Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zita Kabátová v atraktivní novele o syfilis podle Otakara Hanuše  V roce 1939, ve kterém Zita Kabátová natočila 11 filmů, se také stala hlavní hrdinkou posledního projektu Oldřicha Kmínka. Kabátová byla tváří trojice Kmínkových melodramat, která se všechna objevují v naší kolekci – Manželství na úvěr, Žena na rozcestí a Její hřích. Kmínek nalezl v Kabátové ideální představitelku titulních postav, které vždy obletují muži a východiskem z takové situace je jim morální síla hrdinčina. V Jejím hříchu se znovu po boku Kabátové objevil v kladné roli Zdeněk Štěpánek, zatímco role svůdce tentokráte připadla Ladislavu Boháčovi. (Filmexport)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (17)

Ony 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se hodnotí sám hned na začátku, když se objeví titulek: "Je to film Oldřicha Kmínka." K tomu nemá smysl nic moc dodávat. Pod Kmínkovým vedením mě nerajcuje ani Zdeněk Štěpánek, a to je opravdu co říct. Docela mě pobavilo, že toho zhýralého mládence pojmenovali Jaroslav Goll. Proč ne rovnou T.G. Masaryk? ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film by měl být opatřen důrazným varováním: Sledování tohoto filmu může přivodit psychické problémy a beznaděj chronické melancholie! Její hřích, poslední celovečerní film z dílny Oldřicha Kmínka. Je dobře, že již nic dalšího nenatočil. Předloha Otakara Hanuše poskytla cynický podklad, leč Kmínek s manželkou uměl natočit pouze laciné melodrama nevalné úrovně. Občas má divák pocit, že sleduje filmové dílo o dvacet let starší. Není to technickou kvalitou zachovaného materiálu, nýbrž samotným vedením filmařské práce. To, co by mohlo být zajímavé, se mění v pouhá mravokárná gesta patosu. Vše se povážlivě bortí a často marná snaha hereckých hvězd vyvolává soucit. Očištění nepřináší romantické zklamání, ale strach z pohlavní choroby. Hlavní postavou mizerného romantického příběhu je Lola Holmová (příjemná Zita Kabátová), talentovaná a cílevědomá studentka medicíny. Nástrahy pokušení mladistvé romance se snaží vychovávat k cudnosti svou možností rozkladu. Snící dívky podléhají svým představám a zapomínají na své cíle. Největším strašákem promiskuity a puritánské morálky je syfilis! Romantickým hrdinou příběhu je psychiatr docent Linn (dobrý Zdeněk Štěpánek). Klasickým postupem jde po zvolené cestě trpělivosti a oddaně nezištné pomoci až ke svému osobnímu vítězství. Antikristem příběhu je lehkovážný pokladník banky Jaroslav Goll (velmi zajímavý Ladislav Boháč), mravně zkažený floutek bohatého původu. Defraudace na chvíli vysvobozuje a morální dilema se občas dostaví i k nečekanému adresátovi. Z dalších rolí: bohatý továrník a zklamaný Jaroslavův strýc (příjemný František Smolík), pomstychtivá barová zpěvačka Carmen (dobrá pěvkyně Nelly Gaierová), její pěvecký partner (pěvec Jára Pospíšil), primář nemocnice v očekávání (sympatický Karel Černý), překvapený generální ředitel banky (Jiří Steimar), všudypřítomný Jaroslavův hlídající stín (Miroslav Kryštof-Kutina), sebevědomý policejní inspektor (příjemný Jaroslav Marvan), shovívavý policejní komisař (Bedřich Veverka), barová zpěvačka Anna Málková alias Perla (Jola Djurič), seriózní sluha u továrníka Antonín (zajímavý František Kovářík), či roztržitý karbaník František Vobořil alias Červík (příjemný Stanislav Neumann). Výsledný filmový zážitek je filmovou ostudou, Oldřich Kmínek dokázal tím svou přirozenou neschopností zmršit vše, dostaví se jen pocit marnosti a smutku. Jediné uznání si zaslouží pardubická dostihová reálná vsuvka a upřímná herecká snaha. Syfilis byl noční můrou romantických představ naivních dívek, Oldřich Kmínek je noční můrou československé kinematografie. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Lola byla pitomá, dala přednost floutkovi před panem docentem. Ale on byl docela pitomý celý film, taková červená knihovna šmrncnutá mírným dramatem. Oceňuji tu již dávno zaniklou filmovou cudnost, která velela sex nejen neukazovat, ale ani o něm nemluvit, takže Lola prožije okamžiky strachu kvůli polibku (pro hnidopichy, ano, syfilis se může přenést polibkem). Osobně bych ocenila, kdyby Kmínek neukazoval Djuričovou a hlavně k ní nepřibližoval mikrofon, ať si ta ochechule przní nějaký jiný jazyk a češtinu nechá na pokoji. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Melodrama je asi žánr, který dneska nemůže zafungovat na nikoho. Jeden z nejslabším prvorepublikových filmů, co jsem měla možnost vidět. Už jen že studentka medicíny se jmenuje Lola (?). Marně přemýšlím, co byl vlastně ten její hřích. Že poslechla učitele a pokusila se užít si života? Že jako zcela nezkušená neprohlédla, co je její milý zač? Nebo že jako studentka medicíny věřila, že sifylis se přenáší polibkem? A ta všudypřítomná hudba do toho... na závěr, jako mnozí ostatní si neodpustím: proč Jaroslav Goll? ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh o studentce medicíny co se zaplete s bezcharakterním defraudantem. Hledání správné cesty se někdy protáhne. Vše by se dalo shrnout do třiceti minut, ale několik písní v baru a mnoho dlouhých záběrů natahuje stopáž na délku celovečerního filmu. Marvan a Štěpánek tu beznaděj občas zpestří. JInak není o co stát. Velká, opravdu velká oddychovka...50% ()

Galerie (10)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu jsou použity dokumentární záběry z Velké Pardubické. (ČSFD)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v pražských štvrtiach Staré Město, Nové Město, Hradčany, Střešovice a na Karlovom moste. (dyfur)

Reklama

Reklama