Režie:
Nisha GanatraScénář:
Flora GreesonKamera:
Jason McCormickHudba:
Lesley BarberHrají:
Dakota Johnson, Tracee Ellis Ross, June Diane Raphael, Bill Pullman, Ice Cube, Eddie Izzard, Kelvin Harrison Jr., Zoë Chao, Deniz Akdeniz, Ben Lewis, Diplo (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Maggie (Dakota Johnson) se touží stát úspěšnou hudební producentkou. Jako osobní asistentka popové ikony Grace Davisové (Tracee Ellis Ross) by teoreticky měla mít tu nejlepší průpravu, jenže prakticky to takhle jednoduše nefunguje. Maggie je v Traciině životě ten nejposlednější poskok, který donáší kafe a oblečení z čistírny a čtyřiadvacet hodin denně je připravený plnit i ty nejbláznivější nápady své šéfové. Pokud má nějaký ten umělecký nápad, Traciin producent Jack (Ice Cube) ho pokaždé pohrdavě zamítne. A dobrý nápad by se přitom hodil, protože doposavad úspěšný hudební kolotoč se právě začíná trochu zadrhávat. Trace ví, že pokud ji nemá ujet vlak, měla by přijít s něčím novým, ale vůbec netuší, co by to mělo být. Lehce zneuznaná Maggie objeví mladého pouličního muzikanta Davida (Kelvin Harrison, Jr.) a rozhodne se mu pomoci s kariérou a sobě tak splnit svůj životní sen. Jenže dvě tak náročné profese nejde vykonávat zároveň, další komplikace přináší i to, že se Maggie do svého „klienta“ zamiluje. Některé sny se prožít dají, z některých se ale člověk musí včas probudit. (CinemArt)
(více)Videa (5)
Recenze (31)
Presne ten typ filmu, kedy minimálne polovicu publika postihne nezastaviteľný záchvat zívania. Málo emočná nuda s predvídateľným dejom a priemernou hudbou (vlastne sa dokola opakujú dve pesničky), kde ostáva len jedna tajnička - či Dakota Johnson opäť ukáže svoje tradičné herecké umenie v podobe odhalenej hrude, alebo nie. Tentoraz neukázala. Ale aspoň vieme, že so spievaním by to nemala už skúšať. Slabšie tri hviezdy zachránené malým prekvapením na záver, na ktoré ale tiež väčšina príde dávno vopred. ()
The High Note se sice kompletně celý odehrává v hudební branži, zabývá se jí a non-stop se zde o hudbě mluví, ovšem jestli si někdo myslí, že se proto díky tomuto filmu o tomto uměleckém odvětví dozví něco nového, zajímavého, či poučného, tak to se šeredně mílí, jelikož vše, co se zde odehrává, je reálné a přesvědčivé asi jako vztah oslíka a draka ze Shreka. Nevím, ale mě to prostě přišlo celé spíš jen jako jedna velká pohádka, kterak všichni ke štěstí nakonec přišli. Nechci být tedy za nějakého zbytečně přehnaného pesimistu, ale takhle hladce, vřele a především korektně tento svět rozhodně nefunguje. Každopádně když pominu tuto úvodní vsuvku o tom, jak naivně na mě tato podívaná zapůsobila, a oprostím se od toho, tak pak nemám jakoukoliv potřebu tady cokoliv dalšího ale kritizovat. Děj poměrně slušně bez nějakých zbytečných výkyvů baví a v rámci hudební romantiky i funguje, a to i přes jeho zcela nepřekvapivý vývoj, za velký plus tu lze jistě považovat i sympatické obsazení v příjemně působících postavách, samozřejmě na čele s Dakotou Johnson, hudba zde použitá pak sice není vůbec mým šálkem kávy, o to víc mě ovšem potěšil fakt, že i přesto mi ani trochu nevadila, spíš naopak, a vlastně ani atmosféra není marná, prostě za mě se jedná o takovou velmi příjemnou, nenáročnou oddychovku, co se možná z hlavy rychle vypaří, ale v daný moment určitě náladu nezkazí. ()
Na film jsem se chystala už strašně dlouho a stejně jako v Late Night i tady figurují dvě ženské postavy, každá na úplně jiném levelu. Když to vezmu kolem a kolem, tak jsou si filmy vlastně dost podobné. Nicméně tenhle se mi líbil o něco víc, možná díky hudbě. Tracee umí skvěle zpívat, hodně mi její hlas připomínal spíš JLo než její mámu a klidně by se tomu mohla věnovat i profesionálně. Jako feel good movie to funguje, ale je to typická amerika. ()
V rámci nenáročného žanru příjemný vizuál i soundtrack. Kategorie filmu, kdy je to hodně barevné, hýbe se to, děj předvídáš a nečekáš nic zásadního. Výběr zpěvačky mě sice příliš neoslnil, mnohá šedesátnice vypadá méně zdevastovaně, ale Dakota je fajn. Účast na zábavě pro neuspokojené, nezkušené, naivní čtenářky toužící po snech o čemkoli šedém v rozkroku jí mám docela za zlé. Domnívám se totiž, že do romantických komedií tohoto ražení se hodí mnohem lépe, akorát tu dobře zacvakanou slepičku jí ještě dlouho nikdo neodpáře. Ale jinak má sympatický projev, pěkně se na ni dívá, příjemný hlas, je přirozená, ráda bych ji takhle viděla častěji. Slabší průměr, ale za hudbu přihodím. ()
Film, ktorý síce nenadchne, ale na druhú stranu ani nenudí. Prostredie hudobného biznisu ma ale bavilo, a charaktery postáv boli skutočne vydarené. Skromne ambiciózna Maggie, namyslená Grace a nenápadný David. Tento trojuholník roztáča relatívne zaujímavý príbeh, ktorý sa vyvíja v klasickom hollywoodskom klišé, a napokon finišuje do prekvapivého vyústenia (a musím uznať, že aspoň toto bolo nepredvídateľné prekvapenie). Dakota Johnson je sympatická, aj keď jej herecká kariéra zostane asi ešte dlho spojená s "kultovým" 50 Shades. The High Note bolo fajn, aj keď žiadne terno. Takže akurát na 3*. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (3)
- Grace (Tracee Ellis Ross) vo filme povie, že iba piatim ženám po štyridsiatke sa podarilo získať number one hit v Amerike. Ide o speváčky Sia, Madonna, Bette Midler, Cher a Tina Turner. (dwdb)
- Původně měl film režírovat Wanuri Kahiu. (SONY_)
- Herečka Tracee Ellis Ross se ve filmu bála zpívat, protože její matkou je hudební legenda Diana Ross. Když ta později dceru slyšela, rozplakala se dojetím. (huttershofen)
Reklama