Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co s životem na ostrově, kterému hrozí záchrana? Johanka (Tereza Voříšková) je majitelkou kavárny s názvem Laputa, která - jako stejnojmenný létající ostrov z knihy Gulliverovy cesty - je jejím ostrovem. Bude jí stačit k pocitu úplnosti a štěstí? Johanka zkoumá, co si počít v bezbřehém prostoru dospělého života, na jehož začátku se ocitla. Rodina jí příliš nepomáhá, kavárenští hosté přicházejí každý s nějakou svou potřebou a nějakým svým sobectvím - jejich postavy mají být obrazem generace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (121)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na Laputu sa celkom príjemne pozerá, možno je to ale len vďaka Voříškovej, inak keď sa človek začne zapodievať scenárom, tak zostáva po pozretí skôr pachuť na jazyku. Johanka má hipsterskú kaviareň, kde ale za barom sedia klasickí českí chcípáci s čapovaným pivom alebo vodkou. Johanka sa nevyzná nielen v tu prítomných chlapoch, ale ani sama v sebe. Prvú polovicu filmu sa rieši, kto sa s kým vyspal alebo kto by sa s kým vyspať chcel, respektíve s kým by kto chcel mať dieťa, alebo kto je s kým už dokonca ženatý. Celá zápletka je nakoniec ale iba o tom, či Johanka urobí z kaviarne-pivárne masážny salón, čo pôsobí vzhľadom na fakt, že má stále plno, ako úplne na hlavu postavený nápad. Nemám vôbec nič proti pocitovým filmom, ide ale o tak obtiažny filmový smer, že nakrútiť ho kvalitne je veľký kumšt a Šmíd na to zrejme nemá. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Celkem zajímavá současná generační výpověď. Mladá holka vržená do velkého světa se svými představami a ideály, konfrontována všednodenní realitou... Je to příběh o hledání tušeného ideálu a určité ztracenosti sebe sama. Hlavní roli si střihla Terka Voříšková a kdo mně zná, ví, že mně stačí se na ní jen dívat :-). Tady ale myslím předvedla, že zvládne i velká sousta, protože film prakticky stojí na ní a myslím, že hrála setsakra dobře. Bohužel, nevím jestli to byl záměr, ale stejně tak jak Johanka tápe a sem tam bezradně naráží do stěn kolem sebe, stejně tak bezradně se chvilkami točil i sám děj. Bylo to prostě jen takové bytí, bez nějakého většího životního zvratu, jakási epizodka běžného života... Proč ne, ale včera jsem měl tak nějak náladu na víc emocí. Kopu tedy do sebe naráz tři karibské rumy. * * * ()

Reklama

bubun odpad!

všechny recenze uživatele

Film, kde se ZASE VŠICHNI chovaj jako kreténi. A nejvíc z nich Voříšková, ta se chová jako rozmazlenej spratek nebo tříletý děcko, a to už v prvních patnácti minutách. Teda kdyby tříletý děcko do sebe klopilo panáky jako starej námořník. Orozovič je tady správně rozervanej, a jak už tady v komentářích zaznělo, jeho hlášky nemaj chybu ("Dělal jsem to kvůli tobě" Voříšková: "To je tvůj projev lásky?" Orozovič:"Di do prdele..."). Jeho filmová postava je tak neuvěřitelná, že působí jako nějaký fantóm, o kterém se na konci filmu dozvíte, že vlastně neexistuje, nebo že je už 10 let po smrti. Do toho všeho rádoby intošský kecy štamgastů, jako jasně, já taky zajdu do hospody, ale tyhle rozhovory si neumím reálně představit ani v noční můře. Takový kydy z nás nepadaly, ani když nám bylo sedmnáct, a těmhle lidem má být 25+, pokud jsem to správně pochopila. S takovejma lidma sedět v hospodě či nedejbože sdílet domácnost za trest... Ženský se tam chovaj, jako kdyby jim bylo třináct a nikdo neví proč. Pardon, možná to ví Lucie Bokšteflová, které patří obdiv za vybroušenej scénář k tomuto úžasnému hlubokomyslnému dílu. A do toho všeho ten příšernej starej kozel, co má dvě malý děti a manželku, a stejně dělá do Voříškový, a ještě jí pomáhá v tom jejím baru se všim, co ona zrovna potřebuje. Ach jo, už je tady tenhle motiv zas. Vždycky se mi vybaví Zázvorková v Marečkovi: "Aby ses viděl, jakej seš mladík!" Tímto se omlouvám mistrovskému dílu zvanému Muzzikanti, protože ti si aspoń na nic nehrajou, zatímco tohle, tohle je skutečně téměř odpadní film, o pozérskejch hovadech. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Dříve se radostně budovalo. Nyní se neradostně žije. 1) Někdo by mohl říci, že snímek zobrazuje současnou postsocialistickou "ztracenou" generaci, tápající v liberalismu současné doby, na kterou není připravena a s níž si neví rady. Ale o společenský přesah ve filmu nejde. Ti sebestřední loseři by měli problémy v každé době. Kavárna tu představuje předpeklí jejich budoucích životů._____ 2) Výpověď umocňují nudné dialogy o ničem._____ 3) Sympatická je snad jen nálada doupěte, kam chodí parta a lidé spříznění._____ 4) Svůj celovečerní debut pojal 31letý hezký Jakub Šmíd jako generační výpověď. Otázkou je, o čem vlastně vypovídá. Šmíd režíruje v České televizi publicistický pořad Queer, aktivně se podílí na festivalu Mezipatra, což v souvislosti s hledáním kořenů v Laputě jakoby cosi naznačovalo. Ale my nesmíme ani naznačovat._____ 5) Z pěkných kluků mě zaujali kapku přestárlý 41letý Petr Stach (muzikant Kokos), 31letý Jakub Gottwald (Felix, který se oženil), 35letý Pavel Gajdoš (žárlivý básník Miky), 31letý fešný Igor Ozorovič (fotograf Merlot) či 23letý Oldřich Hajlich (muzikant Tony)._____ 6) Výstižný koment: Matty**, NinadeL**. ()

Derny 

všechny recenze uživatele

Snímek bez děje a smyslu. Jde čistě jen o obraz trávení života mladých umělců a myslitelů, studentů a mládeže obecně. Nejvíc musím ocenit filmové kulisy a celkově věrnost způsobu života. Nicméně když už tvoříte film bez děje a o ničem, tak by aspoň dialogy měly být přirozenější a harmoničtější, což mi tu často těžce chybělo. A přestože Voříšková hraje skvěle, její postava nedávala tolik smyslu, jak se tvářila. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (3)

  • Filmová kavárna vznikla ve městě Lysá nad Labem, kde se natáčely i externí záběry. (AnčaRambo)
  • Ve filmu vystupuje kapela Bouchací šrouby. (mojkl)

Reklama

Reklama