poster

Uteč

  • USA

    Get Out

  • Slovensko

    Uteč

Horor / Mysteriózní

USA, 2017, 103 min

Komentáře uživatelů k filmu (265)

  • tron
    ****

    „Hovoril som ti, aby si do toho domu nelozil.“ Od úvodnej scény som z toho mal výborné pocity a dojem, že sledujem budúcu hororovú klasiku. Viem, silné slová, ale proste taký bol môj dojem. Snímka bola od prvých sekúnd mimoriadne zručne, sebavedomo a „hladko“ zrežírovaná, herci boli typovo super vybratí, podali parádne výkony a od začiatku tam bola parádne vťahujúca atmosféra, ktorá vás dostala, opantala a na konci vypľula použitých a možno, vari, azda i zneužitých. Scenár je vynikajúco vystavaný a napísaný, informácie dávkuje len mimoriadne neochotne a vďaka tomu je každému jasné, že sa „tu“ niečo deje. Niečo škaredé, drsné a nebezpečné. Nad celým miestom sa vznáša nepríjemne zlovestná atmosféra a tušíme, že skôr alebo neskôr „to“ naplno prepukne. Get Out je ako Šiesty zmysel, kde tiež repríza môže byť pôsobivejšia, než premiéra (Walterov beh). Je pravda, že som čakal lepší koniec, ale aj tak tam bolo pár twistov, ktoré ma zaskočili.(11.5.2017)

  • POMO
    ****

    $150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica](30.3.2017)

  • verbal
    ***

    Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki.(28.4.2017)

  • J*A*S*M
    ****

    Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo.(28.4.2017)

  • T2
    ****

    Rozpočet $4,5miliónaTržby USA $172,687,155Tržby Celosvetovo $193,840,384Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/(3.5.2017)

  • Marigold
    ****

    Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka.(27.4.2017)

  • Superpero
    ****

    Stepfordští černoši jsou fajn a hodně mě bavila postava toho jeho kámoše, který tam veskrze pravdivě glosuje probíhající dění.(6.5.2017)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Takové Stepfordské paničky na černo :-) Já asi čekal něco jiného. Na plakátech je kříčící černoch s děsivým výrazem na tváři. Tak jsem tipoval, že ty černochy bude zbohatlícká komunita mučit, čtvrtit, lovit a vraždit... Ale film v TV pobavil, v kině bych se odstřelil.(30.4.2017)

  • Slasher
    ****

    Tak zručný thriller typu všechno kolem tebe nehraje jsem si už dlouho nedopřál. Od úvodní sćenky je jasný, že nebude žádná průměrná filmařina, buduje se vytrvale trpělivě napětí, navíc se šmrncem a skvělým humorem. Čekal jsem to možná originálnější a samozřejmě, velká část šeptandy a appealu spočívá i v perfekt timingu při aktuálně žhavých tématech v US - černošský otázce & bělošskýmu privilegiu - ale případný nevědomý divák se tím nemusí vůbec nijak zaobírat/ kazit si dojem z kvalitního zábavnýho hororu. A ať si v tom kdo chce co chce vidí, mám beztak dojem, že se Peele (chytře) tomu všemu hrocení a pnutí v první řadě vysmívá...(13.5.2017)

  • H34D
    ****

    Docela povedená recyklace staršího nápadu. Těží se hlavně z vtahující atmosféry, v níž divák společně s hlavní postavou postupně objevuje prapodivné prostředí kolem sebe a plně ho prohlédne až když je pozdě. Film má lehce absurdní nádech, ale přitom zůstává tíživý. Problém je ukvapené a až nečekaně prosté finále. 7/10(21.5.2017)

  • choze
    ****

    UTEČ patří k oněm originálním, inteligentním a povedeným hororům jako ZHASNI A ZEMŘEŠ, SMRT VE TMĚ nebo ROZPOLCENÝ, které v nabídce kin představují osvěžující oázy v poušti tupých a zapomenutelných béček a remaků pro teenagery. A jsem rád, že nezůstávají nepovšimnuta a naopak se z nich zcela zaslouženě vyloupávají velké kasovní hity. UTEČ velmi minimalisticky buduje atmosféru něčeho visícího ve vzduchu a divák se nemůže dočkat, až zjistí, co to něco je. Na jednom idylickém předměstí jen občas někdo podivně zablábolí nebo se křečovitě usmívá, zatímco mu po tvářích stékají slzy. A funguje to krásně. Ale jak kdosi moudrý řekl, je mnohem snazší záhadu vymyslet, než pak uspokojivě vysvětlit. A já měl ze závěrečného rozuzlení - i proto, že vlastně moc nepřekvapí, a zároveň logicky poněkud skřípe - hodně smíšené pocity. Byť obsahuje hned dva motivy, které v reálném životě považuju za vůbec nejděsivější, a které vám tu neprozradím, abych nespojleroval. I tak ale letí palec jednoznačně hore, protože až do konce jsem byl napnutej jak šráky, a při rozhovoru se služkou mě solidně zamrazilo. A hrdina byl sympoš a jeho prostořekej kámoš výborná postavička.(22.5.2017)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Po zhlédnutí traileru na Get Out jsem byl velmi nadšen a při zjištění, že jej režiruje Jordan Peele, jsem málem vyletěl do stropu. Bratry Peely a jejich skeče sleduji už dva roky a pro mě osobně jsou nejzábavnější komici né jen v Americe, ale i ve světě a moc dobře vím jak velcí filmoví fanoušci jsou a právě Horor patří mezi jejich nejoblíbenější. Keegan to dotáhnul do herectví, kde nedávno překvapil v komedii Why Him a čeká ho příští rok Predátor a Jordan se právě ujal režisérského křesla a svým debutem trhá rekordy v každém ohledu. Nejen, že už vydělal třicetinásobek svého rozpočtu, ale svým hodnocením ( 83% od 25 tisíc lidí se z Get Out stává nejlépe hodnoceným hororem za posledních 30 let, dokonce i Vymítače ďábla překonal a to je už sakra, co říct). Dublinské kino bylo narváno jak seniory tak teenejdžry a překvapivě z kina nikdo neutekl. Ale nyní k filmu. Get out má jen jediný mínus a tím je delší rozjezd, jinak vše je naprosto brilantní a kreativně hravé. V První polovině se toho příliš moc nestane, ale už od úvodu si film nese mysteriózní a znepokojivou atmosféru, kde každý příslušník rodiny je něčím zvláštní až divný,ale po příchodu zásadního a velmi odzbrojujícího zvratu ( Naposled mě takhle zvrat odrovnal v The Visit) film hutně nabere tempo, objeví se další zvraty, začne přibývat spousta humoru o který se stará černý policista( a že byl opravdu vtipný!) a překvapivě se to zde i velmi hodí a vrcholí to velmi intenzivní a drsnou vybíjenou, která dá zavzpomínat jak na SAW 3( Operace), tak Inside( nůžky!), ale vše se nese ve strávitelných normách, tedy likvidace jsou efektní, ale neobsahují příliš gore, což mi v tomhle filmu vůbec nevadí. Velkým plusem je i hravá kamera a výborné herecké výkony všech zúčastněných. Z Get out já osobně cítím kultovní status nesoucí sošku za nejlepší paranoidní horor vůbec. Zasloužený úspěch a doufám, že za měsíc si to v kinech užijete obdobně jako já. PS:Anti hororový expert Psychor si zaslouží kudlu do břicha. 95%(21.3.2017)

  • Gilmour93
    ***

    Peeleho „Hádej, kdo přijde na transplantaci“ lze vnímat ze dvou úhlů. Jako lehce psychologický horor o člověku hozeném do podivně se chovajícího společenství. I přes rušivou přítomnost černého Setha Rogena z letištní ochranky jsou první dvě třetiny svou nejistotou ohledně dalšího dění docela znepokojivé. Škoda, že se na konci zamíchalo horké černé kafe plastovou lžičkou soudruhů z NDR.. Mnohem zajímavější je však druhý úhel, který se na mezirasové tenze v USA dívá satirickou optikou. Do děje je jednak zakomponována spousta drobných narážek (mj. stříbrná „ovládací“ lžička jako symbol privilegia, záchrana života „sběrem bavlny“ z křesla, bingo jako otrokářská aukce). Nosná myšlenka stojí na tom, že rasističtí zloduši nemusí být jen neo-nacisté či rudokrcí Jižané, nýbrž i liberálně smýšlející střední vrstva, která svým ignorantstvím a samolibostí dovede černé bratry taky pěkně pohoršit. Nechybí i ukazováček směrem k nezájmu úřadů a médií o pohřešované Afroameričany, kteří kvůli barvě pleti a sociálně-ekonomickému statusu dostávají oproti bílým nálepku méněcenných. Citlivá, současnou Amerikou silně pulzující témata, pro autora evidentně velmi osobní. Klidně mohl být odvážnější a vše ukončit zatčením či ještě lépe zastřelením obvyklého podezřelého..(3.5.2017)

  • sniper18
    ****

    Som veľmi rád, že tie mimoriadne dobré prijatia, či už od divákov, ale prekvapivo aj od kritikov neboli úplne mimo, ako to nanešťastie často býva, samozrejme Get out nie je žiadna žánrová revolúcia, vlastne dokonca od čistokrvného hororu má poriadne ďaleko, ale predsa len je to dostatočne nevšedný a kvalitný zážitok. Zápletka na prvý pohľad síce vyzerá dosť ohrane, mladý muž, ktorý ide na víkend navštíviť rodičov svojej prateľky, behom čoho sa ale začnú diať podivné veci, no celé to prevedenie je také nepredvídateľné, tu som si vlastne až do odhalenia vôbec nebol istý, s ktorým žánrom bude film, samozrejme okrem hororového thrilleru najviac spriaznený, kľudne to mohol byť psychologický, sci-fi alebo možno aj komédia a v tomto nesklame. A navyše je tu aj ten rasový podtón, ktorý to tiež príjemne osvieži. Ale rozhodne sa nejedná o ten typ filmu, ktorý je vlastne len takým čakaním na pointu, zaujímavých scén a momentov je tu nespočet a väčšinou filmu sa tiahne výborná atmosféra, ktorá v sebe nesie štipku napätia, tajomnosti, ale aj humoru. Rozuzlenie možno nakoniec mohlo byť aj trochu údernejšie, vzhľadom na priebeh filmu som asi čakal niečo originálnejšie, ale filmu to aj tak neškodí a aj finálna fáza je vydarená. Veľkým plusom sú rozhodne postavy, obzvlášť hlavný hrdina Daniel Kaluuya tu podáva zaujímavý výkon a páčil sa mi jeho prístup prakticky ku všetkým typom situácií. Navyše tu má sympatickú priateľku, charizmatických a tajomných potenciálnych svokrovcov a sedeli mi aj všetky vedľajšie postavy. Spokojný som aj po hororovej stránke, aj keď trochu iným spôsobom, ako v tomto žánri očakávam. Atmosféra mi sedela, krvavý momentov sa tiež pár nájde a je tu plno momentov, ktoré na prvý pohľad pôsobia smiešne, ale vo filme fungujú. A s režisérom nemám absolútne žiadnu skúsenosť, ale nielen na komika je to výborná práca. Takže u mňa veľká spokojnosť, druhýkrát to už určite nebude tak dobre fungovať, ale toto jedno pozretie som si užil od prvej do poslednej minúty. 79%(3.5.2017)

  • Bebacek
    ***

    Takový malý rasistický bizár za 129 Káčé.(2.5.2017)

  • George Stobbart
    ***

    Na pomery BlumShitHouse to síce nebolo zlé, no postupne ma to čoraz viac vyčerpávalo a korunu tomu nasadili tie lacné zvraty a neukočírovaný bordel v záverečnej tretine... Takže úplne „revolučný“ (ne)horor, ktorý dozaista očarí hlavne mládežníkov a zaslepených nasledovníkov zahraničných ohlasov.(22.4.2017)

  • Le_Chuck
    ****

    Strašne rád by som tomu navalil 5-ku, ale stále je to "len" jednoduchá jednohubka, ktorá sa prvým zhliadnutím vyčerpá. Ale zato zážitok je to luxusný. Chytrá a chutná žánrovka, kde všetko dáva zmysel a to je celkom rarita. 90%(14.5.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Film, který v USA hodně rezonuje. Nakonec ale hlavně fajn žánrovka, i když s trochu přetaženým koncem, který mě nebavil zdaleka tolik jako budování atmosféry bizarně nepříjemného prostoru. První půlka opravdu hodně fajn.(24.4.2017)

  • Marceloo
    ****

    Mladý pár sa rozhodne posunúť sa vo vzťahu a navštíviť rodičov dievčaťa. Na tom by nebolo nič zvláštne, lenže Chris (Daniel Kaluuya) sa tohto momentu obáva, pretože jeho farba pleti je iná, ako tá Rose (Allison Williams). Rodina ho našťastie privíta s otvorenou náručou. Trochu iné to je s ich zamestnancami, ktorí sa správajú podivne. Na tom by taktiež nebolo nič zvláštne, keby nemali čiernu farbu pokožky. Chrisovi začne dochádzať, že tých zvláštnych náhod neustále pribúda. Rozhodne sa odísť, ale na záchranu môže byť už príliš neskoro. - Parádna záležitosť, aj keď ten hype je trochu prehnaný a plot twisty sú dosť predvídatelné. Už na začiatku zaujme velmi sympatický casting a parádna atmosféra, ktorá je plná neistoty. Daniel Kaluuya je v hlavnej úlohe perfektný a všetky jeho scény sú uveritelné. Trochu horšie to je s rodinkou, ktorá na mňa nepôsobila dostatočne nepríjemne. Zápletka je fajnová, aj keď, ako som už spomenul, dá sa odhadnúť, čo keď poviem ja, ktorého prekvapí aj tá najväčšia drobnosť, zrejme bude pravda. Napätie sa stupňuje, ale keď prišlo k vyvrcholeniu, mal som pocit, že sa to trochu pokazilo. Komediálne prvky fungujú ideálne a napriek tomu, že ide o horor, vôbec neprekážajú, pretože to k Afroameričanom jednoducho patrí, čo dokázal aj úspech Scary Movie série. Technicky je to spracované prekvapivo trochu slabšie, pričom ma prekvapila hlavne nešikovná kamera. Poslednú vec, ktorú by som u takéhoto hororu čakal, je rozhovor o UFC, Jiu-Jitsu a ďalších bojových športoch, takže za túto pasáž majú u mňa tvorcovia kopu plusových bodov. Pán Jordan Peele ukázal, že sa téma rasovej / náboženskej rovnosti dá spracovať aj prijatelne a nie je treba ju tlačiť divákom pred oči nasilu, ako to robia komerčné televízne stanice a v poslednej dobe tiež horory, ktoré k nám prichádzajú z USA. Zatial najlepší horor roku 2017, ale to ešte takmer nič nevyšlo a konkurencia bude tento rok obrovská. + herec z The Cabin in the Woods + herec z The Purge: Anarchy + herečka z The Purge: Election Year + herečka z The Taking of Deborah Logan(21.4.2017)

  • Davies182
    ****

    Srandovně napínací thriller, ve kterým přituhuje v podstatě po celou dobu před finále. Nekompromisním finále, který je pak ale na můj vkus až příliš drasticky a tak trochu uspěchaně spláchnutý do katarzního hajzlíku. Za to rasistický špičkování v nervydrásajících dialozích tomu ale nejde dát míň. Spokojenost.(20.5.2017)

  • Xmilden
    ****

    Kdyby tady nešlo o život, balancovalo by to po celou dobu na hraně hodně slušné komedie. Ty rasistické dialogy zkrátka nemají chybu. Od poloviny filmy, kdy divák už pomalu začíná tušit, která bije mě bylo hlavního hrdiny i trošku líto. Protože mezi takové psychouše spadnout prostě nemůže dopadnout dobře. Budování atmosféry parádní. Nicméně i tak váhám zda si Get Out pustím ještě někdy znovu. 70%(22.5.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace