Reklama

Reklama

Tísňové volání

  • Dánsko Den skyldige (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě a jejím únosci pátrat. S telefonem jako jediným nástrojem, obklopen stěnami kanceláře vstoupí Asger do závodu s časem, aby zachránil ohroženou ženu. Zločin, který odkrývá, je však mnohem větší, než se na začátku mohlo zdát. Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na filmovém festivalu Sundance Cenou diváků za nejlepší zahraniční film experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte. (Aerofilms)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (460)

monolog 

všechny recenze uživatele

Sorry lidi, ale vy jste nespadli jen z višně. Vy jste spadli přímo z Boeingu v 10 000 m. A asi všichni naráz a hlavičkou dolů. Realističnost tohoto snímku, nad kterou se tak rozplýváte, je totiž úplně v prdeli. Kdyby jakýkoliv hovor vyřešil operátor tímto způsobem, skončil by špatně. Je nařízení, že vše se musí prověřit. Nemyslím, že v Dánsku je to jinak. Nikdo si nemůže dovolit další Malhocké. Nejsem si jistý, jestli je na světě vůbec nějaký operační, který by dokázal takhle rychle určit, že se jedná o únos, ale bral jsem to jako jakousi nadřazenost hlavní postavy. Vlastně až do chvíle, kdy zavolal únosci, se to dalo snést. Sice jsem měl výhrady ke způsobu vytěžování a získávání informací, ale budiž. Já bych šel spíš cestou informačních databází, kdy by se okamžitě všechny dostupné hlídky stáhly do lokality a pátraly po bílé dodávce. Velmi často hledáme třeba šedou oktávku, která před půl hodinou jela někde tady a je potřeba ji najít. Nikdo neodmítne ji hledat, protože není značka... Jenže od toho hovoru jako by se vyměnil scenárista, a ten druhý už byl mnohem větší debil. Na všechno jsou postupy. Příjem oznámení na tísňové lince je příliš důležitá věc, než aby tam dávali lidi postavené mimo službu a prošetřované kvůli podezření z vraždy... Kdyby se držel nevědoucího Tomáše a dělal, že se jen snaží vyřešit situaci, kdy matka je nezvěstná a v bytě jsou zavřené dvě malé děti a je nutné se o ně postarat, jinak budou muset policajti vyrazit případně dveře a způsobit jim trauma, a to přeci nechceme nikdo, ale nemáme jinou možnost... Jenže on řekne nebezpečnému únosci, že ví, že s ním je jeho oběť, sice vlastně neví kde, a nemůže zatím nic udělat, ale dostane ho zpátky do lochu, na to vsaď svýho od spoluvězeňských sraček špinavýho čuráka, hochu... V reálu, pokud by byla unesená, tak by ji zabil a šel si za to sednout. Měl okamžitě říct dalším operačním, co se děje a společně zároveň koordinovat práci všech různých složek. Nezdržovat, nehrát si na hrdinu. Jedná se vždy o minuty. Prakticky každým jeho dalším projevem posouvá svou původní profesionalitu do hajzlu a nahrazuje ji nedomyšleným amatérským scénářem. Jako když se jí snaží uklidnit otázkou, co ráda papá. Nebylo by rozumnější říct: "Máte dvě děti, musíte se zachránit kvůli nim. Myslete na ně a uklidněte se." Místo toho s ní dýchá do telefonu, jako nějaký stalker... Jako by byl impotentní. Vím, že se scenárista snažil ukázat rozpad osobnosti, stres a strašné rozčarování, když zjistil, že je to jinak. Jenže na operačním středisku tento typ lidí není. Jsou to stabilní osobnosti, které tyto věci dokáží řešit bez duševních salt. Odosobnění, protože na emoce, které způsobují chyby, je vždycky čas později. Poslední rozhovor s již zjevně vyšinutou Iben, která pomalu ale jistě spěje k emocionální sebevraždě. "Mám ruce od krve, zabila jsem své dítě?" To je kurvapiča tak těžký říct: "Já nevím, nebyl jsem u vás. Podle mě to bude od toho, jak jste majzla po palici toho vašeho debila. Jste skvělá a statečná. Dokázala jste to. Jen mi řekněte, kde jste, aby vám mohli přijet na pomoc moji lidé..." ... kteří tě ty hnusná svině zavřou navždy do blázince z Přeletu nad kukaččím hnízdem a já osobně ti seženu učitelku sestry Ratchetový. Místo toho ale navede zjevně o sebevraždu se zajímající schizofreničku na dálnici, aby snížila svou uhlíkovou stopu na mimino... Nebo minimo?... Jo a všimli jste si vy totální opisovači cizích názorů, že vlastně nikomu neřekl, že vrahem je ona a borec je jen v těžkým šoku? Takže ho mohli klidně jako nebezpečného ozbrojeného pachatele zastřelit na potkání a ona mohla policajtům ukopnout varlátka Co se tomuto filmu nedá upřít, je atmosféra a skvěle zahraná jediná role. () (méně) (více)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Minimalistické drama prakticky zaměřené pouze na hlavní postavu, ze které divák hodinu a půl vůbec nespustí oči a skrz kterou je mu zprostředkováván veškerý děj a promluvy všech vedlejších postav. Příběh je založen pouze na dialozích hlavního hrdiny přes telefonní linku a dokonale to vystačuje - žádná krev, žádná akce, žádné efekty (dokážu si představit, jak rychle si tento snímek na sebe vydělá). Koncept tedy rozhodně oceňuji, nicméně ve scénáři se nachází i pár nelogických děr a ke konci se neubráníme ani jednomu opravdu ohranému filmovému klišé, což mi zážitek z tohoto snímku mírně pošramotilo. Stále však k tvůrcům chovám obdiv, že se jim povedlo zas jednou zrealizovat projekt podle rčení: „Za málo peněz hodně muziky.“ [KVIFF 2018] ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Moc hezky vypointovaná nervozita. Začátek a první rozhovor s unesenou strhne, postupně se tempo vinou začleňování ne tak zajímavé osobní linie rozmělní, ale uvěřitelnými dialogy a silnými (nikoli nějak šokujícími) zvraty drží film plnou pozornost po celou sympatickou stopáž. Originální zpochybňování viny a neviny a pracovní morálky nakonec vítězí nad čistě formálními kvalitami a autenticitou, a není to vlastně vůbec špatně. 75% ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $203,892Tržby Celosvetovo $3,650,000▐ Šikovné atmosférické spracovanie a to sa kamera nemusela hýbať viac než v dvoch miestnostiach (kanceláriách). Príbeh sa dobre votrie a nechá diváka tápať v trampotách policajta, ktorý má službu na tiesňovej linke a zamotáva sa do jedného prípadu a popri tom sám má nevyriešené svoje problémy. Záver dobre graduje a ponúkne nečakaný zvrat. /85%/ ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Když celý film stojí na jediném chlápkovi, je potřeba, aby se vám - jedno jakým způsobem - zalíbil. Já z něj měla ale docela rozporuplné pocity. Ačkoliv mi přišlo, že podal herecky dobrý a uvěřitelný výkon, neskutečně mě štvala jeho nadřazenost a jednání se svými kolegy i lidmi na druhé straně linky. Dost mě to rušilo a výsledkem bylo, že mě zajímalo už jen to, co se děje tam, kam nevidíme. Dalo by se říct, že tenhle film je o jednom jediném okamžiku. A ten u mě zafungoval. Potom se to ale tak nějak nešikovně rozplynulo, najednou byl konec a mně to takhle prostě nestačilo. Slabší 4* ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Jediná hudba, kterou lze ve filmu slyšet, začíná necelé dvě minuty před závěrečnými titulky. (Mirecek42)
  • Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
  • Vznikem filmu bylo video na YouTube unesené ženy, která volala na pohotovost, zatímco její únosce seděl poblíž. Režiséra Möllera zarazilo, kolik se dá říct pouze slovy a bez vizuálního doprovodu. (ČSFD)

Související novinky

Remake Tísňového volání nabírá hvězdy

Remake Tísňového volání nabírá hvězdy

14.11.2020

Americký remake oceňovaného dánského filmu Tísňové volání se sice na první pohled může zdát českému divákovi jako naprosto zbytečný, na druhou stranu teď projekt streamovací služby Netflix přibral… (více)

Co chystá režisér Tísňového volání?

Co chystá režisér Tísňového volání?

10.06.2020

Herec Jake Gyllenhaal (Zodiac, Spider-Man: Daleko od domova) se upsal novému snímku Snow Blind podle známé komiksové předlohy The Kitchen od Ollieho Masterse. Snímek natočí režisér Gustav Möller,… (více)

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

06.03.2019

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno