Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Nevím, jestli se automaticky předpokládalo, že mají všichni knížku v malíku, ale mohli teda aspoň trochu počítat s bambulama, jako jsem já, kteří se zasekli u Slabikáře. Zajímala by mě totiž větší sonda do fungování a pravidel tohohle světa, protože vizuál se mi líbil celkem dost a že příběh není zrovna veletrh těch nejlepších nápadů? No, tak třeba taková dvojka Fantastických zvířat je splácaná z myšlenkového bazaru a jak se to všem líbí. (Vancouver, Kanada) ()
Zdá se, že ani apokalypsa nemusí být lidem dostatečným ponaučením, a boj o zdroje tak může směle pokračovat, což by samo o sobě nebylo nic nového pod sluncem, nebýt zasazení do poměrně originálního prostředí zničeného světa, v němž města pochodují krajinou jako obří stroje, jejichž ztvárnění je nakonec asi to nejpůsobivější z celého bohatého vizuálu. Také příběh není sám o sobě rozhodně nezajímavý, přestože zdaleka ne všechno v něm je uspokojivě odvyprávěno, zejména vzhledem k lepšímu vykreslení jednotlivých postav a jejich motivacím. Z nich, kromě zjizvené Hester, nejvíce zaujmou asi Shrike a Anna, v jejichž minulosti je cítit mnohem více, než je nakonec ukázáno nebo řečeno, a jichž se také týká značná část akce, která nepostrádá nápad a napětí. 70 % ()
Tak odpad tomu dát nemůžu protože Sasanka má stejně velký kozy jako já (mínus jedničky) a celkově je to prostě soukmenovkyně, co se děsně oblíká, vypadá silně lesboidně a váží 36 kg i s postelí. Takže až na ten účes celá já, akorát víc cool s více obdivovateli a nakonec dostane i víc přes píču. Zjizvená hlavní hrdinka si měla ten červenej šál dát zpátky na hubu, ale chápu, že doba se posunula a tak jsou v kurzu handicapované hrdinky do kterých se zamilují rachitičtí looseři, co se během dvou hodin vyvinou z absolutně neschopnýho hovada v zabijáckej postrach nebes i když celej film ty nové smrdící, éééé teda smrtící, skilly získavaj max tím, že choděj pěšky za Zjizvenou. Prostě jste tragéd, jdete pěšky, jste menší tragéd, jdete pěšky a najednou MRD umíte všechno! To je evoluce, pyčo! Pak Vás nemá šanci zastavit ani Kostěj Nesmrtelný ani jezdící město ba dokonce ani předčasná ejakuace. Hlavní záporák Hugo budí tolik respektu jako jeho jméno a když zrovna nečumí do dalekohledu, nebo nelže dcerce, tak se snaží prorazit zeď. Posledním bonusem je pak jedna úžasná naháněčka městečka městem, která se stane hned na začátku filmu a šlus flus. Takže po sečtení všech kladů - Sasanka a její plochá dráha místo hrudníku, Kostěj Lang - musím uznat, že Smrtelný stroje jsou vskutku parádní píčovina . ()
Tohle mi hodně sedlo, i když si jsem vědom nedostatků, které celý film provází. Ten svět by si zasloužil daleko rozsáhlejší a méně klišovitě pohádkově zkratkovité uvedení. Na druhou stranu je Mortal Engines akční jízda od začátku do konce, která sice neposadí na zadek příběhem, ale promakaným vizuálem, neskutečně rychlým tempem a díky sympatickým postavám mě nezačala ani na minutu nudit. I když potenciál v tom světě by byl každopádně výrazně vyšší, minimálně na plnohodnotnou provázanou trilogii určitě. ()
Velká, drahá Postapo-Fantasy, mix vícero filmů a vysněný projekt Petera Jacksona, který bohužel film jen produkoval a to je škoda, protože kdyby se ujal režie, je z toho mnohem zajímavější podívaná. Vizuálně je film solidní a veškeré trikové atrakce na plátně vypadají hezky, zajímavých nápadů je zde více než dost( čtyřhlavňová brokovnice, jezdící londýn, zajimavě vytvořené města) a neustále se něco děje, takže nuda naštěstí nehrozí, ale vadilo mi, že je to až moc uhlazené a bez krve, určitě by tomu slušel špinavější obal a taky to chtělo lepšího záporáka i zajímavější hlavní hrdiny. Kdo podobné filmy má v oblibě, tak by kino zkusit bez problémů mohl. Peněz jsem sice nelitoval, ale příliš velký zážitek jsem si neodnesl. 60% ()
Galerie (77)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (5)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
Reklama