Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Jak se něco semele, tak v tom lítá Pacínek...." Na zámku Orlík alias Ronov se semelou hned dvě vraždy. Do dění kolem se přimotá celá řada hereckých osobností (Menšík, Höger, Munzar, Nedbal, Skopeček), ale Bohumil Šmída coby Pacínek, co se netáže ale koná, je jen jeden... Roztimile vtipné a s pěkným závěrečným objasněním jména vraha, za které by se nemusel stydět snad ani Poirot. Ať žije ochotnický režisér v uniformě Vladimír Menšík a jeho "hypotézy" :D ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Svižná, dobře natočená a slušně vymyšlená detektivka. Vladimír Menšík s Janem Skopečkem vyšetřují na zámku Ronov vraždu jedné zaměstnankyně a ztrátu hodnotného obrazu Nahé pastýřky. I když se kolem vyšetřování ztráty obrazu točí takové ty galerijně-umělecké kecy, tak to bylo zajímavé, jak se zbavit obrovského obrazu. Nejvíce ovšem vynikal Karel Höger coby kastelán hradu a velký znalec umění, který všemu rozuměl. [1739. hodnocení, 94. komentář, 70%] ()

Reklama

maoc 

všechny recenze uživatele

Prazvláštní spojení tradiční ČB podívané s moderními postupy, jakými se točí spíše dnes. Jednak je tu ono míchání žánrů detektivky a komedie, které ladí spíše se současným US pojetím (dáme do toho tyhle žánry, zatřeseme a uvidíme, co z toho vypadne). Co ale ještě víc praští do očí je strhující tempo vyprávění a práce střihu. Film předběhl dobu o 60 let. K tomuto žánru a zobrazení se více hodí pomalejší postup, lepší prokreslení postav, hlubší ponor do případu. Nahá pastýřka je zamotaná, postav je hodně a moc se o nich nedozvíme a kriminalisté jsou až příliš dokonalí, protože zamotanec rozpletou během několika hodin a v zatraceném kalupu. Kdyby takto opravdu policie (či tehdejší VB) pracovala...tak asi všichni bručíme. Spíše jsem se v tom ztrácel a film si moc neužil. Za pana Pacínka a jeho finis coronat opus musím ovšem hvězdu přidat. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Překvapilo mě, jak je tahle detektivka pohodová. Jak si v ní s chutí herci zahráli. A já je rád viděl. Jak Menšíka, tak Munzara, tak Nedbala, tak Skopečka atd. Zavražděná Petrovická, tak si zahrála plných 20 minut! Což na zavražděnou v detektivce, kde divák čeká kdy a kým bude zavražděná, tak je dost dlouhý čas. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Jedna určitě z těch povedenějších českých kriminálek o dvou mordech, ztraceném obrazu a jednom malém divadle. Vyšetřující skupina v čele s Janem Skopečkem je doplňována už od začátku kapitánem Vladimírem Menšíkem, který se zasloužil především v úvodu filmu o krásné herecké vystoupení a okořenil svým živelným herectvím celý film. Navíc nejde jen o suchopárnou detektivku, sem tam je nám nabídnut i humor, čehož si také jako divák musím cenit. Hudba: Štěpán Lucký ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • V závěru filmu, kdy vidíme obraz „Nahé pastýřky“ v plné velikosti, je zřejmé, že se nemohl do důmyslného skrývacího zařízení pro svou velikost vejít. (sator)
  • Laburda (Karel Höger) omlouvá své nedokonalé psaní na psacím stroji slovy: „Homerus caecus fuissé dicitur,“ což v překladu znamená: „Homér byl slepý.“ (sator)
  • Malíř Oskar Maudr (Martin Růžek) říká: „To je to vaše Parlez-moi d'amour.“ Jedná se o narážku na slavnou píseň od Jeane Lenoire. (sator)

Reklama

Reklama