Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (926)
Takže toto je ten uznávaný horor, ktorý každý vychvaľuje. Toto je ten film, ktorý je dokonca nominovaný za najlepší film, réžiu scenár a herca! Váľam sa od smiechu. Podobných filmov som videl už kopu, ale musí sa nechať, že ma Get Out dobrú a záhadnú atmosféru, ale neskôr ten ťažký zvrat prekuknete aj zo zavretými očami. Keby som bol černoch, tak sa mi to určite páči viac a tie nominácie neriešme radšej, všetci vieme, že tam tento film natlačili len kvôli utláčaným černoškom. Ach jaj, smutné. 60% - 3* ()
„Nejsou rasisti.“ - „No dobře.“ - „Řekla bych ti to. Nebrala bych tě tam. Zamysli se nad tím.“ Už od úvodu si film buduje výbornou atmosféru. Těšil jsem se na každý další záběr, postupně vzrůstá napětí, lekačky fungují a divák začíná být stejně zneklidněný jako hlavní hrdina. Poté přijde jeho kruté prozření a člověk čeká, jak tohle dopadne. A pak následuje posledních cca 15 minut (vše začíná směšně epickou hudbou) a film jde do háje, kompletně a se vším všudy. Totiž to, co přijde, by mohlo být absolutním vrcholem hororové parodie, u které bych se řezal smíchy, ale u filmu, který se celou dobu bral víceméně vážně, působí něco takového maximálně trapně, amatérský, klišoidně a nechtěně vtipně. Pokusím se ubránit spoilerům (krom jemného rýpnutí si, že „kusem textilie nad hypnózou nevyzraješ, brouku“), ovšem při zpětném přehrání si chování „určitých“ postav zjistíte, že jejich jednání nedává ale vůbec žádný smysl. Nebo toho chci po hororu až příliš. Vidím to na lepší průměr, pokud vás nenaštve poslední čtvrthodinka jako mě, možná přihodíte. ()
GET OUT se může hrdě hlásit do škatulky moderního originálního horroru, kde by mu měl být vystaven pomník hned po boku filmů jako BABADOOK, HOUSEBOUND anebo THE DEVILS HOUSE. S nimi jej pojí nejen fakt, že tu je za málo peněz hodně muziky, ale i bojiště, kterým je staroanglický dům a jeho poněkud podivní obyvatelé. GET OUT drží všechny svoje esa v rukávu až téměř do první hodiny, ale do té doby nepřestává bavit a velmi obratně balancuje na hraně creepy horroru a komedie (v těhle ohledech má skutečně hodně společného s HOUSEBOUND), která z velké části staví na stereotypním chování bělochů a afroameričanů. Proto pak může překvapit až téměř jateční a vpravdě hodně "suché" finalé (nemyšleno kriticky). Daniel Kaluuya je tru borec a Jason Blum si zaslouží chválu za podporu mladých talentů. Těším se na další Peelův film. ()
Peeleho „Hádej, kdo přijde na transplantaci“ lze vnímat ze dvou úhlů. Jako lehce psychologický horor o člověku hozeném do podivně se chovajícího společenství. I přes rušivou přítomnost černého Setha Rogena z letištní ochranky jsou první dvě třetiny svou nejistotou ohledně dalšího dění docela znepokojivé. Škoda, že se na konci zamíchalo horké černé kafe plastovou lžičkou soudruhů z NDR.. Mnohem zajímavější je však druhý úhel, který se na mezirasové tenze v USA dívá satirickou optikou. Do děje je jednak zakomponována spousta drobných narážek (mj. stříbrná „ovládací“ lžička jako symbol privilegia, záchrana života „sběrem bavlny“ z křesla, bingo jako otrokářská aukce). Nosná myšlenka stojí na tom, že rasističtí zloduši nemusí být jen neo-nacisté či rudokrcí Jižané, nýbrž i liberálně smýšlející střední vrstva, která svým ignorantstvím a samolibostí dovede černé bratry taky pěkně pohoršit. Nechybí i ukazováček směrem k nezájmu úřadů a médií o pohřešované Afroameričany, kteří kvůli barvě pleti a sociálně-ekonomickému statusu dostávají oproti bílým nálepku méněcenných. Citlivá, současnou Amerikou silně pulzující témata, pro autora evidentně velmi osobní. Klidně mohl být odvážnější a vše ukončit zatčením či ještě lépe zastřelením obvyklého podezřelého.. ()
Ohlasy, jak se jedná o dvouhodinový orgasmus a další 3 dny se vám budou chvět ruce, je značně přepísklý. Jen díky tématice je snímek takhle vysoko a i když bych si také rád pohrál s nějakým cikánem, tak si umím představit daleko brutálnější věci než tady. Get Out řadím někam do silnějšího stravitelného průměru. Děj je dobrý, netáhne se a rychle uteče a i díky tomu nemám větší problém .. 6/10 = 65% ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Pôvodne sa malo natáčať v Los Angeles, ale kvôli daniam sa mesiac pred začiatkom presunulo do Alabamy. (Marceloo)
- V traileri bola krátka scéna, v ktorom bola kostra jeleňa, nakoniec sa ale nedostala do konečného zostrihu filmu. (Pat.Ko)
- Vznikla teória, že sa film odohráva v rovnakom "vesmíre" ako V kůži Johna Malkoviche (1999). Režisér Jordan Peele povedal, že to tak síce nie je, ale že sa mu tá teória veľmi páči. (Pat.Ko)
Reklama