Režie:
Edward ZwickKamera:
Oliver WoodHudba:
Henry JackmanHrají:
Tom Cruise, Cobie Smulders, Robert Knepper, Aldis Hodge, Danika Yarosh, Patrick Heusinger, Holt McCallany, Christopher Heskey, Jason Douglas (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Reacher nejraději pracuje tam, kde by byl oficiální postup příliš zdlouhavý. Jako bývalý major vojenské policie má rád zločiny s armádní příchutí a vůbec nejraději ty, které na první pohled nedávají smysl. Jako třeba obvinění velitelky Susan Turnerové (Cobie Smulders) ze špionáže. Krásku s dosud neposkvrněnou pověstí, kolem které začali náhle v podezřelém tempu umírat lidé, chtěl původně pozvat na večeři. Teď ji musí vytáhnout z basy, aby pomohl dokázat její nevinu. Někomu se to samozřejmě nelíbí a ten Někdo bude chtít Reachera pořádně klepnout přes prsty. Neváhá k tomu přitom využít i ty nejodpornější prostředky, jako je likvidace Reacherovy dcery, o jejíž existenci on sám dosud neměl tušení. Tady jde totiž o hodně. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (506)
Není to tak dobře poskládané jako první film, ta hra na tatínka a dcerku mi sem moc nesedí, a ostatně ani ženská hrdinka nic moc. Dokonce tentokrát - když vezmu v potaz knihy - nedošlo ani sex, zajímavé. Zpočátku zajímavé vyšetřování a zvraty, jež jsou postupně ubity nelogickým jednáním postav, jedním úředníčkem, který najednou prozře, a naprosto nijakým závěrem se zatčením šéfa zločinné firmy, tam jsem čekal větší nápad. Bitka na střechách hotelů během halloweenské parády, proč ne, ale ta paráda tam byla jen zoufale pro okrasu, neměla pro děj větší funkci. A Jack sice splnil zloduchovi, co mu slíbil, ale přece jen to nebylo až tak zajímavé, ten souboj, jak by člověk od finálovky čekal. Pořád ale nadstandard na poli filmů o tajných agentech nebo bývalých mariňácích. ()
Jack neztrácí čas. Než začne film, stačí zpacifikovat dva týpky a další dva předává spravedlnosti před úvodními titulky, během nichž si zvládne domluvit rande se ženou, kterou sotva poznal. Přibližně první třetina filmu je parádní lekcí vypravěčské úspornosti. Čas na vydechnutí nemají ani postavy, které nevedou zbytečné řeči a jednají, ani divák. Tah na bránu Reacher ztrácí až vinou druhé ženy vstupující do příběhu, kvůli které musí protagonista nejen utíkat před spravedlností a pátrat po skutečném padouchovi, ale zároveň se chovat jako zodpovědná otcovská figura a sdělovat výchovné rady, což k pulpovému hrdinovi jeho typu vůbec nesedí. Vztahy mezi postavami navíc kvůli slabě prokresleným postavám a nevýrazným hercům nemají potřebnou dynamiku (jakkoli prý byly právě ony jedním z hlavních důvodů, proč si tvůrci z cca dvaceti Childových knih vybrali ke zfilmování zrovna Never Go Back), takže budete mít oproti svižnému začátku dost času přemýšlet nad předvídatelností tuctové zápletky. Budete-li se snažit, lehko odhadnete, jak dopadne právě probíhající scéna. Budete-li se snažit trochu víc, bez problému odvodíte, jak to skončí celé. Jako fajn bonus vítám, že vztah mezi Turnerovou a Reacherem zůstává na profesionální rovině (jeho povahu pěkně demonstruje, že ani jeden z nich neřeší polo-obnaženost toho druhého, když si prohlížejí utržené rány). Jediná vypravěčská zrada, částečně ospravedlňující nedomrlost vztahové linie, pak přichází až na samém konci, kdy je potřeba vyklidit stůl a obnovit status quo, aby série mohla nerušeně běžet dál. Zwick oproti snaživějšímu McQuarriemu pouze splnil zadání. Krutě na to doplatily zejména zaměnitelné, rychle a nepřehledně sestříhané akční scény (jakous takous orientaci standardně zajišťují akorát zvukové efekty), z nichž se žádná neblíží koupelnové rvačce nebo automobilové honičce z jedničky. Oceňuji, že se v době recyklování osvědčených franšíz a natáčení supernákladných komiksových adaptací někdo pustí do devadesátkového akčního thrilleru se středně vysokým rozpočtem, v němž hraje zápletka větší roli než spektakulární CGI sekvence. Jenom by z něj nemuselo být tak patrné, jak málo se většina zúčastněných snažila vytvořit něco hodného zapamatování. Dva dny po projekci si nejsem jist, zda jsem viděl nový film s Tomem Cruisem, nebo reklamu na washingtonskou veřejnou dopravu a sporťáky, kterými jezdí američtí policajti. Jednička vydělala největší peníze mimo kina (DVD, BD, VoD). Dvojka jako kdyby byla od začátku zamýšlená jako film do vlaků a letadel. Škoda. 65% ()
Návrat (minimálne) do deväťdesiatok vždy poteší, ak je aspoň slušne remeselne zvládnutý. V podstate ide o sériu pre staršie publikum, resp. pre starších Tomových fanúšikov, pretože Zwick vážne nemá záujem konkurovať súčasným blockbusterom zbesilosťou akcie a výpravou. Tón je rozložený rovnomerne medzi hlavnú dejovú líniu a líniu vzťahovú, pričom práve tá osobnostná bude to, čo vám utkvie v hlave na dlhšiu dobu ako konšpiračná a prečo vás film má možnosť emocionálne zasiahnuť. Viac sa vedú dialógy ako strieľa, i keď povinnosť aspoň minima akcie musela byť splnená. Nakoniec celkom príjemné prekvapenie, osobne ma dvojka bavila viac ako prvý diel. ()
Tak ono isteže faktor otec-dcéra filmu v očiach množstva divákov čosi ubral, s čím môžem viac menej súhlasiť, ale stále sa jednalo o pozerateľnú akciu. Nie je to síce Mission Impossible (hlavne nie v porovnaní s poslednou časťou, ktorej som s radosťou udelil plný počet), no i tak Reacherovi nemožno uprieť, že v správnych množstvách dávkuje kopu napätia a na jedno zhliadnutie určite nenarobí žiadnu škodu. ()
Dvouhodinová reklama na běh Toma Cruise, ve které je příliš mnoho postav a málo Jacka Reachera. Jednička měla zmatený styl a podivné záporáky, nechybělo jí ale tempo a několik opravdu dobrých scén a nápadů. Druhý díl skoro nic z toho nemá, místo toho tlačí na melodramatickou strunu (jako by něco takového mělo ve světě Jacka Reachera co dělat) a z Reachera udělal tuctového hrdinu, který si svůj božský status už nezaslouží (paradoxně nejlepší zářez má Cobie Smulders v boji za použití hadice). Cruise má obvykle dobrý čuch na projekty, tady ale minul cíl o několik terčů. Jacku, nevracej se. ()
Galerie (154)
Zajímavosti (14)
- Lee Child, autor knihy „Jack Reacher: Never Go Back“, si ve filmu opět zahrál. Tentokrát ztvárnil ostrahu na letišti, která prověřuje pasy. (Yoshitsune)
- Jack Reacher má podle předlohy u sebe vždy jen kartáček na zuby a od 11. 9. 2001 také průkaz totožnosti. Když jej na začátku filmu šerif prohledává, najde u něj právě tento kartáček a občanský průkaz, což jsou jeho jediné doklady napříč celý celým světem knižní předlohy. Tím je v podstatě podloženo, že jde o jediné věci, které má Jack u sebe (napříč knižními dobrodružstvími). (Thommy91)
- Když je Samantha (Danika Yarosh) v pokoji sama a dívá se na televizi, tak běží horor Paranormal Activity 4 (2012). (Yoshitsune)
Reklama