Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Festival politické písně se závěrečným koncertem za mír je událost, na kterou se všichni těší. Zvlášť když přijede i slavná kapela Sloky Luboše Nováčka. Každý problém je v takové situaci událost s vážnými politickými následky. A chlapíci z StB čekají na příležitost, aby mohli zakročit proti místní závadové mládeži. (Česká televize)

Recenze (71)

nula87 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Moc dobrý, zatím jednoznačně nejlepší díl. A to i přesto, že se vlastně skoro nic nevyšetřuje. Ale podání festivalu politické písně je dokonalé, a to od ředitele festivalu, přes závadovou mládež, až po kapelu Sloky v čele s démonickým Lubošem Nováčkem. A do toho všeho Neužil s Trojanem práskají ty svoje sarkastické poznámky - super. ()

bearmeedek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemám ve zvyku hodnotit seriál, dokud nevidím celý nebo alespoň převážnou část. Tentokrát udělám výjimku a vychválím tuto epizodu, která ani nebyla tolik kriminálkou, jako spíš parádním retrem na vyhraněné téma s humornou nadsázkou. Ač to tak vypadalo, nevraždilo se zde a ani to nebyl záměr. Sám jsem kdysi na jevišti zažil, jak se basák začal s kytarou svíjet po zemi, publikum jásalo a pohotový chlápek v zákulisí vytrhl prodlužku ze zásuvky. Příčina? Domácí kopie zahraničního zesilovače vyslala do kytary 220 V. To ovšem nebyl problém aparatury zde lehce zamaskované kapely Kroky Františka Janečka, kterého fantasticky předvedl Taclík. Festival polické písně, "závadová mládež", "ta druhá policie" (StB), to vše existovalo a pamětníci té doby děkují za to hudební téma. Další vychytávkou byla účast pokrokového kanadského zpěváka, kterým měl zřejmě být Dean Reed. Kriminalista Marvan v tomto díle potkává své mladé rodiče a asi si uvědomuje, že nebyli vždycky "špatní", že žili svůj současný život naplno a správně rebelsky. Jedním ze vtipných momentů bylo, když bubeník říká, že už baby ani moc neloví, že fanynky stejně jen civí na ty vpředu (kytary) a na něj do pozadí nevidí, ale je jich tolik, že pak na něj vždycky nějaká odpadlá zbyde. A později, potom když kytarista pošle fanynku do hajzlu, je možno v záběru na taneční parket letmo zahlédnout, jak s ní bubeník tančí. Třešničkou na dortu je hudba k závěrečným titulkům: Čajovna od Radima Hladíka a Blue Effect. ()

Reklama

Mlle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tohle je mnohem víc než jeden díl nějakého televizního seriálu. Parodie na celý ten konzumní normalizační fetišismus s pseudohudební broží na veksláckém tričku v podobě Janečka a jeho Kroků je nejen vtipná, s bravurním Budařem, Plodkovou i Taclíkem, ale zároveň dost mrazivá, jak věrně z hlubin historie vytahuje zdrcující bahno, které nás tehdy paralyzovalo – jako bychom se tu dívali na opravdové zrození soudobého českého národa. Herci jsou fantastičtí – vypíchnout bych chtěla taky drobnou vsuvku s Markem Brodským, který svého bubeníka pojal nechutně realisticky – se songy se někdo trefně vymazlil, a velký aplaus pro Ondřeje Štindla. ()

Podhorsky 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velkou radost mi tvůrci udělali obsazením Marka Brodského v postavě bubeníka, neviděl jsem ho Rozpušťěného a vypuštěného. Seriál se mi líbí. Jen drobnou poznámku - ve skutečnosti by se podobný festival v termínu 18. - 21. srpna asi nekonal, režim by podobnou akci na 21. srpna nedal. Ale to je jen detail :-) ()

sud 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Závidí nám, že jsme spoluvlastníky velkorypadla. Asi nejvtipnější díl - i když spíše hořce komediální. Zákulisí Festivalu politické písně zobrazuje, jak to v prostředí normalizační pop music nejspíš doopravdy chodilo. Václav Neužil své civilní "vnitřní" herectví předvedl naplno, na scénu vstupuje přesný Igor Chmela a dokonalý Marek Taclík, jež se tím despotickým kapelníkem Janeč... tedy Nováčkem skutečně stal. Navíc začíná příběh rodiny Marvanových a Klement Kratěna zatím zlehka dává najevo, že nebude pouhou vedlejší komickou figurkou. 100%. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (10)

  • Skladatel Petr Marek, jenž se podílel na skládání hudby pro filmovou skupinu Sloky Luboše Nováčka, si komponování dle svých slov vyloženě užil. Podle něj: „Skládat přiblblou hudbu s angažovanými texty nebylo guilty pleasure, ale jen pleasure.“ (Šéfik)
  • Když Alois Špalek (Václav Kopta) mluví o tom, že je třeba potírat závadovou mládež, použije obrat, „že je jim třeba zatnout žílu u pytlíka“. Jedná se o slovní obrat, který ve své písničce „Na pražském hradě“ použil písničkář Jaroslav Hutka v době, kdy byl také označen nálepkou „závadová mládež“. (sator)
  • Ve scéně, kdy kapela Sloky trénuje píseň „Na bobech to sviští“, začne najednou kytarista Tomáš Měcháček a bubeník hrát píseň „Whole Lotta Love“ od Led Zeppelin. (kritkMd)

Reklama

Reklama