Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lékárník Pavlovský má moderního a sportovně založeného syna Karla, rovněž lékárníka, kterého by rád oženil. Posílá ho proto do Kutné Hory ke svému příteli Řepovi, který má dceru ve věku na vdávání. Miroslava je však dívka přísně vedená svými konzervativními rodiči a postrádá proto jakýkoliv šarm. Karel se v rodině setká také se strýcem Ambrožem, který žije dvojím životem. Ve dne je vážným starším mužem a v noci tajně prchá, aby mohl vystupovat v místním divadle. Karel, znechucený Miroslavou, se vydá s Ambrožem na flám. Protože však trochu přebere, omylem skončí v křesle v dívčině pokoji, kde je ráno objeven. Pan Řepa Miroslavu a Karla prohlásí za snoubence a vzápětí odjíždí se ženou na přednáškové turné. Miroslavu krutě zamrzí zjevná Karlova nechuť ke sňatku s ní. Využije nepřítomnosti rodičů a během několika týdnů se změní za pomoci cvičení, kadeřníka a nového oblečení v moderní dívku Slávku. Rodiče jsou po návratu její proměnou zděšeni. Se vším se však smíří, když zjistí, že s touto dívkou se Karel již rád ožení. (NFA)

(více)

Recenze (18)

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Film plný hezkých blondýnek (body plus), od titulní postavy až po ty zcela přebytečné. Brunetka ani jedna. Ačkoli je děj nesen dobovým étosem pokrokovosti a modernity (body mínus), je celý jen záminkou pro řadu estrádních, komických a sportovních(!) čísel (další body mínus). Strašně dlouho čekáte, než se něco vůbec začne dít, potom ještě nějakou dobu čekáte a nakonec to proběhne jako ta nejzrychlenější fraška ever (o bodech přestává mít smysl mluvit), v jejímž finále makarenu tančí už i přemožený  zpátečnický tatíček Zvonimír. Zábavné ale je pod naivní zástěrkou "moderní dívky"  sledovat onu klasickou představu, k čemu má vlastně taková dívka být. Vedle Ferbasové, která tady není ve své obvyklé póze úplně zajetá (body plus), tudíž její projev místy pěkně prokoukne, zaujal a potěšil zejména Jára Kohout v roli strýce Ambrože. Jemu především vděčí toto dílo za tři hvězdičky, jinak by nemohlo pomýšlet víc než na dvě. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Průměrná pamětnická komedie s nepříliš originálním příběhem o přeměně ošklivého káčátka v krásnou labuť. Tentokrát se o to postarala Věra Ferbasová, ze které se časem pod přísným výchovným dohledem otce stala neohrabaná starosvětská puťka. Snaha získat srdce mladého fešáka Antonína Novotného ji přinutila na sobě zapracovat. Zapojila se do sokolského hnutí, které bylo tehdy v módě a podněcovalo v mladých lidech sportovního ducha. Darmo se neříká, že žena si vybírá muže, který si ji má dobývat. Zabralo to. Z dalších herců stojí za zmínku Jára Kohout s komickými, tanečními a kouzelnickými výstupy a Theodor Pištěk, který nikdy nezklame. ()

Reklama

S_M_Lomoz 

všechny recenze uživatele

Film sám o sobě stojí vcelku za houby, ale jedna věc je na něm zajímavá. A to je postavička strýčka dvojí tváře, kterou tam hraje Jára Kohout. Po shlédnutí tohohle filmu totiž musí ve vás vyvstat dojem, že paní Náhlovská se zapomněla s Járou Kohoutem a zpolodila Josefa Aloise. Stejná mimika, stejná dikce, stejné brejličky a účes na blbečka... Josefe Aloisi Náhlovský, už vím, odkud máš svůj image. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Poslední práce Karla Lamače s Věrkou Ferbasovou a opět remake filmu Anny Ondry (Das Mädel mit der Peitsche). Ve stejném poměru jsou i filmy Der junge Graf (opět s Anny) a Pozor straší (opět s Věrkou). Áha. Ale povedlo se, moderní tanec je třeba, květomluva taky a kdo měl možnost vidět originál, že? Werner Fuetterer jako milenec a Sig Arno jako komik? To měli Novotný a Kohout odvahu se měřit s jejich velikostí :) ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Další z komedií třicátých let, které si daly za cíl ukázat, že mladá, moderní žena nemusí být jen pradlena a kuchařka. Zdrojem největší zábavy je částečný flamendr Jára Kohout. Věru Ferbasovou a hraní její roztomilosti prostě musíte mít rádi. Škoda jenom je, že ona v řadě filmů hraje vlastně pořád stejně. Na druhé straně se jedná o docela krátký snímek a docela oddychovou komedii v níž i Theodor Pištěk nepředvádí nic výjimečného, ale svůj standart. Jenže jeho standart je pořád nadstandard jiných herců. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama