Režie:
Gavin O'ConnorScénář:
Bill DubuqueKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Mark IshamHrají:
Ben Affleck, Anna Kendrick, J.K. Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, John Lithgow, Michael Beasley, Boualem Hassaine, Ron Prather, Jason MacDonald (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Christian Wolff (Affleck) je matematický génius, který má lepší vztah k číslům než k lidem. Pod zástěrkou maloměstské účetní kanceláře pracuje jako nezávislý účetní pro několik nejnebezpečnějších zločineckých organizací na světě. S postupným stahováním smyčky ze strany oddělení pro boj s organizovaným zločinem ministerstva financí, v jehož čele stojí Ray King (J. K. Simmons), Christian přijme legálního klienta: dobře zavedenou společnost zabývající se robotikou, ve které účetní (Anna Kendrick) zjistila účetní nesrovnalosti ve výši miliónů dolarů. Ale s tím, jak Christian rozkrývá účetní záznamy a přibližuje se k odhalení pravdy, začíná v jeho okolí stoupat počet mrtvých. (Freeman Ent.)
(více)Videa (10)
Recenze (829)
Už som viackrát napísal, že rozdiel medzi tromi hviezdičkami a ich nižším počtom u mňa znamená iba to, že pri filmoch ocenených nižším počtom som sa rozčúlil až naštval. Teda nevypovedá to iba o kvalite. A Účtovník ma nerozčúlil, ani nenaštval a napriek tomu ho považujem za nekvalitný film. V priebehu veľmi krátkej doby ma prestali zaujímať Christianove nevšedné schopnosti v mnohých oblastiach, nepotreboval som sledovať vzťahy medzi postavami na obrazovke, ani počítať mŕtvoly, ktoré produkoval a odhadovať majetok v prívese. Zaujalo ma, ako sa filmy nakrútené v tomto storočí na seba podobajú, ak sa Hollywoodu vracia prívlastok "továreň na sny". Pretože väčšina filmov je o tom, ako sa v skrátenom režime stať superhrdinom. A aj keď to nie je mojim zvykom, musím napísal, že ma potešil komentár užívateľa maelcum. ()
Tak jo, autisti jsou krásné bytosti, ale nedávejte jim kvéry a super počítače, protože si nejspíš založí tajnou službu. Už dlouho jsem neviděl film, který by se po bezmála strhujícím úvodu tak grandiózně rozsypal. První část, kde divák sleduje vlastně velmi rutinní úkony hlavní postavy a pár náznaků, je netuctová a láká na přísliby zajímavých odhalení. Gavin O'Connor navíc režíruje velmi hladce a elegantně. Druhou polovinu, kde dojde na řešení informačního deficitu a je třeba rychle něco rozplétat, psal zřejmě v tajné kolaboraci Cimrman a Jarchovský. Od Nevinnosti jsem neviděl hůř použitý vysvětlující monolog. Když J. K. Simmons s nohama na stole odvypráví 90% děje, je to na hraně neumětelství. A závěrečná odhalení už skutečně šimrají na chodidle crazy komedii. Jestli se na začátku nabízí otázka, zda se ve filmu nebude prát realismus a akční nadsázka, závěr nabídne hotovou orgií věcí, které do sebe nepasují. Musím absolutně ocenit grácii, s jakou WTF momentky ustávají jak Affleck tak (opět famózní) Bernthal. Zúčtování semlelo snad všechno myslitelné thrillerové prvky s jediným výsledkem - kolonky má dáti / dal hrubě nesedí. A nemusím být autista, abych si to spočítal. ()
Maléry pana účetního po americku, chcete-li po hollywoodsku. Máte-li rádi složitě strukturalizované, extrémně překombinované, (pří)jemně nesrozumitelné, neotřele zpracované thrillery, v nichž geniální autista mistrně ovládá bojová umění, stejně jako ty nejsložitější matematické příklady, mohl by se vám tenhle ne úplně nezajímavý slepenec všeho možného i nemožného zamlouvat. Základem příběhu je atraktivní čtyřicátník, u něhož na první pohled není jeho postižení patrné, ženy by jej mohly opíchat i pohledem, ten by ovšem patrně na nabídku k sexu reagoval odříkáním dětské rýmovačky, kterou ve vypjatých chvílích tak rád drmolí. Ale rovnou se smiřte s tím, že na mezilidské vztahy není stavěný, i když by tak rád přivítal pohlazení. Většinu svého života žije totiž v osamění, ovšem nežije si špatně. Kluk jeden, přepírá prachy drogovým kartelům, jeho nelegální účetnictví už mu vyneslo jmění. Nově jde ale po něm Ministerstvo financí, nájemní zabijáci a ke všemu se uvolil, že ochrání jednu ne moc hezkou pipku, novou kolegyni z práce, před jejím utracením. Nutno uznat, že dvě třetiny filmu jsou neotřele zrežírované, originálně vystavěné, kvalitně zahrané, jednalo se o zajímavě fungující žánrový (pro)pletenec. Prostě radost sledovat. Nevím, k čemu došlo v produkci, že film najednou začal být odstrašujícím. Jeho dojezd, kdy vše mělo nějak zajímavě splynout a perfektně vygradovat, se stal nechtěnou "drebinovskou" parodií, příšernost sama, slaboduchá slátanina k popukání - zkrátka vše negativní v jednom. Šikovné střídání žánrových i sexuálních poloh se najednou obrátilo proti tvůrcům a vše přišlo vniveč. Netřeba vyzrazovat "zásadní", zcela vážně míněná závěrečná odhalení stran bližních ústředního hrdiny, což vše předchozí značně devalvovalo. Diskutabilní se rázem stalo i to, jak správně by měl divák vnímat hlavního hrdinu. Je dobrák od kosti? Je to bídák? Proč je vlastně tak nejednoznačný. Gavin O´ Connor je průměrný režisér, tohle ale mohl být jeho nejlepší film. Bohužel, i jeho nejlepší film to je. Vůbec by nevadilo, že akce je poskrovnu a nevypadá nijak extra, nelíbil se mně celkový (emotivní) rozkol filmu. A jeho závěrečná debilita. Ale více takových rolích pro Beňdu Skvrňáka. Když Bourne s Huntem nebudou mít čas, mile rád zaskočí. Jen si po vzoru svého supermanovského autisty změní identitu. Rázem z něj bude geniální matematik jménem Pat Mat. 5/10 ()
Roky jsem tento kousek odkládal a ani nevím proč, protože je to fakt parádní pecička. Skvělá premisa o začleněném autistickém klukovi s tvrdou výchovou do společnosti. Ten využívá své posedlosti a "daru", aby udělal svět lepším místem, zatím co si příjemně přivydělal. Ovšem tentokrát se připlete do práce, kterou nemůže do končit a to je pro něj klíčové. Spletitá, systematická podívaná, která má úžasné obsazení, zajímavé rozplétání všech tajemství a příjemnou gradaci. Kdyby lépe zapasovalo pár dílků do sebe a kdyby měla celá ta linka s vládním vyšetřováním větší dopad, tak bych šel možná i s hodnocením výš. Přitom J.K. Simmons nepřekvapivě podává nejlepší výkon filmu a přesto mám pocit, jako by tam nemusel vůbec být a to není dobré znamení. Přesto poutavý, dobře odvyprávěný akční krimi s příjemným finálem. ()
Vypadá to jako přímočarý akčňák se sympaticky přestřelenou hlavní postavou. Postupně se ale děj začne zbytečně komplikovat, což je jen na škodu. Musel jsem se smát, když jsem si představil, co se Johnu Lithgow honilo hlavou když tam vystříleli všechny gorily v baráku a začli si povídat. Celá linie s policajtkou a J.K. Simmonsem tam vůbec nemusela bejt. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (22)
- Báseň, kterou Christian Wolff (Ben Affleck) často v kritických situacích přeříkává, je říkanka „Solomon Grundy“. Jedná se o lidovou poezii, popisující krátký lidský život se všemi jeho útrapami. (Yoshitsune)
- Ravenight Social Club bol skutočným sídlom bývalej mafiánskej skupiny Gambinovcov ktorej bossom bol John Gotti. (zajo91)
- Když Christian Wolf (Ben Affleck) při útěku otevírá ve svém úkrytu zásuvku s falešnými cestovními pasy, jako první je vidět pas České republiky. Namísto toho, aby byl pas ale červené barvy (oficiální barva ČR pasu), je v tmavě zelené (technici při plánování záběru měli pravděpodobně k dispozici jen vzor pasu, který se přestal vydávat v roce 2000). (Darkslider)
Reklama