Režie:
Jennifer YuhScénář:
Chad HodgeKamera:
Kramer MorgenthauHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Bradley Whitford, Mandy Moore, Amandla Stenberg, Gwendoline Christie, Harris Dickinson, Mark O'Brien, Wallace Langham, Patrick Gibson, Sammi Rotibi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ruby jako jedna z mála přežila záhadnou epidemii, která zabila téměř všechny americké děti. Ale nemoc se neobešla bez následků, začínají se u ní nekontrolovatelně projevovat záblesky ničivých superschopností, díky nimž je odvezena do speciálního tábora. Zde jsou nedobrovolně internovány další přeživší děti, u kterých se projevily podobné superschopnosti. Tyto nadpřirozené síly jsou označeny barvami: zelení jsou výjimečně inteligentní, modří ovládají telekinezi, žlutí mají kontrolu nad elektřinou, oranžoví umí číst myšlenky a ovládat paměť a ti nejnebezpečnější, červení, ovládají oheň. Ruby by měla být zařazena mezi oranžové, ale v táboře se jí podaří svou skutečnou sílu utajit a vydává se za poměrně neškodnou zelenou. Poměry v táboře jsou brutální, některé děti postupně mizí a Ruby, které je nyní šestnáct, se rozhodne pro útěk. Na cestě za svobodou se přidává k další skupině přeživších, v jejímž čele stojí charismatický Liam (Harris Dickinson), který se snaží z uprchlíků vytvořit náhradní velkou rodinu a najít pro ni společnou budoucnost. Ale Ruby se bojí po všech svých zklamáních někomu uvěřit. Tím spíše, že i v komunitě uprchlíků se najdou takoví, kteří se nezastaví před ničím. (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
Absolutně neoriginální kokotina o skupině mladistvých kteří bojují proti zlé nadvládě dospělých. Je to jako dívat se na film o vzpupném spratkovi co nechce bydlet s rodiči a proto utíká z domova. Ovšem tentokrát tam dosadíme superschopnosti. Nacházíme se ve světě kde telekineze, díky které můžete trhat asfalt jako toaletní papír a házet vzrostlé stromy jako párátka, je méně mocná než flusání ohně které vypadá jako když zapálím Rexonu. Kdyby se tvůrci alespoň snažili o to udělat to nějak originální a záživné. Jenže oni se řídí furt tím samým postupek který jsme mohli vidět už u bezpočtu všemožných podobných kokotin tipu Somálské Hry, Divergence a Bludišťáci. Absolutně neoriginální bez jakéhokoliv překvapení. Hlavní hrdinka narazí na skupinu uprchlíků, do jednoho se zamiluje, musí bojovat proti nadvládě dospělých kterým jde o vyšší dobro které ti malý parchanti nevidí. No a zkuste mi říct že jste tuto sračku už neviděli. Za mě ubohá skomírající jedna hvězdička ani nevím za co. ()
Malé děti, které přežily jakousi epidemii, zavřou do jakéhosi tábora a jen je děsí zbraněmi.... Protože z nich dospělí mají strach. Naštěstí se vždy najde někdo, kdo je zachraňuje před jistou smrtí. Něco mezi Potomci lidí, Hunder games, Labyrint a Xmen. Splácané béčko, ničím mě to nezaujalo. Nuda. Herci relativně sympatický. Ale nic světoborného. ()
Komerčný aj kritický prepad filmu je podľa mňa vizitkou toho, ako veľa v súčasnosti znamenajú digitálne efekty a vypiplanosť fikčných sci-fi svetov. The Darkest Minds sú protipólom dokonca aj young adult sci-fi sérií, pretože vsádzajú až tak extrémne na civilnosť, až má jeden pocit, že pozerá televízny film a cíti sa frustrovane absenciou trikov. Výsledkom je, že jediná akčnejšia a triková scéna tu pôsobí ako päsť na oko a v podstate je úplne zbtočná, pretože divák lačný po vizuálnom obžerstve bude sklamaný z 95% filmu. Obsahovo a myšlienkovo ale scenár toho navyše oproti konkurencii príliš neponúka, metafora inakosti je zrejmá, máme tu nedôveru voči akýmkoľvek inštitúciám a politikom, i keď sa javia spočiatku dôveryhodne a teens musia činiť dospelé rozhodnutia, pričom práve záver považujem za celkom slušne vymyslený a presvedčil ma o tretej, skôr neobjektívnej hviezde. Ale za tú snahu ísť proti prúdu čo sa týka vizuálu s vedomím, že vysoké zisky sú nonsense, má TDM moje aké- také sympatie. 50% ()
ten film popírá pravidla který si sám definoval v každý scéně. Děcka co 6 let čistí boty, který tam asi vozí z celých USA, doktorka, která vozí děcko na předním sedadle i když je to nebezpečný, opuštění benzínka s nekazícím se jídlem, děcka co tam roky jezdí a ted je napadne že pojedou do nějakýho kempu o kterým ví všichni krom US army?, kluk co umí hýbat věcmi ale místo auta odhazuje stromy a ničí asfalt? Poslední kapkou bylo obětování doktora kontrolora nějakýmu monstru který mělo být už z definice zlikvidovaný u vstupní kontroly a oni si ho tam vydržují jako tygra v kleci? aby mu mohli házet oběti ()
Hmmmm...Bohužel mi není náct a tudíž mi to přišlo plné patosu, předvídatelnosti, lásky, zamilovanosti, dokonalosti a "seč jsme v těžké době, přesto se na první dobrou potkám s klukem, do kterého se zamiluji, ale pak ho musím ze závažného důvodu opustit". Fuj :D Film měl skvělý potenciál - ale bohužel malý rozpočet a nevedl ho bohužel někdo, kdo by tomu dal pořádnou "šťávu", ani ne akci, ale neudělal z toho americkou love story, kdy z toho dopadne nejhůř - vlastně pouze jedno náctileté srdce, to druhé to totiž neví. Za mě obrovská škoda a posledních 40 minut jsem si vlastně přála, aby někdo umřel :D Bohužel. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (3)
- V poslední části filmu, kde si Ruby (Amandla Stenberg) povídá s Liamem (Harris Dickinson), hraje hudba z filmu Divergence (2014), kterou složil Junkie XL. Konkrétně se jedná o kombinaci skladeb „A Friend“ a „Sacrifice“. (Calwen22)
- Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 15 000 pracovních míst. (BMW12)
- Natáčení začalo v dubnu 2017, natáčelo se v Georgii. (Varan)
Reklama