poster

Evangelium sv. Matouše

  • italský

    Il vangelo secondo Matteo

  • francouzský

    L'évangile selon saint Matthieu

  • slovenský

    Evanjelium sv. Matúša

  • anglický

    The Gospel According to St. Matthew

Drama / Životopisný

Itálie / Francie, 1964, 137 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK

    Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(4.9.2011)

  • Tosim
    ****

    Tady Pasolini projevil zajímavé zpracování látky: nechal text Evangelia bez výrazných změn strhujícím způsobem doslova přednášet hercem, který představaoval Ježíše Krista. To vše podtrhuje imaginativní kamera a výběr ze slavné klasické hudby. Celek je obdivuhodý a dopadá na diváka s o to větším výsledkem, než jiné, více "vybavené" filmy.(18.4.2003)

  • Hejtmy
    *

    {428/1001} Vlastně nevím, co lze na Pasoliniho filmu hodnotit. Jako divák, který ve filmech vyhledává v první řadě příběh, těžko můžu kritizovat Evangelium, ale dobře, můžu se pustit alespoň do zpracování, které je vysloveně nudné a založené na tom, že divák a Pasolini jsou na stejné vlně, což u mě neplatilo. Zaujala mě hudba, která byla sice zvláštní, ale určitým způsobem se k příběhu hodila. Nicméně pro věřící asi bude vždy lepší přečíst si Evangelium samotné, než dívat se dvě a půl hodin na toto "dílo", u nevěřících zase nevidím jediný důvod, snad kromě touhy film později kritizovat, proč si film pouštět. 30 %(2.12.2015)

  • sportovec
    *****

    Biblické téma vzrušuje snad každého evropského člověka bez ohledu na jeho světonázorovou orientaci. Všudypřítomnost křesťanské symboliky povznesené ve svém působení nad věk a výchovu je v našem životě totiž neoddiskutovatelná. Velký Ital pojal toto téma po svém a velmi osobitě. Evangelium svatého Matouše - mimo kanonizovaná novozákonní evangelia existuje celá řada apokryfních - má zřejmě nejblíže k prvotní zvěsti nejstarších křesťanských obcí ještě hluboko ve vnitrojudaistické periodě počáteční fáze této víry. Sociální náboj, který je s neobvyklou silou v Ježíšově legendami líčeném životě obsažen, je i východiskem Pasoliniho pojetí. Zdánlivě statický běh filmu jen zdůrazňuje závažnost zvěsti i tématu. Právě proto scénář co nejvíce cituje originální text. Vším, zvoleným tempem, kamerou, která věnue stejnou pozornost krajině i hrdinům, i volbou postupně se rýsující skupiny pasoliniovských herců, vzniká obraz aktivního, hybného křesťanství, které si beze zbytku zachovává vášnivost sociálního apelu a vůli pomáhat činně poníženým a uraženým. Obraz živý i dnes svou provokující touhou a svou neuhasitelnou žízní po pozitivním dosažitelném činu.(12.9.2007)

  • giblma
    *****

    Zvláštní, že nejlepší bibllickou adaptaci natočil homosexuální komunista. Krásná stylizace a působivost o které se Gibsonovi může jen zdát. Jediné, co bych vytkla, bylo použití spirituálů, které mě místy rušily.(12.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace