřihy mezi scénami (modlící se lady Macbeth, Macbeth vraždící krále, uvědomění si svého činu) spolu s výbornou hudbou (Jed Kurzel tleskám), jen umocňovaly dramatičnost už tak dost vypjatých částí. Přízraky mrtvých, které pronásledovaly Macbetha, atmosféru doháněly až do hororu a spolu s prostupujícím šílenstvím se z filmu stává psycho-thriller, která v závěru skončí zákonitou katarzí, tak typickou pro Shakespearovi díla. Závěrečných 20 minut, mě svým zpracováním dohnalo do plné palby. Kurzelův Macbeth je stoprocentním, nevídaným a kvalitním diváckým zážitkem. Škoda jen, že mi utekl na plátně. Film se mi neskutečně trefil do vkusu. Dlouho mě nic tak nezasáhlo, hudebně i dějově, jako právě Fassbendero\Kurzelovo podání téhle středověké tragédie. P.S. Pokud se do té doby nic nezmění, tak jsem na zpracování videoherního Assassina hodně zvědavý. Pokud by na to šel Kurzel stejně jako na Macbetha, bylo by to přinejmenším zajímavé a já bych se na to těšil mnohem víc, než doteď, sic nijak velký fanda hry nejsem. P.P.S. Soundtrack je mistrovské dílo a skladba Macbeth je tím nejnádhernějším z celé hudební kompozice. Plná usmíření, rozvážnosti a emocí. Masterpiece. „Hail Macbeth!“ Zajímavé komentáře: Marigold, Cervenak, Traffic, 2-Xtreme () (méně) (více)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Justin Kurzel se i v Macbethovi může oddávat tomu, co ho fascinovalo ve Snowtownu - morálnímu vákuu, které vzniká kolem krajně ambivalentních povah, zmítaných násilím a manipulativností. Samozřejmě v součinnosti s Adamem Arkapawem mocně používá drsnou skotskou krajinu jako zrcadlo nehostinného nitra dvou hlavních aktérů, kteří (snímáni především v neúprosných detailech) tvoří magnetizující středobod adaptace. Manželé Macbethovi a jejich pozvolný propad šílenství si uzurpuje téměř veškerý prostor a pokud nemá herec takové nadání zahrát na malé ploše s fascinující intenzitou jako Sean Harris, má prostě smůlu. Není to na škodu, protože Fassbender a Cotillard hrají s intenzitou, která bez problémů ustojí i nekompromisní volbu detailu a věrnost jazyku originálu, byť nejsilnější je moment, kdy uprostřed bezeslovné scény uroní Macbeth "slzu šílenství". Kurzel volí ponuré, velmi pomalé tempo, které se zhruba veprostřed ocitne v zajetí stereotypních aranžování monologů / dialogů protagonistů (zjevná vada scénáře), ale po většinu zbytku stopáže si zejména díky fascinující souhře Arkapawova oka a uší Justinova bráchy-skladatele Jeda drží velmi intenzivní náboj. Bitevní scény jsou pak na pokraji refnovského manýrismu, ale do celkového tónu "naturalistického lyrismu" mi pasují. Ano, blazeovanost Branagha se láme pod diktátem temnoty a dokonce i BBC cyklus Ve stínu koruny působí proti Kurzelově adaptaci vzdušně. V něčem má Macbeth velmi blízko k rozporuplné, ale strhující adaptaci Wuthering Heights Andrey Arnold. I on hledá v klasice pozapomenutou pachuť krve, pach potu a mazlavost bláta. A mě si získal. [80%] ()

Galerie (45)

Zajímavosti (5)

  • Na festivalu v Cannes se tomuto filmu dostalo desetiminutových ovací ve stoje a nominace na Zlatou palmu. (Barghest)

Související novinky

Apple ukořistil Coenova Macbetha

Apple ukořistil Coenova Macbetha

13.05.2021

Streamovací služba Apple TV+ pokračuje v zajímavých akvizicích. Po nedávném zakoupení nové sci-fi Finch s Tomem Hanksem tentokrát společnost pořídila práva na distribuci prvního sólového filmu Joela… (více)

Margot Robbie na lovu nacistů

Margot Robbie na lovu nacistů

06.09.2018

Australská herečka Margot Robbie (Sebevražedný oddíl) a v posledních letech čím dál populárnější belgický herec Matthias Schoenaerts (Rudá volavka) si zahrají hlavní role v novém drsném thrilleru z… (více)

Macbeth - unikátní filmová projekce v Brně

Macbeth - unikátní filmová projekce v Brně

20.10.2015

Evropská předpremiéra filmu Macbeth s Michaelem Fassbenderem a Marion Cotillard se uskuteční v unikátním prostoru brněnského Mahenova divadla už 22.října od 18.00 a 21.00. Nenechte si ujít jedinečnou… (více)

To nejlepší z festivalů v kinech

To nejlepší z festivalů v kinech

28.09.2015

Velké filmové festivalové echo Be2Can 2 se bude konat od 7. do 14. října paralelně v České republice a na Slovensku. Druhý ročník přehlídky filmů ze špičkových mezinárodních filmových festivalů… (více)

Reklama

Reklama