Reklama

Reklama

Jesus Christ Superstar

  • USA Jesus Christ Superstar (více)
Trailer

V roce 1973 americký režisér Norman Jewison převedl na filmové plátno úspěšnou rockovou operu Jesus Christ Superstar. Předcházelo mu divadelní uvedení na divadelních prknech londýnského West Endu, kde se poprvé objevil v roce 1971. Hudbu na libreto Tima Rice zkomponoval britský skladatel Andrew Lloyd Webber (autor dalších slavných muzikálů Evita, Cats, Starlight Express, Fantom opery). Film vypráví příběh posledních sedmi dnů života Ježíše Krista – od jeho příchodu do Jeruzaléma až po ukřižování – očima Jidáše Iškariotského. Muže, jenž byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec zradil. Ambiciózní, mimořádně náročný filmový projekt vznikal v exteriérech, přímo v Izraeli. Na rozdíl od mnoha muzikálů neoslňuje zbytečně honosnou výpravou a kostýmy, ale zaujme promyšlenou realizací a skvěle vybranými interprety jednotlivých postav. Získal řadu prestižních ocenění a velkou diváckou popularitu. Norman Jewison o něm prohlásil: „že spíš, než hluboce náboženské dílo zamýšlel natočit příběh o dobru, zlu a kráse“. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (249)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Jak jsem už psal u Šumaře na střeše ... kdo mi šáhne na tohle, toho pokoušu. Geniální filmové zpracování geniálního muzikálu s obsazením, které netrumfnul nikdo ani předtím, ani potom. Slyšel jsem starší Broadwayskou verzi s Ianem Gillianem v hlavní roli, hezký to bylo, Ted Neeley ale pro mne bude nepřekonatelným muzikálovým Ježíšem všech dob. Když to během výstupu na horu nad getsemanskou zahradou vytáhne do těch výšek, rolují se mi papuče. A ten ďábel to zazpívá i dneska. Nepochopitelné. Tenhle film zcela nekriticky a bezostyšně miluju. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Bylo až příliš snadné udělat z Ježíše hipíka. Dlouhé vlasy, lehké odění, hlásání lásky a míru… ale proč ne, k čase svého vzniku muzikál sedí perfektně. Dnes mi tak jako tak víc než zploštěné vidění Příběhu vadí jeho neucelené podání. Když už si tvůrci nad touto rozjásanou verzí evangelií použitím sebereflexivních uvozovek myjí ruce (je to jenom film, tak nás nekamenujte), proč také forma neodpovídá situaci „parta nadšenců v poušti“. Z velké výšky pořízené panoramatické celky, freeze frames a barevnou sladěností kýčovité výjevy se perou s divočeji pojatými scénami, kdy kameraman – když to přeženu – točí toho, kdo mu zrovna přitančí před objektiv. Jsem na pochybách, jestli měl Jewison jasno v tom, chce-li se vůči klasickým filmovým muzikálům vymezovat, klidně za cenu nevkusného parodování, či je s mnohem menšími finančními prostředky napodobovat. Ještě bizarnější dojem zanechávají padouši, kteří byli buď obsazení nevhodnými herci, anebo jejich zženštilost vypovídá o potlačované homofobii autorů scénáře. Přes všech napsané beru, že Jesus Christ Supestar nemá být nápadně chytrý film, že jde spíše o spontánní dobový výkřik, který bychom měli prožit. Jako takový mne sice nestrhnul tolik jako jiné muzikály, ale užil jsem si jej. 75% Zajímavé komentáře: Oskar, MIMIC ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Někde jsem se dočetla, že Andrew Lloyd Webber se distancuje od tohoto zpracování jeho Broadwayského muzikálu a že ho považuje za jednu z nejhorších adaptací vůbec. Já s tím ale nemůžu souhlasit. Hudbě samozřejmě není co vytknout, interpreti jsou opravdu dobří. Nápady na zpracování z trochu jiného úhlu pohledu mi zde opravdu skvěle sedí - co asi můžu říct na tanky a letadla ve starověku, kněze na lešení a s "kalkulačkou" na prsou, černého Jidáše ... To se buď může přímo hnusit, a nebo z toho můžete být nadšení a brát to s nadhledem (což bylo zřejmě zamýšleno). Já ale patřím k té druhé skupině. ()

Danikaa 

všechny recenze uživatele

Možno v čase vzniku by som dala plný počet. Bolo to nové, šokujúce, avantgardné a mnohí ľudia nedajú na toto spracovanie dopustiť. Pre mňa je to však maximálne 3*. Páčia sa mi exteriéry, krajina kde sa film natáčal, niektoré pesničky, niektoré kostýmy. Dnes mi však veľa vecí prekáža, výstižne to popísal HonzaBez. ()

venalce 

všechny recenze uživatele

Tahle hippie verze je důkazem toho, jak moc záleží na uchopení látky. Ale je dobře, že vznikla, je odrazem své doby. Pěvecké výkony jsou famózní a exteriéry originální, což se dá říct o celé téhle adaptaci. Je skvělá, prostě je. Stejně ale doporučuji všem zajít si na to do divadla, protože tenhle muzikál je určený pro živý zpěv, jakákoli jiná možnost ho připraví o kouzlo bezprostřednosti. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (18)

  • Scéna v Getsemanskej záhrade začína splnom mesiaca, čo znamená, že Veľká noc sa podľa kresťanských cirkví slávi prvú nedeľu po prvom splne, po jarnej rovnodennosti. (MFJD)
  • Niektoré texty piesní boli oproti divadelnej podobe upravené ("Hosanna", "The Temple"), aby sa stali prijateľnejšími pre kresťanské publikum. Napríklad v scéne s malomocnými slová "Heal yourself!" (Vyliečte sa sami) zmenili na "Leave me alone!" (Nechajte ma osamote). (L´Aura)
  • Na začiatku poslednej večere Ježiš (Ted Neeley) a apoštoli svojim umiestnením a gestami presne kopírujú Da Vinciho obraz "Posledná večera". (L´Aura)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

11.04.2015

Již podesáté přivítá krnovské kino Mír 70 fanoušky festivalu 70mm filmů. O víkendu 17. – 19. dubna 2015 se historickými projektory prožene na dva miliony filmových políček, která v době svého uvedení… (více)

Náboženství je opium lidstva

Náboženství je opium lidstva

29.05.2006

Každý z nás tento výrok Karla Marxe označovaný za bolševický fanatický atheismus alespoň jednou slyšel. Časy se mění, výroky zůstávají, opium miluje stále více lidí a South Park budou cenzurovat. Ano… (více)

Reklama

Reklama