Reklama

Reklama

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (927)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Milé hororové překvapení. Co chvíli mi Get Out svou nervózní a tajemnou atmosférou připomínal Rituál (1973) či dokonce Osvícení (1980), což je, myslím si, dobrá vizitka, stejně jako některá ocenění (především Oscar za nejlepší scénář, budiž důkazem). Zajímavě vybraní herci, bizarní postavy, opravdu hutná ATMOSFÉRA (!!) a povedené rozuzlení příběhu. Maximální spokojenost. P.S. Napodruhé ještě lepší! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo. Edit: S druhou projekcí uvedené výtky odpadly. Je to boží. Vysvětlení dění se ukázalo jako dostatečné a člověk si napodruhé krásně užije ty různé drobné nuance hereckých výkonů, které ukazují, jak je to celé výborně promyšlené. ()

Reklama

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Když film začal a na plátně se objevilo Get Out (jakože Uteč) myslela jsem, že jde o název filmu a ne o varování ať šíleně rychle prchnu z kina a zachráním si sto minut života. A jelikož mám tuze ráda dvojici Key and Peele, věřila jsem že budu čumět jako puk. No čuměla jsem opravdu ukázkově, buddhožel ne stylem BOJIM BOJIM, ale stylem PROČ JÁ KRÁVA NA TO ČUMIM. Já chápu, že černoši si dobře pamatujou čas kdy sklízeli bavlnu a nesměli s bílejma do autobusu, sama jsem žlutá a dodnes je spousta lidí co by mi na palici jeblo slaměnou hučku a poslali mě na tržnici ALE fakt z toho nemám mindráky. Peele určitě taky ne, takže jeho rasistickej snímek jsem čekala provedenej úplně jinak. Tady sledujeme bubáka, co chodí s vápenkou a 80 minut filmu se řeší drobné ale rozhodně jasné náznaky rasismu. Tak jasné, že 95% náznaků mi nedošlo, protože na tom nic rasistickýho nevidím. Možná to bude tím, že jsem zažila trochu jinou formu rasismu a kdyby na mě tehdy byl každej tak "zlej" jako na Bubu 3/4 filmu, tak bych si pískala. To ještě není ten průser. Průser je, že je to celý od začátku průhledný jak papír a tak člověk ví přesně vo co de. Tím pádem mě nepřekvapilo vůbec nic kromě zjištění, že chlap s proraženou palicí může být dále životu nebezpečnej jako by mu jen chvilku předtím nevytekla půlka kebule na koberec. Hlavní hrdina mě vyloženě sral. Na každou otázku začínal odpověd stylem - Éééééé,,,,chachacha...víte...Ne nevim, blbe proto se ptám. Jeho přístup - postěžuju si, borka mě nebere vážně, otráveně si povzdechnu a hned s kamenným výrazem řeknu : Nech to bejt, v pohodě, nic se neděje...mě sral taky. Vím že každýho chlapa u ženský sere když se jí zeptá co se děje a ona s výrazem zácpy odvětí ledově - NIC. Ale že doba tak pokročila, že se na tutéž otázku ptá ženská přítele a on reaguje stejně a se stejně debilním výrazem...To bych mu jí pleskla. Totální ubulenec a to doslova. Řve tam totiž dost často. Za nápad a za hepyjend tomu naseru dvě krásný hvězdičky co svítěj jak ty jeho očička. To zas byla jednou píčovina...Ale dle místního hovnocenení pokud jste evropan, budete nadšený. I když nás bylo v kině asi deset a nadšenej byl jen můj přítel. A to jsem byla žlutá jenom já. Ale zas mám radost, že se mu to líbilo, alespoň někdo se bavil a já mohla naplno závidět borce přede mnou, která po půl hodině regulérně vytuhla a vzbudilo jí až rozsvícení. Šťastná to žena... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $4,5miliónaTržby USA $172,687,155Tržby Celosvetovo $193,840,384Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/ ()

Galerie (45)

Zajímavosti (72)

  • Dátum premiéry filmu (24. február) bol v rovnaký deň ako mal narodeniny herec Daniel Kaluuya (Chris Washington). (Pat.Ko)
  • Pieseň, ktorá hrá na začiatku filmu, keď sa Chris (Daniel Kaluuya) balí, je „Redbone“ od Donalda Glovera (alias Childisha Gambina). Scenárista, koproducent a režisér Jordan Peele chcel túto pieseň kvôli jej textu („zostaň prebudený“ a „nezatváraj oči“). (Pat.Ko)

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama