Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
Dlouho mě zajímalo, jak moc dobrý vlastně může být jeden z nejrentabilnějších úspěchů letošního roku. Podle marketingové prezentace se mi to vůbec jako horor nezdálo, to spíše takový pohodový mysteriózní thriller, říznutý tak maximálně slasherem. A přesně to se mi potvrdilo a vlastně mi to takhle stačí ke spokojenosti. Jordan Peele dobrý, jsem rád, že se mu zadařilo, stejně jako jeho polovičce loni, a je to mnohem lepší za kamerou než před ní. Většinu dobré práce ale pro mě odvedl Daniel Kaluuya, který je po celou dobu správně odměřený, nejistý a v závěru krvelačně mstivý, k čemuž samozřejmě muselo dojít. Žádná extra pecka, ale alespoň tentokrát lidi finančně neocenili nějakou srágoru...7/10 ()
Po několikaměsíční známosti veze Rose Armitage (Allison Williams) svého černošského přítele Chrise Washingtona (Daniel Kaluuya) k rodičům, kteří se zdají být celkem v pořádku, ale služebnictvo se chová podivně... Dlouhou dobu se v pomalém tempu vyprávění nic zásadního neděje a finále celkový dojem nezachrání. Hodnocení má Get Out (2017) na Rotten Tomatoes impozantní, ale v tomhle případě jde o mnoho povyku pro nic. ()
Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo. Edit: S druhou projekcí uvedené výtky odpadly. Je to boží. Vysvětlení dění se ukázalo jako dostatečné a člověk si napodruhé krásně užije ty různé drobné nuance hereckých výkonů, které ukazují, jak je to celé výborně promyšlené. ()
Negatíva - od určitej chvíle vcelku predvídateľné a záverečné rozuzlenie nedáva so všetkým všade úplne logiku, ale dobre, beriem, je to predsa len film. Zvyšok sú už iba pozitíva, a to hlavne vynikajúca psycho atmosféra, čudesné ale skutočne zaujímavé dialógy, a veľmi inteligentne poňaté téma rasizmu, ktoré si síce neberie servítku pred ústa, ale zároveň nikoho neurazí. ()
Upřímně špatně se mi hledají slova, se kterými bych mohla tento film popsat. Začátek ještě ušel, ale jak film postupoval, tak jsem nestačila valit oči. Nejděsivější na celém filmu byl ten námět. Důvod nominace na Oscara mi tady opět nějak ušel, ten film neměl žádnou hlubší myšlenku, v podstatě to nebylo ani zajímavé, jen směšné a o hereckých výkonech se tady taky nedá moc mluvit. Jestli se mi při každém zjevení hrníčku a lžičky měl tajit dech, tak se to nějak minulo účelem. A poslední třetina filmu už tomu dodala jen korunu. Chyť ho dědo! 2* ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Režisér Jordan Peele oslovil Tiffany Haddish, s ktorou spolupracoval na filme Keanu: Mačacia gangsterka (2016), na konkurz na rolu v tomto filme. Haddish odmietla kvôli veľkému strachu z hororových filmov. (Pat.Ko)
- Policajti pre bezpečnosť dopravy (TSA) nie sú federálnymi príslušníkmi orgánov činných v trestnom konaní a neriadia letiskové hliadkové autá, pretože nemajú žiadnu právomoc mimo bezpečnostnej kontroly na letisku – nemajú právomoc na zatknutie, nenosia žiadne zbrane a nemajú povolené použiť násilie. (Pat.Ko)
- V traileri bola krátka scéna, v ktorom bola kostra jeleňa, nakoniec sa ale nedostala do konečného zostrihu filmu. (Pat.Ko)
Reklama