Reklama

Reklama

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (926)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo. Edit: S druhou projekcí uvedené výtky odpadly. Je to boží. Vysvětlení dění se ukázalo jako dostatečné a člověk si napodruhé krásně užije ty různé drobné nuance hereckých výkonů, které ukazují, jak je to celé výborně promyšlené. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka. ()

Reklama

Psychor 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele ve své hororové premiéře (a doufejme i derniéře) dočista propadl. Jakožto zdejší hororový expert jsem toto fiasko pochopitelně předpovídal, jelikož režisérova dosavadní tvorba čítá jednu přitroublou komedii za druhou, a tak podle očekávání nedokázal u diváka docílit kýženého pocitu strachu či děsu. Get Out sice neodstartuje vyloženě nejhůře a v průběhu první poloviny stopáže divákovi dokonce naservíruje slabší odvar paranoidní atmosféry, kterou můžeme v dokonalém provedení obdivovat u hororů Romana Polanskiho. Jenže ta postupem času začíná upadat, a tak se Jordan Peele rozhodne vyřešit problém se skomírající atmosférou po kocourkovsku. Povolá na scénu postavu nablblého mluvky, čímž se ze snímku spolehlivě vytratí i poslední zbytky napětí. S blížícím se závěrem navíc začíná přibývat děr v logice, scénář se stává čím dál předvídatelnějším a vše vyústí v béčkový konec á la 10 Cloverfield Lane. Udělím jednu silnější hvězdu za relativně obstojný úvod s nádechem paranoie, avšak opravdovým fanouškům hororu Get Out k projekci rozhodně nedoporučuji. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jet dělat první dojem na rodinu vaší holky je nevděčná práce bez ohledu na barvu kůže. Trefit správnou kytku a flašku, přetrpět křížový výslech matky, ustát vražedné frťanové tempo otce, udržet koncentraci při rozhovoru se zkouřeným bratrem, přetrpět druhý křížový výslech od babičky, ustát doutníkovou výzvu strejdy, nezemřít při prohlídce vinného sklípku dědy, nezírat na sexy sestřenku, zajímat se o výzdobu bytu, spotřebu elektřiny, rodinnou historii, lhát o rodině svojí, sníst všechny knedlíky, chlebíčky a zákusky, nekrkat, neprdět, nezívat, nechodit často čůrat, vonět, chválit, divit se, být vtipný, vypadat mile na fotkách a večer pak podat konkurenceschopný výkon v posteli, to je ty vole taková dřina, že ještě jednou a pošlu tam za sebe bráchu. Tahle rodinka mi po zkušenostech přišla docela v pohodě, kde totiž nejde o vlastní kejhák? Překvapení měsíce. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele je afroamerický komik který se pokusil napsat scénář a zrežírovat film s tématem rasismu s prvky horroru. A podařilo se mu natočit něco originálního a dokonale nevšedního. Celé téma filmu je neuvěřitelně lidské a překvapivé. V pár ohledech se zajede do béčkovějších strun ale jinak jde o film který je neuvěřitelně chytrý a využívá svůj potenciál. Jedná se o horror ve výrazu horror. Horror má totiž nahnat podivné pocity a dát divákovi nepříjemný pocit a to se tomuhle filmu daří. Po Rozpolceném další horrorový důvod si zapamatovat rok 2017. Tenhle rok je totiž už druhý kvalitní horror což je nadstandard. Tak ať to vyjde ještě aspoň s tím TO. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (72)

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama