Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tomuto sa povie satiricky podaná mozgová masáž masmédiami a televíziou. Už pred štyrmi desaťročiami si ľudia uvedomovali obrovský vplyv masmédií na človeka a verejnú mienku. V súčasnosti je to ešte o level vyššie, pretože momentálne už žijeme v dobe, kedy tento film prestáva byť satirou, ale stáva sa realitou. Svojim spôsobom vizionárska záležitosť. 75/100 Videné v rámci - 5x5 tour : Po stopách režisérov. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Network mela k dispozici velky potencial, dobry scenar i kvalitni herce (krome Faye Dunaway, ktera je ale nesympaticka snad v kazdem filmu), skoda, ze se to nevyuzilo k necemu atraktivnejsimu, protoze vysledek byla jen lehce nadprumerna medialni nuda. Stale je tam ale nekolik velmi pusobivych proslovu, kvuli kterym to stoji za to videt. "This tube is the most awesome God-damned force in the whole godless world." 6/10 ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Slovo nadčasový zřejmě v souvislosti s tímhle filmem uslyšíte často a není to věru náhoda. Network balancuje na velice tenké hraně černohumorné satiry a závažného lidského dramatu, a kdyby jen na chvíli klopýtl a vypadl z rytmu, celý ten motivační konstrukt by se zhroutil a přestal být okamžitě uvěřitelný. Jenže Sidney Lumet jako tradičně velkou zodpovědnost ustál a scénář napěchovaný lehce karikaturní mediální kritikou a emocionálními vazbami mezi aktéry zvládl proměnit v památný a vyvážený zážitek. Občas se to zdá přeplácané, ale jednotlivé složky a příběhové line se vzájemně chytře doplňují, dialogy v osobních rovinách lze vztáhnout k problémům v dominantním světě médií a každá postava má svůj přesně daný úděl - fanatický Peter Finch je předmětem, o jehož soukromí se divák v průběhu nic nedozví, ale stává se 'senzací' pro ostatní aktéry, kteří tahají za nitky a zajímá je jen sledovanost a profit; William Holden je racionální výjimkou, která chce žít normální život, ale zároveň ji přitahuje ta nevyzpytatelná a nezkrotná touha po senzacích - kterou reprezentuje přitažlivá Faye Dunaway, mediální šelma, jež se normálnímu životu vyhýbá a jen 'přepíná programy'. No a Robert Duvall je arogantním mocnářem, jemuž jde o vlastní blaho, pro které je schopen udělat cokoli. Vše dohromady představuje nonstop hodnotný, inteligentní a nadčasový snímek, který nemá moc sobě podobných. A úplně nejlepší je jednak konec, který tu hranu satiry a seriózního dramatu už doslova vybrušuje, a jednak ono vedení herců a vyprofilování jejich postav v souladu s celkovým uspořádáním světa a jeho sdělení - kde jinde můžete spatřit dva totálně vedlejší herecké výkony na ploše pouhých pěti minut, které diváka územní a vyslouží si (naprosto zaslouženě) oscarovou nominaci? Aneb na závěr pozdravy Nedu Beattymu (možná nejlépe představený obchodní papaláš v historii filmu) a Beatrice Straight, nejpřesvědčivěji zlomené manželce. 90% ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dost nadčasový příběh o proměně televizního zpravodajství z informačního kanálu na zábavný. Trend, který v sedmdesátých letech možná teprve začínal, už dnes nabyl nebezpečných rozměrů. Sidney Lumet natočil vizionářský film, jehož varování je trefné, ale marné. Stačí si pustit televizní zprávy. _____ Snímek je sarkastický a s výbornými hereckými výkony, s přesvědčivým příběhem, kde mi neseděl jen milostný motiv, protože životem značně otřískanému Williamu Holdenovi se už moc nedá věřit náhlé romantické vzplanutí. Scénu rozchodu, kdy si televizní monstrum v podání Faye Dunaway uvědomí, že teď možná ztrácí poslední dotek lidskosti a celá se přitom roztřese, byla hodně působivá. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ano. Ano. Ano. "Břitká satira" na rdousící krutost televizního šoubyznysu, do něhož se v té době už bez zástěrek překlápí i hrdé lodi zpravodajství. To všechno. *** A navíc divadelně silné mistrné monology, a to nejen v odkrývání mechanismů financemi poháněného systému, ale i v partnerských, kolegiálních a intimních vztazích. Chvílemi jako byste přepínali na Kdo se bojí Virginie Woolfové, a to je asi vůbec největší poklona. *** A navíc Faye Dunawayová se tu až nepříjemně uvěřitelně vtělí do cílevědomé kariéristky neschopné soucítit a sbližovat se s druhými tak bytostně, že fakticky úplně postrádá se appeal. To bych nečekala.*~ ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Scenárista filmu Paddy Chayefsky pracoval v roce 1968 na scénáři pilotního filmu k seriálu s názvem „The Imposters“ (Podvodníci), ve kterém politicky angažovaní teroristé ovládnou televizní stanici a pokusí se ji podminovat. (HellFire)
  • Nápad se sebevraždou v přímém přenosu byl inspirován skutečnou sebevraždou v živém vysílání, kterou spáchal Christiane Chubbuck. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama