Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Dajte mi blázna, alebo proroka ak chcete, možnosť viesť televízny program a ja vyrobím trhák. To bude zlatá žila! Sila televízie, ziskuchtivosť či honba za sledovanosťou a úspechom - to sú témy veľmi aktuálne aj dnes a aj preto film S. Lumeta pôsobí akoby sa čas zastavil. Technika a štúdio zostarlo, ale téma je možno ešte aktuálnejšia, ako keď sa film točil. Film je prevažne konverzačný, takmer neustále sa v ňom kričí a háda a to v pohode udrží v pozore aj diváka, ktorý sa takýmto filmom vyhýba. Fantastický Holdenov monológ v závere adresovaný F. Dunawayovej je výborným zhrnutím filmu i celej témy, ktorú Lumet podal až vizionársky nadčasovo. "Si stelesnením televízie...Tvoj život sa scvrkol na hromadu banalít. Vojna, násilie,smrť sú pre teba pojmy ako fľaša od mlieka...Si šialená..." Nikto si nechce zakričať z okna, že už toho máte dosť a už to ďalej trpieť nebudete? Je to tak, televízia je zbraň. Veľmi silné štyri hviezdy. 80%. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Aku sledovanost by mala dnes TA3 alebo CT24 keby z dovodu nizkej sledovanosti vedenie televizie oznamilo jednemu z moderatorov, ze zajtra bude moderovat posledny krat nejaku relaciu a dnes by v hlavnom spravodajstve oznamil, ze zajtra si v priamom prenose streli gulku do hlavy? A v zajtrajsich dennikoch by bolo meno moderatora hned na prvych stranach :-) Bola by aj u nas vyssia sledovanost? V pripade moderatora Howarda Beala, ktory dostal vypoved by sa bez prace po zvysok svojho zivota zruinoval. Nechcem viac prezradzat, avsak pochvalit musim aj herecky vykon Faye Dunaway, ktora si tu zahrala bezohladnu karieristku vo vedeni televizie, ktorej na vyske sledovanosti zalezalo viac, ako na zdravi moderatora, alebo pomer so zenatym sefom spravodajstva s Maxom Schumacherom. Zaujimavy pohlad aj o tom, ako uz v 70-tych rokoch bojovali rozne televizie v USA o sledovanost, pricom v tom obdobi bolo nasim komunistom ukradnute, ci sa na prvy program ceskoslovenskej televizie diva na Nedelnu chvilku poezie nejako to percento ludi :-) ... 02.10.2008 _____ Faye Dunaway - (Diana Christensen) +++ William Holden - (Max Schumacher) +++ Peter Finch - (Howard Beale) +++ Robert Duvall - (Frank Hackett) +++ Hudba: Elliot Lawrence +++ ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Snímek, který dle mého předběhl dobu a svou relevancí dokáže zaskočit i více než 30 let poté. Tohle už není satira, to je dnes realita. Snad až na nepříliš přesvědčivý románek Christensenové a Schumachera, kde je ambiciózní manažerka trochu naivně líčena jako vpravdě monstrózní ztělesnění oné údajně neautentické a bezcitné televizní generace, je Network plný apelujících sdělení o současné vyprázdněnosti lidského ducha a společenského zřízení, kterému ze zvyku stále ještě říkáme demokracie. Že za nitky dávno tahají jiní, než naši tzv. volení zástupci, kterým jsme si zvykli pravidelně odevzdat svůj hlas a nezměnit tak vůbec nic, si ale často pořád ještě neuvědomujeme. Howard Beale je zde Hamletem, novodobým kazatelem a zároveň bláznivou loutkou masmediálního světa, která jeho šéfům nepozorovaně přeroste přes hlavu, zatímco oni mají plné oči utěšeně rostoucích koláčů sledovanosti. Konečné řešení mesiášovy otázky je pak vrcholem cynismu, kdy tento atentát v přímém přenosu obstará senzacechtivou televizí záměrně podporovaná teroristická organizace. Že vám to něco připomíná? ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Více než zdařilá satira Sidney Lumeta o tom, kam až vede honba za vyšší sledovaností. Taky bych přál v roce 1977 Oscara De Nirovi, ale nemohu říci, že by si ho Peter Finch byl nezasloužil. Oscar Faye Dunaway je pak ve správných rukou bez diskuzí. Ještě více si ho ale zasloužil Paddy Chayefsky za svůj geniální scénář. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Ano. Ano. Ano. "Břitká satira" na rdousící krutost televizního šoubyznysu, do něhož se v té době už bez zástěrek překlápí i hrdé lodi zpravodajství. To všechno. *** A navíc divadelně silné mistrné monology, a to nejen v odkrývání mechanismů financemi poháněného systému, ale i v partnerských, kolegiálních a intimních vztazích. Chvílemi jako byste přepínali na Kdo se bojí Virginie Woolfové, a to je asi vůbec největší poklona. *** A navíc Faye Dunawayová se tu až nepříjemně uvěřitelně vtělí do cílevědomé kariéristky neschopné soucítit a sbližovat se s druhými tak bytostně, že fakticky úplně postrádá se appeal. To bych nečekala.*~ ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Postava radikální černošky Laureen Hobbs je volně založena na komunistické aktivistce Angele Davis. (HellFire)
  • Jediná hudba, která ve filmu je, pochází z reklam a různých televizních znělek. (Kulmon)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama