Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Network je skutečně znepokojivá podívaná. Rozhodně nejde o konvenční hollywoodský příběh v jakémkoli slova smyslu. V podstatě tu není hlavní hrdina, ani kontinuální děj, který by směřoval z bodu A do bodu B. Brilatntní monology Howarda Beala tu mají obvykle víc prostoru, než rozhovory a vše ještě zcizuje hlas vypravěče, který jednou za čas suše oznámí, jak se posunuly ratingy vysílání. Ale v čem je tahle satira opravdu nadčasová, vynikne, když se člověk podívá, jak se něco, co v zlatém věku televize vypadalo jako sci-fi, změnilo v realitu - ať už jde o zkonzumování kontrakultury mainstreamem nebo zážitkovou instagramizaci lidského zoufalství. A Faye Dunaway! Okouzlující a úžasná, s obrovskou hereckou paletou. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Skvělý film o tom, jak jsou média silným prostředkem, ale zároveň o tom, že vlastně nejde o média samotná, ale o to, kdo za médii stojí a co vlastně chce. Nejde o to, co se divákům vysílá, ale jde o to, jaké jsou ratingy televizních společností. Je smutné, že to se ani po čtyřiceti letech nezměnilo. Na štěstí se prozatím až tak daleko nezachází. Více méně... ()

Reklama

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Satira ze satir nejsatiričtější. Cynismus a nadsázka se zde snoubí s perfektními hereckými výkony (což dokazuje i nůše oscarových nominací) a bravurním scénářem, přičemž Lumetova režie to všechno skládá do perfektního celku, kdy na konci filmu zůstáváme jako opaření a nevíme, zda se smát, či brečet. P.S. Nadčasovost filmu vystihuje i motto na obalu amerického blu-ray disku: "Still mad as hell". ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nemůžeš mě přepnout na jiný program!“ Pravda v televizi pochopitelně neexistuje, ale proč na ni zcela rezignovat? Protože nikoho nezajímá, protože je v přímém rozporu s pověstným „show must go on“? Dalšími objekty scénáristova zájmu jsou lidé z televize a jejich vztahy, obdobně falešné jako zprávy, jež vypouštějí do světa. Podle filmu byla právě sedmdesátá léta zlomovým obdobím, kdy byla generace mající celkem rozumnou představu seriózního zpravodajství definitivně „sežrána“ generací nastupující. Posledních pár statečných, jejichž lamentování nad starými dobrými časy nelze označit za prázdné fráze, musí ustoupit před náporem dravé mladé krve. Před lidmi, kteří svět chápou výhradně skrze onen ďáblův vynález a vypustí-li z úst větu „Tohle v televizi neříkali, jak se to dělá?“, nemusí jít nutně o nadsázku. Terčem scénáře přitom není jen televize, negativní dopad působení konglomerátů a cílení na masový trh odráží situaci v celém Hollywoodu od druhé poloviny 70. let. Network je proklatě mazaný film. Dokáže být v jednom momentě k potrhání vtipným i nepříjemně upřímným (protože poukazuje na něco, co si sami neradi připouštíme). Prvotřídní kvalitu hereckých výkonů možno brát jako odměnu pro diváky, kteří před tím přílivem rychle chrlených slov briskně neprchnou (zkuste si to říct pětkrát za sebou). Právě jim bych taky doporučil seriál Aarona Sorkina Studio 60, jdoucí věrně ve šlépějích Networku a nadto modernizující některé aspekty téhož konceptu. 90% Zajímavé komentáře: Tomco, Lookass, Ondrish ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„This was the story of Howard Beale: The first known instance of a man who was killed because he had lousy ratings..“ Obtížně hodnotitelné píchnutí do žaludku komerčních masmédií a jejich otupělých konzumentů. Lumetovo dílo neoplývá kompaktností a některé satirické prvky se vedle vážných scén jen rozpačitě krčí v koutě, ale ty myšlenky, co v něm zazní, nelze ignorovat. Když postavy plní role pouličních kazatelů (první vystoupení Bealea ve vlastní show či dollar-system speech Neda Beattyho v potemnělé zasedačce) nebo když konfrontují reálný život s tím uvnitř zvrácené bubliny mediálního byznysu (skvělý William Holden dává sbohem neméně skvělé Faye Dunaway v roli odporně ambiciózní kariéristky), musíte chtě nechtě uznat, že tohle všechno má až děsivě nadčasovou platnost.. Taky jste si vzpomněli na naše ředitelské bohoslužby, ve kterých se každé sobotní poledne s železnou pravidelností ukazovaly hostie sledovanosti a kázalo k slepě věřícím? Každé zboží má svého kupce. Tohle moudrého a tohle zase tupce.. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (21)

  • Režisér i scenárista proklamovali, že film nebyl míněný jako satira, nýbrž odraz skutečných poměrů. (Kulmon)
  • Jediná hudba, která ve filmu je, pochází z reklam a různých televizních znělek. (Kulmon)
  • Režisér Sidney Lumet se nechal slyšet, že film natočil se specifickým nasvícením. Při počáteční scéně použil pouze přirozené světlo. S postupující stopáží filmu přidával více světla a zrychloval pohyb kamery. Ke konci filmu pak použil co nejvíce světla a odlesků. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama