Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    *****

    Strhujúca procedurálna detektívka, akurát za vyšetrovateľov sú tu novinári. Brilantne vystavaná vec bez tlačenia na emócie, postavená na faktoch a plná úsporne napísaných a pritom perfektne plastických postáv (osobné roviny sú zámerne iba stručne nahodené). Vynikajúce herecké výkony, hlavne Keaton, Ruffalo a Schreiber.(15.1.2016)

  • DaViD´82
    *****

    Procedurální minimalistické novinářské drama par excellence, které je o novinařině a novinářích stejnou měrou jako o samotném tématu oné reportáže. Jde svým způsobem o filmovou reportáž, jak se dělá poctivá investigativní reportáž, spíše než o novinářský thriller, jaký byste si představili na základě toho, o čem ta reportáž pojednává a co odhaluje. Až na výjimky potvrzující pravidlo žádný prostor pro zázemí či osobní problémy; pouze několikaměsíční získávání zdroje za zdrojem, potvrzování věrohodnosti zdrojů, dokumentů, statistik, vyjádření, trávení nekonečných hodin v archívech a postupné doplňování skládačky kousek po kousku, dokud nevznikne ucelený znepokojivý obrázek. Komu to "jakoby zpovzdálí sledované a na samou kost osekané" pojetí sedne, ten si bude rochnit blahem. Nabízelo se pojmout to a vystavět čistě na oné kauze, více se zaměřit na emoce či samotné kněží, církev i oběti a mohla se ctít žánrová pravidla novinářského thrilleru, ale od toho jsou tu jiní. A právě ona zdánlivá nezaujatost a civilnost tomu nebývale dodává na působivosti a ve výsledku i hrůznosti, jak to umí jen strohá fakta a jak by to více "emočně na první signální angažovaný" snímek nikdy nedokázal.(6.1.2016)

  • Sarkastic
    ****

    „Víte, církev chce, abychom uvěřili, že jde jen o pár shnilých jablek. Ale ten problém je mnohem větší.“ O tom, jak je téma filmu důležité, asi netřeba polemizovat. Co se týče četnosti produkce takovýchto snímků, člověku se chce říct „jen houšť a přitvrdit“. Což je právě jeden ze 2 menších problému Spotlight. Spoléhá se (leckdo by asi dodal, že oprávněně) na sílu tématu, a tím končí. Snad jsem moc náročný, ale přece jen bych ocenil lepší práci s emocemi (přitlačit na pilu). Ne že by se mnou film citově nepohnul, ovšem čekal bych, že mě vtáhne (a vyprovokuje) přece jen o něco víc. Druhý problém je už spíše malý detail a týká se trochu naivní otevřenosti některých zainteresovaných (např. pánbíčkář, který se ve dveřích svého domu bez větších vytáček dozná úplně cizí ženské od novin…ehm?!). Což je zbytečná kaňka, protože film se jinak jeví velmi realisticky, myslím tím co do popisu novinářské práce a získávání nových důkazů. Proto dávám „pouze“ silné 4*, jinak jsem byl velmi spokojený. „Žádní demonstranti.“ - „Jo. Asi jsou ještě v kostele.“(13.7.2016)

  • StarsFan
    ***

    Snaha natočit druhé Všechny prezidentovy muže, která má mnohem větší šanci šokovat diváky ve Spojených státech než v České republice, kde je kritika vůči církvi celkem rozšířená. Stanley Tucci byl v roli právníka skvělý, Spotlight je ale dle mého názoru zbytečně přeceňovaný. Má zajímavé téma a vydal by na dobrou knihu, nicméně z filmařského hlediska bohužel není ničím výjimečný.(13.2.2016)

  • movie
    ***

    Procedurální nuda par excellence.(6.3.2016)

  • - Scénář tohoto filmu se v roce 2013 objevil na tzv. Blacklist, seznamu nejlepších neuskutečněných scénářů daného roku. (bohyyy)

  • - Margot Robbie odmítla ve filmu hrát kvůli vyčerpání. Místo ní tvůrci uvažovali o Amy Adams a Michelle Williams. Nakonec Sachu Pfeiffer hrála Rachel McAdams. (MLazi)

  • - Na benátském filmovém festivalu si snímek po promítání vysloužil aplaus ve stoje a také salvy smíchu, když bylo v titulcích  uvedeno, že kardiál, který kryl perverzní chování kněžích byl odstraněn na vyšší post do Říma. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace