Kamera:
Brett JutkiewiczHudba:
Brian TylerHrají:
Samara Weaving, Adam Brody, Mark O'Brien, Henry Czerny, Andie MacDowell, Melanie Scrofano, Kristian Bruun, Nicky Guadagni, Elyse Levesque, John Ralston (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Grace (Samara Weaving) si bere za muže Alexe Le Domase (Mark O'Brien), pohledného a úspěšného mladíka z bohaté rodiny, která své jmění získala vymýšlením a prodejem deskových her. Leckterá dívka o takovou lásku a její svatební naplnění marně usiluje či aspoň tajně sní. Grace navíc tímto sňatkem konečně získává rodinu, protože krutý osud z ní před časem učinil sirotka. Le Domasovi sice nepůsobí úplně běžným dojmem, ne každý z nich se z tohoto sňatku raduje, ale Grace je šťastná a zamilovaná a tak tomu nevěnuje příliš velkou pozornost. Po svatebním obřadu se Grace dozvídá, že je nyní již téměř oficiální součástí rodiny Le Domasů. A aby její přijetí bylo úplné, musí si s nimi ještě po půlnoci zahrát některou z jejich tradičních rodinných her, kterou si sama vylosuje. A její volba padne na hru na schovávanou. Pravidla jsou jednoduchá, nevěsta se musí schovat tak, aby ji do svítání nikdo z její nové rodiny nenašel. Jak prosté. Grace ale netuší, že zatímco si ve velkém sídle Le Domasů hledá vhodný úkryt, její budoucí příbuzní a jejich služebnictvo vytahují různé střelné, bodné i sečné zbraně. A jen co dozní tradiční „Před pikolou za pikolou nikdo nesmí stát“, vyrazí na lov nevěsty, který má skončit velmi krvavým zapikáním. Grace naštěstí brzy pochopí, která bije, a rozhodně svou kůži nechce prodat lacino. Když zdánlivě křehkou nevěstu zaženete do kouta, nemůžete se pak divit, když se začne bránit. Tahle svatební noc bude krvavá a dlouhá a je dost možné, že na jejím konci nezbydou žádní živí svatebčané. (CinemArt)
(více)Videa (5)
Recenze (576)
Světle černá, ale příjemně svižná, místy i skutečně krvavá a díky úplnému závěru vlastně i ta hororová komedie. Byla-li by více nekorektní a třá se tu odpravovaly i zlé děti a ne že by k tomu příležitosti nebyly, byl bych spokojenější. Odsouzená nevěstinka, sorry slečno Weavingová, ani v závěru nechytla nemoc šílených krav a nevěřil jsem jí, že by všechny postřílela do posledního kreténa, škoda. Na druhou stranu za její únik z hromadného hrobu by se nestyděl ani Cliffhanger. Chybějící metamorfózu však vcelku uspokojivě nahradil opravdu nezvratný osud a i na ty dětičky vlastně došlo. Za to zase body letí vzhůru. Slabší, ale přesto krvavá čtyřka. ()
Jasná letošní hitparáda, která se mi přesně trefila do vkusu. Podmanivé Viktoriánské sídlo, bohatá fanatická rodina, nádherná Samara Weaving, která je momentálně nejžádanější a nejlepší herečkou na Hororové scéně a skvělý nápad, který je pro hororový žánr jako stvořený. Od začátku film nabírá obrovský drajv, který nepoleví až do konce, funguje také humor, který jde nejlépe věčně sjeté Melanie Scrofano a dojde i na slušnou porci násilí, které ve finále vypukne doslova v krvavé lázně. Napínavé, intenzivní, stylové a díky skvěle hrající Samaře to byl pro mne nezapomenutelný zážitek. Nevěsta v converskách, s potrhanými šaty a celá od krve je pro mne už teď symbolické. Letos jsem se u hororu v kině tak dobře nebavil, takže slabší 5 dám rád. 85% ()
║Rozpočet $6miliónov║Tržby USA $28,714,231║Tržby Celosvetovo $57,615,777▐ Dosť ustrelené od boku. Taký ako že zábavný krvavý béčkový mišung, ktorý sa rýchlejšie rozpadá v rukách režiséra než by si asi prial, fakt tak trošku bezhlavé . /40%/ ()
Nápad super, jenomže prostě musí platit nějaká pravidla. Je hrozné, jak s tím tenhle žánr neustále válčí. V situaci, kdy je nevěsta ještě v domě, tak mají všichni hrozný problém ji nalézt, čím je od sídla dál, tím ji všichni nalézají na první dobrou, třeba i v hustém temném lese za stromem. Náhodou se týpek zastaví s autem. Náhodou se někdo objeví ve stodole, protože proč ne. V podstatě je pravidlem, že čím víc se nevěsta od všech vzdálí, tím spíš dříve na někoho narazí. Všichni se najednou teleportují přesně tam, kde potřebují být. Autoři chtějí, aby neustále stoupalo napětí a divák neměl nic jisté, ale je to za cenu toho, že z díla udělají píčovinu. Další věc, co mě dostala, Grace dokáže vyšplhat a vylézt ze dna sklepa, přičemž se drží původně jen pár prsty jedné ruky, čili něco jako super těžký shyb, což naprostá většina lidí nezvládne ani ten normální, ale zároveň se o chvíli později nedokáže dostat přes třímetrovou branku, která má normálně dva vodorovné sloupky na zapření. Rádoby zvraty při změnění stran jistých postav, to už taky nějak spíš kroutím očima. Jinak je to samozřejmě super zábavný snímek, sympatický casting, docela mě potěšil i konec, za který přidávám hvězdičku (což u hororů dělám většinou naopak), to byla legrace. Ale škoda, že u toho zároveň musím pořád i kroutit hlavou. Šlo by to někdy bez toho? ()
Vzpomněl jsem si na filmy Sama Raimiho, tedy na ty jeho dobré filmy, a nepřestával jsem málem až žasnout nad tím, jak dobře se bavím. Krvavá černohumorná schovávaná rozhodně umí překvapit i napnout a nebýt pár trochu slabších a předvídatelnějších částí (útěk do lesa), neměl bych co vytknout. Kromě Samary Weaving (na rozdíl od netflixovské The Babysitter je tentokrát za hrdinku a mě napadá, že oba filmy toho mají hodně společného a byl by z nich ideální program na celý večer) a dalších sice méně známých, ale výborně (se) bavících herců, musím vyzdvihnout hudbu Briana Tylera, která dělá v pravých chvílích tu pravou atmosféru. Scéna rituálu a toho po něm je bez přehánění nezapomenutelná. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (12)
- Ve filmu měli cameo scenáristé Guy Busick a Ryan Murphy, kteři si zahráli ve videu o tom, jak používat kuši. (Puxina)
- Když je Grace (Samara Weaving) v autě, je později kvůli krádeži zablokováno, aby nešlo řídit do příjezdu policie. Řidič, který ji měl přivézt zpět, ho najednou v pohodě řídí. (Zix.)
- V jedné scéně otec rodiny zmiňuje jméno rodiny van Horne, která se zapletla s ďáblem. Daryl van Horne je ďábel ztvárněný Jackem Nichoslonem ve filmu Čarodějky z Eastwicku (1987). (awful)
Reklama