Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ***

    Oscarový film 2016...Asi by som mal žasnúť a vykrikovať: "Wau, to bola bomba!" , ale bohužiaľ nie. 100% súhlas s Malarkeym. Vyrozoprávať film z pohľadu novinára, horlivého žurnalistu, ktorý chce za každú cenu urobiť humbuk, alebo jednoducho správnu vec, to je ok. Ale keď je celý film založený iba na tom a protistrana, v tomto prípade obvinení kňazi, nedostane takmer žiadny priestor, je to na hovno. Doslova som dychtil, kedy konečne odchytia aspoň jedného z tých 87! prípadov a to len v meste Boston! Ale nič...Téma rozhodne zaujímavá, provokatívna a kontroverzná, ale tu to aj končí. Akademikom to asi stačilo, no mne ani zďaleka. Celkovo je to pre mňa oscarové sklamanie, aj keď nie až také veľké ako minuloročný Birdman. Spotlight ledva získal dve sošky, čo je na oscarový film sakra málo. +++++ Pri najbližšej návšteve kostola sa treba zamyslieť, pretože sa zdá , že kňazi prekefovali celú Ameriku od Severnej Dakoty až po Texas... Film fajn, pozerateľný, ale bez emócií a hlavne nevyužitý. 60%.(6.3.2016)

  • H34D
    ***

    Hodnotné téma, jasné poselství a kritika církve přitom zůstává velmi citlivá a diplomatická. Spotlight nelze nařknout ze světské zaujatosti, či protináboženského naladění. Jistá absence dramatičnosti mě však uspávala, "filmovost" ustupuje faktickému popisu (novinářských) události, což je podobný problém jako u Boylova Steva Jobse. Nicméně věřím, že patřím k menšině, která to takhle vnímá... 7/10(14.2.2016)

  • castor
    ****

    Jakožto někdo, jenž do novinařiny tak trochu nahlédl, samozřejmě můžu pochybovat nad produktivitou investigativního týmu (respektive kdo v tuzemsku by mohl platit několikaměsíční hon za, sic vydatným a nesmírně atraktivním, materiálem?). Ušlechtilé drama se silným základem, kterak na nemocnou církev už nemůžeme brát pražádné ohledy. A dupnout na ně pěkně od základu. Žádná jedna senzace, ale kompletní seznam hříšníků, kteří neudrželi v kalhotách to, co měli. Tým žurnalistů z Boston Globe přinesl sérii článků o zneužívání dětí katolickými kněžími, vysloužil si za to prestižní Pulitzerovu cenu a dodal odvahu dalším, kteří se podělili o své nepříjemné zážitky. Tvůrci na to jdou s rozumem, neženou se za senzacemi, neexhibují, nutí novináře do mravenčí práce, do nekončící dřiny (a ukazuje prostředník všem těm rozumbradům, kteří mají novináře za hyeny, přičemž jsou těmi prvními, kteří hltají všechny ty tragické události, kterým bleskově roste čtenost), čímž se oddělují od povrchních webových pisálků. Nenabízí žádné atraktivní linie (výhružky ze strany mocné církevní instituce). Možná je to pro někoho nevstřícný přístup, mě osobně bavil. Překvapí třeba to, že církev nic moc nezametá pod koberec, ale místy to našemu týmu až nelogicky usnadňuje (jeden z kněží se mezi dveřmi bez potíží rozvykládá o svých choutkách). Šikovně se pracuje i s katolickými kořeny čtyřčlenného týmu, který se s důvěrou k církvi vyrovnává po svém. Abychom si rýpli i do samotného systému tištěných médií, připomene se i fakt, že redakce o případu věděla už dřív, než do něj začal bušit nový editor. Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams, Stanley Tucci, Liev Schreiber. Ti všichni jsou přesní, oscarové nominace (ač zůstane jen u nich) mým oblíbencům (McAdams a Ruffalo) moc přeju. Jen Thomas McCarthy si mohl/měl víc pohrát s emocemi.(29.1.2016)

  • 666teen
    *****

    Napínavé, poněkud frustrující, konverzační drámo o honu na bandu Pederastních, Pokryteckých Prcačkářů, filiálka Boston. Znáte P.P.P.? Neznáte? Ale jo. Maj v Itálii vlastní stát a jejich prezident je boží. Náměstek.(1.3.2016)

  • Gemini
    *****

    Hnus, velebnosti, taková odporná nejenom židozednářská, ale teď samozřejmě hlavně islamistická propaganda, která chce otřást základy hodnot křesťanské kultury, ať už je to cokoliv. Anebo spíš "Hell yeah". Doslova. Díky CSFD za uspořádání projekce, na kterou jsem se vypravil z města měst jménem Hradec Králové až do dejme tomu města jménem Pardubice. A rozhodně jsem nelitoval, spíš měpřekvapilo, jak se mohlo stát, že sál byl zhruba z poloviny prázdný. Ale to je vedlejší. Hlavní je, že Spotlight je v dnešní době unikát. Ošklivě řečeno procedurální film o velké cause investigativní žurnalistiky, který jde připodobnit nejlépe asi ke Všem Prezidentovým Mužům. Místo Hoffmana a Redforda nabízí opět jiného a opět skvělého Michaela Keatona a opět jiného a opět skvělého Marka Ruffala (a všechny, jejichž jména si můžete přečíst výše, protože i ti "bezejmenní" jsou bez výjimky vynikající), a bez přestřelek, honiček a podobných vděčných propriet, které se v konspiračních filmech leckdy objevují, buduje svůj příběh a žene výš a výš divákovu touhu začít klít a rouhat se a angažovat se a dušovat se, že už se nebude dívat stranou, ale pomůže s "tím" něco dělat, ať už je "to" cokoliv. Vynikající filmový zážitek, nastavující nejedno zrcadlo, a burcující, ačkoliv je důsledně odtažitý, nenápadný, vybavený jen v podstatě komorní hudbou Howarda Shorea, jíž dominuje klavír. K mé oblíbené Firmě má ale zdejší "piánko" hodně daleko - přesto výtečně funguje. Spotlight se zkrátka povedl po všech stránkách. 90%(9.4.2016)

  • - V době uvedení filmu Michael Rezendes pracoval stále v týmu Spotlight, a to jako jediný z novinářů, kteří se tehdy podíleli na odkrytí skandálu. (bohyyy)

  • - Všichni novináři používají ve filmu modrá pera, šéfredaktor černé a editor červené. (MLazi)

  • - Scénář tohoto filmu se v roce 2013 objevil na tzv. Blacklist, seznamu nejlepších neuskutečněných scénářů daného roku. (bohyyy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace