Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (CinemArt)
(více)Videa (11)
Recenze (637)
// Nic není odpornějšího než strach zranitelné ženy a touha toho využít, a nic není uspokojivějšího než chvíle, kdy taková žena svůj strach překoná. Neviditelný exceluje nejen jako psychologický thriller o oběti domácího násilí, zároveň do toho ještě zvládá chytrými nápady kombinovat prvky hororu, takže zůstává vždy o krok před vámi, a to až do samotného konce. Víc takových filmů, prosím. 9/10 ()
Ak by ma Neviditeľný na konci prekvapil nejakým skutočným zvratom, so štyrmi hviezdami by som určite neváhal. Takto ide o old school záležitosť, čo sa ale týka aj oných zvratov, vrátane toho záverečného, kedy sa všetko uzavrie. Ide určite o chvályhodný projekt a omnoho sympatickejší, než väčšina hororových jednohubiek dneška, len po temných a atmosféricky pomalých dvoch tretinách nás čaká už iba obligátny akčný dojazd, kde sa to začne hemžiť až príliš veľa mŕtvolami. Všimol som si, že Neviditeľný sa začína za morom implicitne čítať ako odozva na metoo, prečo nie, išlo by o chytrý a skutočne skrytý význam, pričom v súčasnej dobe sme skôr zvyknutí na prvoplánové feministické posostvá typu Charlieho anjelov, kde už vlastne potom ani niet nad čím premýšľať. 70% ()
Napínavá variace na příběh H.G.Wellse, kde je místo doktora vařícího lektvary vynálezce, co se zabývá optikou. Mossová sice není kráska, ale má charisma a svým přesvědčivým výkonem táhne celý film. Když je příběh příliš předvídatelný, vytasí se režisér s překvapením. I když je snímek místy pomalejší, po většinu času si drží napětí. Tedy, ta psí miska mi fakt dala! Řežba v nemocniční chodbě je rychlá a výživná, na rudé fontány z podříznutých hrdel rovněž dojde. Přesto je příběh postaven především na psychickém a očekávaném násilí. Konec potěšil. Neviditelný se mi líbil a byl jsem jedním z pěti spokojených diváků v kině. Jak se zdá, snímek není pro každého... ()
Film chce být hodně chytrý a cool a děsivý (nevím, proč mi pořád v hlavě jako měřítko naskakovalo It Follows), ale prostě není. Nebo, pokud bych chtěla být pokornější, tak řeknu, že na mě nefunguje. Rozhodně se, že bude vyprávět obrazem, ale stejně všechno v dialozích pojmenuje a vysvětlí. Nakonec i ta práce s tou kamerou je tak návodná, že jako kdyby tam byly červené šipky, které ukazují, kam se máme koukat. A to mě nebaví. U tohoto žánru, aby se dal film označit za dobrý, by neměl být divák celou dobu na stejné úrovni či dokonce napřed před příběhem a jeho hrdinkou. Tady si třeba doopravdy kladu otázku, co myslel POMO tím šokujícím zvratem, který si od něj vysloužil i vykřičník v závorce, protože mě nenapadá nic, co by nebylo jasné předem, že se přesně stane. Nemusím snad ani připomínat, jak velkým fiaskem je absolutní miscast hlavního "záporáka", respektive absence charismatu nebo... aspoň něčeho. Elisabeth Moss se snaží, seč může, ale svým výkonem jenom podporuje můj dojem neobratného scénáře netalentovaného, ale značně sebevědomého filmaře. Chm, tak ať, ale beze mě. ()
Leigh Whannell mě už mnohokrát přesvědčil, že horory dělat umí, ať už jde o scénář či režii a v současnosti patří mezi naprostou špičku. Tento film ovšem rozhodně nehodlám vychvalovat do nebes, neboť jsem si nad ním zkrátka nepohonil svých 20 čísel jako hromada zdejších nadšenců. Ocenit musím rozhodně originalitu - nápad to byl opravdu netradiční a zajímavý. Trošku film ovšem doplatil na spoustu nelogičností a všemožné scénáristické kličky. Nejvíce mi ovšem vadilo to, že veškeré, rádoby šokující, zvraty, byly zcela zřejmé s velkým předstihem. Mnohem lepší by bylo potrápit divákovu fantazii mnohem déle. Krajně neuvěřitelná mi přišla i ústřední zápletka, kdy je slavný, šikovný a nechutně bohatý vynálezce slepě zamilován do ošklivé, nudné a melancholické krávy, které jsem po celou stopáž přál ten nejhorší možný osud. Tento snímek si v hlavní roli žádal podstatně krásnější a šikovnější herečku. Jednou provždy by mělo být zakázáno vybírat herečky dle orálních schopností. Stejně je ve filmu nijak nezúročí a divák musí zbytečně trpět. Velká škoda, že nedošlo v závěru na historický milník v kinematografii - souboj dvou lidí, jaký svět neviděl. [70 %] ()
Galerie (37)
Zajímavosti (23)
- Leigh Whannell povedal kameramanovi Stefanovi Dusciovi, že tento horor bude obsahovať veľa svetla, pretože neviditeľný muž sa nemusí skrývať v tme, na čo kameraman „akoby zastonal od bolesti“, pretože kameramani milujú tmu. Scéna v podkroví je preto „malý darček“ od režiséra, ktorý dal Dusciovi, keďže sa v nej svieti len baterkou. (Arsenal83)
- Adrian Griffin (Oliver Jackson-Cohen) má stejné příjmení jako Jack Griffin (Claude Rains), původní Neviditelný muž (1933). (D.Moore)
- Jednalo o jeden z prvních filmů, který byl v důsledku uzavírání kin během vypuknutí koronaviru na začátku roku 2020 přesunut po pár dnech z kin na VOD (dostupný online). Snímek bylo možné zapůjčit na 48 hodin za 19.99 dolarů. [Zdroj: Fandimefilmu.cz] (VášaVF)
Reklama