Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (671)
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
Jako zase je fajn, že film ušetří čas za sledování cestománie - Itále, protože tady to s Hanksem a spol v tý základní kostce dějiny - acrhitektura zmáknem taky, jsou tam nějaký výklady o peklu a různý rozlušťovačky co člověka časem začnou nudit, protože je to furt na jedno brdo. Zpočátku to mělo docela tempo i když teda Hanks pod Eastwoodem a Hanks pod Howardem to jsou dva úplně jiný Hanksové. Žádná další postava mě přes noc neutkvěla v paměti, takže z téhle pozice docela nuda. Co se mě líbilo bylo finále v chrámu, takový originálnější, akčnější a docela hezký na oko. Pokud jde o ucho, tak to dostalo asi nejlepší zážitek, ale Hans Zimmer je zkrátka dlouhodobě výbornej pečovatel o divákovi uši. ()
Ať už to byla Šifra nebo Andělé a démoni, tak pokaždé se jednalo o dobrodružné filmy, u kterých jsem měl pocit, že respektují původní knižní předlohu. Inferno si s ní ale ledatak vytírá prdel a vůbec nechápu, jak je možný, že to Ron Howard mohl dopustit. Vždyť ty předchozí filmy tu myšlenku knihy v podstatě dodržely. Tady nejenom, že jí nedodržely, ještě jí v podstatě celou obrátily tak, aby se to hodilo samotnému filmu. A mrzí mě to, opravdu hodně mě to mrzí. Felicity Jones tu totiž má naprosto skvělou postavu. A možná, že to vnímám i proto, že jsem si jí jako herečku prostě oblíbil. Jako celek ale nemůžu jinak, než si stěžovat. Inferno není dobrý film. A stejně tak by byl vysloveně průměrný, když bych neznal předlohu. Střih mi vadil. Vadilo mi to, že kostra příběhu je v podstatě stejná jako u předchozích filmů a absolutně jsem nepochopil, proč se film odkazuje na Danteho Božskou komedii, když to na hlavní myšlenku nemá, dle filmu, vůbec žádný vliv. A jestli jo, tak hodně okrajový. Osobně si tedy myslím, že Inferno je nejhůř zfilmovaná kniha, kterou jsem kdy viděl. A o to horší to je, když vidím, kdo všechno za tímto filmem stojí. ()
VANADIHO. Není to anagram? Ano, je to anagram..! Howard se snažil absenci kvalitní látky vyvážit vizuálními nápady a intenzivnější akcí, ale proti větrem poháněným lopatkám nezáživné fabulace neměl sebemenší šanci (obzvláště když si vzal do hlavy, že krom Langdona trpí amnézií i divák). Zaplaťpánbůh za indické stéblo Irrfan Khan, které mě tahalo z rezervoáru, v němž ekoteroristé místo pragmatičnosti volí okázalost a virus neplodnosti přenechává místo kečupovému moru.. Úplně vidím, jak producent vysvětluje Danu Brownovi, že jestli se nepodepíše pod Koeppův vyšperkovaný scénář, dostane jen 2,5 % ze zisku namísto 3 % a to by mohlo nejeden běžný účet mrzet.. ()
Tohle bylo hodně špatný a to ríkám jako člověk, pro kterého jsou Langdonovky hodně velké guilty plesure, ty knížky (i filmy) jsou prostě fajn v tom, že se jedná o nepříliš složité čtení o profesoru, který je takovou modernější verzí Indiany Jonese, až na to, že se Langdon chová jako profesor, co má historii a umělecká díla rád a hrobky nevykrádá a když, tak s nechutí. Takže jsem zklamanej o to víc. Pravda, tady byla mimo i předloha (nečetl jsem, jen poslouchal audioknihu) ze které si filmová adaptace vzala to špatné a nepřidala téměř nic dobrého, Toma Hankse to evidentně velmi nudilo a tak už tak dost tupý děj dostal novou úroveň nudy. Ono to totiž na place evidentně nebavilo nikoho, tohle je film, který téměř nikdo nechtěl a tržby v kinech to ukázali docela jasně. PS: proč je pro mě nejlepší ze série Da Vinciho kód? Je pomalý, děj se odehrává na větší ploše a je tam mnohem větší prostor pro myšlenkové pochody, jakkoliv přitažené za vlasy, česový pres totiž titulní postavě nesvědčí ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Inferno (2016) je treťou filmovou adaptáciou, ale ide o štvrtú knihu.Vynechaná bola tretia s podtitulom "Stratený symbol". Podľa spisovateľa Dana Browna se filmárom nepodarilo prísť na to, ako urobiť záporáka dostatočne výrazným. Filmová série tiež stavia na medzinárodných trhoch a "Stratený symbol" je na USA príliš úzko zameraný. Preto sa rovno prešlo k Infernu, ktoré je zasadené do Talianska a Turecka, kde sa venuje globálnej hrozbe. Podľa Entertainment Weekly, román nebol dostatočne vhodný na sfilmovanie nakoľko jedným z vrcholov knihy je naháňačka, ktorá sa celá odohráva v temnote, čo sa na plátne ukazuje špatne. Režisér Ron Howard už v minulosti uviedol, že vzniklo niekoľko verzií scenára, ale žiadna nebola uspokojivá. (Paldiny)
- Ačkoliv je tento film nejkratší (120 min.), má nejdelší soundtrack z celé série (17 skladeb). Andělé a Démoni (2009) mají 8 skladeb se stopáží filmu 130 min. A Šifra mistra Leonarda (2006) 14 skladeb se stopáží filmu 150 min. (mrborn2lose)
- Na nakrútenie Langdonovej vízie pekla bolo použitých 9000 litrov falošnej cukrovej krvi. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama