Režie:
Mike FlanaganScénář:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Ewan McGregor, Rebecca Ferguson, Kyliegh Curran, Cliff Curtis, Carl Lumbly, Zahn McClarnon, Emily Alyn Lind, Bruce Greenwood, Jocelin Donahue, Alex Essoe (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Film navazuje na děj filmu Osvícení (Stanley Kubrick) popisující hrůzné události, ke kterým došlo před 40 lety v hotelu Overlook. Nyní dospělý Dan Torrance (Ewan McGregor) se usilovně snaží vyrovnat se svým hrůzným zážitkem z hotelu a najít klid v duši. Vše se ale změní ve chvíli, kdy se setká s Abrou, odvážnou mladou dívkou obdařenou mimořádnými mimosmyslovými schopnostmi označovanými jako „osvícení“. Abra instinktivně vycítí, že Dan má stejné tajuplné nadání jako ona, a obrátí se na něj se zoufalou prosbou o pomoc. Nelítostná bytost Rose a její následovníci totiž čerpají energii z „osvícení“ dalších nevinných dětí a pro dosažení své nesmrtelnosti jsou rozhodnuti udělat cokoliv. Tato nesourodá dvojice spojí své síly a pustí se s Rose do nemilosrdného boje na život a na smrt. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (2)
Recenze (627)
Prekvapivo velmi slusne. Krasne natocene, zahrane aj ozvucene. Ma to minimalne jednu velmi neprijemnu scenu a niekolko vybornych. Napojenie na shining elegantne. A je super, ze nejde o ziadnu modernu baf baf hovadinu, ale normalny dobry film. Jedna z top hororov podla Kinga a rozhodne najlepsi tohtorocny. Takze najvacsim problemom je nakoniec prave to, ze to nadvazuje na jeden z najikonickejsich filmov historie. 8/10 ()
„SVĚT JE HLADOVÉ MÍSTO. A TY NEJTEMNĚJŠÍ VĚCI JSOU NEHLADOVĚJŠÍ, A SEŽEROU VŠECHNO, CO ZÁŘÍ. VYSAJOU TO JAKO KOMÁŘI. NIC S TÍM NENADĚLÁŠ…“ /// Nostalgie. Nový podněty. Zajímavý postavy. Frajeři co žijou věčně se nepáraj s parchantama a jeden jim to začne zatraceně dobře vracet. Hororová variace na X-Meny. Baví mě to převtělování, čtení myšlenek, vítězství dobra nad zlem… Režisérská verze mě uspokojila! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2013 napsal Stephen King, neznám. 2.) Konečně se dozvím, co je to Shining. 3.) Thx za titule „Parzival“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Filmové Osvícení považuji za artovými hnědopichy druhou nejpřeceňovanější prudu všech dob, byť famózně zahranou. Ta první je od téhož režiséra a pojednává o narkoleptickém existenciálním mlácení prázdné slámy s plechovou hubou s honoris fatuus doktorátem z FFUK při tříhodinové cestě na Saturn. Nudofilové již zajisté vědí. Tudíž jsem byl z výše uvedeného důvodu, a také proto, že Štefan už téměř dvacet let nenapsal nic, co by se vymykalo z kategorie potištěného hajzlpapíru či vykrádání sebe sama, vůči PhDr. Spánkovi drahnou dobu velice skeptický a vyhýbal se mu jako dyslektik Slabikáři. Chyba! Na rozdíl od uspávajícího a poooooomalého Džekova jebání v hlavě v otravném psychožravém hotelu, plném halušek s nestrašidelnými fakany na trojkolkách, unyle užvaněným duchopersonálem a až směšnými krabatými důchodkyněmi ve vanách, je toto velmi svižná, zábavná a smysluplná taškařice o partičce zlých homodějů, vykuřujících děti, která elegantně navazuje na původní sračkol a dokonce i dovysvětluje mnohé, co narkáč s LMD - Kubryk - bez ladu a skladu vytrhal z kontextu původní předlohy v domnění, že každý divák taky fetuje a xmrti rád usíná při projekci nudou. Byť taškařice místy otřesně zahraná. Toporný jeliman a profesionální bezmimik Eman MekŘehoř je mokvajícím vředem každého filmu, ve kterém se marně pokouší předstírat herectví. Naštěstí jej zde téměř vymazávají a ukazují mu, jak to má vypadat, vynikající sympatická negroholčička a hlavně skvostná, přirozená a bez váhání píchatelná alfaštěrbina, paní Milfgusnová. Tu bych z fleku nechal vysát ze mě veškerou páru, a ani by mě nemusela před tím moc honit. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „pronásledovat“, aby to náhodou nevyznělo seksisticky nebo tak… P.S. Milý genitální marketére a brilantní lokalizátore distribučních titulů, to teď jako budeš cpát jméno autora předlohy do každého názvu filmu, aby se i ta největší lopata nemusela obávat, jestli náhodou omylem nejde do kina třeba na slavný gruzínský bestseler Doktor Spánek od Pomrda Šukašviliho? ()
Těžko adaptovatelná a přitom tuze dobrá Kingovka. Kdyby chtěl scénář jet maximálně podle struktury předlohy, budou polovinu stopáže tvořit sezení Anonymních alkoholiků. Chápu proto, že se Flanagan daleko víc soustředil na Abru a Rose, protože jejich linky jsou daleko filmovější (byť ne osobní), ale z chudáka Dannyho tak zůstává vedlejší charakter. Na to, že se navíc nutně musí pokračovat v Osvícení filmovém a daleko méně v tom knižním, je závěr až překvapivě silný, z logiky věci děsivější a sympaticky uctivý k předloze / předlohám, jakkoli jsou změny (v čele s tou největší) na první pohled ke zlosti. Z příběhu o překročení vlastního stínu tak vzniklo něco jiného, ale hororu, který se nebojí vyvarovat laciných lekaček a jen využívat atmosféru nejde nevzdat hold. ()
Za mě celkem sračka - zbytečná recyklace prvků z "prvního" dílu a hlavní parta záporáků vypadá jak nějaký venkovský ochotnický divadlo. Hezky natočený, Ewan dobrej, ale nula napětí a přijde mi, že ta nahá bába musela bejt nějakym exhibicionistickym sponzorem filmu, protože její povislý kozy sou tam nejmíň stokrát. Jestli něco novějšího od Kinga, tak seriál Outsider. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (18)
- Bradley Trevor (Jacob Tremblay), baseballový hráč a jedna z obětí, nosí na svém dresu číslo 19, což je odkazem na další Kingovo dílo – Temná věž (2017). (Charpy)
- Když Dan (Ewan McGregor) ve 36. minutě filmu vytírá podlahu, tak ji vytírá směrem dopředu, tudíž si po vytřeném šlape. (Mydlivoj)
- Dan Torrance (Ewan McGregor) má v samém závěru filmu zraněnou tu samou nohu jako jeho otec Jack Torrance (Jack Nicholson) – také v závěru filmu Osvícení (1980). (Charpy)
Reklama