Reklama

Reklama

Zástupce šerifa Joe "Deke" Deacon (Denzel Washington) je z Kern County v Kalifornii vyslán do Los Angeles na rutinní práci sběru důkazů. Místo toho se spolu se svým novým parťákem Jimem Baxterem (Rami Malek) přímo zapojí do pátrání po sériovém vrahovi, který terorizuje celé město. V průběhu sledování a vyšetřování podezřelého (Leto) se začínají odkrývat znepokojující tajemství z Dekeovy minulosti, která by mohla ohrozit nejen tento případ. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (270)

malylada 

všechny recenze uživatele

Tak úplně jsem nepochopil ten kritický ohlas na tento film. Jestli to byla očekávaní ala dalšího Wind Riveru, Sedmičky a podobných pecek. Myslím si, že tím se Střípky ani nesnažily být. Je pravda, že první polovina se trošičku vleče, na druhou stranu je tento film hodně o pocitech psychologii daných postav. Jakmile se na scénu dostane třetí ústřední postava v podání Leta, tak Střípky chytají pořádné grády a v této pasáži nemám, co vytknout. Ke konci ve mně evokoval pocit, že si úplně tvůrci nejsou jistí v kranflecích a neví, jak film pořádně dokončit. Jednu z postav ke konci přetočí do malinko tragikomické figurky, což je další point a důvod, proč se kloním spíše ke třem hvězdičkám. Ale vesměs spokojenost a rozhodně stojí za shlédnutí…….. 65% ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Hádanka: Je to skoro úplně jako Se7en, ale není to Se7en. Co je to? Je to The Little Things! Hraje v tom taky jeden postarší, moudrej a vyklidněnej černej poliš, za parťáka má mladýho bílýho poliše, řešej spolu případ pěkně vychcanýho sériovýho vrahouna, kterej je ve finále nejenom inteligentní, ale i hnusně slizkej prevít, dokonce se v jednu chvíli zdá, že je v ohrožení i famílie toho bílýho poliše... Jen ten konec je krapet jinej, než v Se7en. Ale to není na škodu. Je teda fakt, že stopáž by mohla bejt klidně o čtvrtinu kratší, ale jinak samý pozitiva. Je to noirový (často totiž nesvítěj světla), je to retro a oldschoolový (jak dvacet járů starej biják), herci jsou skvělí (Washington vyzrál, Leto je parádně zlověstnej hajzlík a Arabáč je zatraceně kúl, i když vypadá, jako by mu horní pysk vopíchal nějakej jedovatej hmyzák). Když nebudete řešit ptákoviny, jako že to vůbec není originální, že se postavy chovají jako pitomci, nebo že je v tom fůra všelijakejch klišé, možná vás taky (jako mne) čekají dvě příjemný hoďky na devadesátkový vlně. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ovšem tohle mě sedlo. Já to nevnímal jako kriminálku, kde hlavní metou je odhalit a usvědčit vraha, ale kde hlavní pointou je obyčejné lidské svědomí a to se mě díky brilantnímu zvěru moc líbilo. Výborná práce, panové John Lee Hancock  a Thomas Newman, díky Vám to bylo o atmosféře a jinakosti. Pokud jde o herectví u Ramiho Maleka mě tady nesed ten předkus není moc košér koukat na něco takto temnější, když jedna z postav připomíná Bugs Bunnyho, ale zase Jared Leto, to je Pan herec. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Záleží na vás, čo budete čakať. Ak nové Sedem (alebo seriál Mindhunter), zostanete sklamaní. Ak pomalú krimi s dvoma silnými, napriek tomu odlišnými osobnosťami na strane zákona, mohli by ste si túto rozvážnu jazdu v rámci možností užiť. Denzel Washington a Rami Malek medzi sebou nemajú závratnú megachémiu, ale je fajn, že ani jeden z nich nehrá kreténa, ale dospelého chlapa, ktorý vie spolupracovať, ak to pomôže vyriešiť prípad. Jared Leto zahral „Charlesa Mansona“ (a jemu podobných choromyseľných zmrdov) presvedčivo. Všetci traja sú dobrí, ale o oscarovom uhrančivom koncerte by som fakt nehovoril. Scenár je v mnohých okamihoch realistický (pri vyšetrovaní naozaj záleží na vyložených detailoch, ktoré bežný laik prehliadne a naozaj sú v práci policajta veci, ktoré mu nedajú spávať, najmä samozrejme staré, nedoriešené prípady). O to viac zamrzí finálna 20-minútovka, ktorá je jedným slovom neuveriteľná. Všetko od nastúpenia do auta (to fakt urobil?!) je ako z iného filmu. Chýbal takýto kúsok, aby som sa chytal za hlavu. Ale „nebojte sa“, už predtým sa vyskytne pár obdivuhodných momentov, kedy sa profesionáli správajú natoľko fušersky, že v podstate doslova až maria (!) vyšetrovanie. Občas ma rušil strih; zdalo sa mi, že zmizlo pár scén, ktoré neboli pre dej kľúčové, ale ich vystrihnutím tvorcovia príbeh pripravili o jeho vnútornú štruktúru, logiku, nadväznosť. Našťastie, posledné minúty ma potešili, lebo sa opäť vrátili k takým tým policajným drobnostiam, ktoré majú základ v praxi. Ak viem, kto je páchateľ, ale nemám na to usvedčujúce dôkazy, mám morálne právo vziať spravodlivosť do vlastných rúk? Určite nie. Ale... Ak ju vezmem, dokážem s tým žiť? To všetko sú pozoruhodné, temné veci, preto je škoda, že sa nimi snímka nezaoberala viac do hĺbky. Rozuzlenie starého Washingtonovho prípadu mi pripadalo zbytočné. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

John Lee Hancock je režisérem a scenáristou, který se čím dál tím více stal takovou rutinní jistotou. Stojí za snímky jako Zrození šampióna (nejlepší film v jeho kariéře), Zachraňte pana Bankse nebo Zakladatel. Hancockovy filmy přitom nejsou vyloženě špatné, většinou jsou ovšem v jisté formě sázkou na jistotu, které jsou většinou natočené rutinně bez nějakého většího důrazu na jednotlivé aspekty. Hancock se ovšem nadále ujímá zajímavě znějících projektů, což platí i o jeho novince The Little Things AKA Střípky. Kriminálka, která se odehrává v roce 1990 a duo policistů v něm pátrá po sériovém vrahovi, přičemž mají i dost možná příliš očividného hlavního podezřelého. V hlavních rolích Denzel Washington, Rami Malek a Jared Leto a Hancock stojí i za scénářem. Je tu ovšem menší háček. John Lee Hancock k této kriminálce totiž napsal scénář už v roce 1993. Scénář tehdy napsal pro Stevena Spielberga, který ovšem námět odmítl s tím, že mu přijde příliš temný. Kolem režie se následně motali také Clint Eastwood, Warren Beatty nebo Danny DeVito, žádný z nich se ovšem realizace scénáře nakonec nechopil. Hancock se tak nakonec rozhodl film realizovat sám a dočkal se až v tomto desetiletí, přičemž ovšem scénář Hancock od roku 1993 vůbec nepozměnil. Zasazení filmu do října 1990 tak není úmyslné a následek to má takový, že samotný scénář působí víceméně zastarale, přičemž se to dá brát v dobrém i ve zlém. Na jednu stranu jsou totiž Střípky vlastně fajn retrem, kde hraje dobová muzika, kulisy připomínají počátek 90. let a kriminální vyšetřování probíhá jako v roce 1990. Na druhou stranu ovšem naopak samotná příběhová stránka působí lehce zastarale a potenciál téhle kriminálky tak lehce přizabíjí. Hancock má alespoň v ruce tři výborné herce, kteří se dávno můžou pochlubit Oscarem- Denzel Washington je super, Rami Malek je super a Jared Leto konečně hraje psychopata, který není tolik cringe jako jeho Joker ze Sebevražedného oddílu. Mezi Washingtonovým Deaconem a Malekovým Baxterem navíc fungují paralely- Washingtonův Deacon byl dříve detektivem, kterému se kvůli vyšetřování těchto vražd rozpadlo manželství a utrpěl infarkt a tudíž se pro něj případ stává osobním a trpí vyloženou obsesí, přičemž se mu i zjevují oběti vražd. Malekův Baxter je na druhou stranu relativně mladý detektiv, kterému řádění sériového vraha začíná přerůstat přes hlavu a stejně jako Deacon se pomalu dostává ve své profesi na rozcestí. Deacon tak Baxtera vnímá jako mladší verze sebe sama, které chce zabránit v tom, aby Baxter skončil jako on. Mezi těmito dvěma policisty tak vzniká partnerství, které zpočátku pramení z prosté vzájemné úcty, časem si ale oba chtějí spíše pomoct. Baxter chce Deacona zbavit obsese ohledně tohoto stále nevyřešeného případu, Deacon zase nechce, aby Baxter skončil jako on. Chce vraha dopadnout za každou cenu, na úkor toho ale nechce aby to zničilo Baxtera. I díky silným výkonům Washingtona a Maleka tenhle jejich vztah víceméně funguje, jen zamrzí, že v samotném součtu chybí nějaký větší rozvoj jejich vztahu. Jsou tu též momenty, kdy stejně jako Malek začíná upřednostňovat vyšetřování před manželkou a dětmi a Deacon na návštěvě vidí, že má Baxter šťastnou rodinu, zároveň si ale uvědomuje, že o ní může snadno přijít. Budování jejich vztahu a paralel šlo ale určitě prodat víc. Jared Leto opět sází na své metodické herectví a do role podivína Alberta Sparmy se doslova ponořil. Právě i Letův výkon funguje v tom ohledu, jak divák vnímá Sparmu a jak je jako potencionální vraždící psychopat očividný až moc. Sparma jako by si užíval pozornost detektivů a doslova si s nimi hraje. Už Letovou vizáží, vyjadřováním a provokováním detektivů si Albert Sparma doslova říká o to, že je skutečně hlavní podezřelý. Jenomže přitom všem pořád v divákovi hraje to přemýšlení nad tím, že je přece jen možná očividný až příliš. Sparma tak po celou dobu může fungovat jako člověk, který si jen užívá svojí chvíli pozornosti a zároveň může skutečně v očích diváka fungovat jako viník. Právě v tomhle ohledu ale samotný Hancockův scénář tak trochu zapomíná na to, aby byli strany vyrovnané a aby doslova fungovali obě verze- Že Sparma může skutečně být pouze popichovačem, ale zároveň skutečně vrahem. Hancockův samotný scénář by možná více zaujal právě v 90. letech, aktuálně totiž trpí tak trochu tím, že nemá zase tak čím překvapit a že bohužel kráčí v zavedených vodách. To vše tedy až do závěru, který by divák nejspíš skutečně nevymyslel. Háček je ovšem v tom, že Hancock celou dobu představuje příběh, který by měl skončit ideálně pointou, která odhalí vraha a sériové vraždění lidí ukončí. Jenže pak se v závěru ukáže, že Hancock vlastně točil film o něčem úplně jiném. Netočil tak úplně film o vyšetřování sériového vraha, točil film o vyrovnání se s minulostí a na obsesi Deacona vrhá zcela nový pohled. Je to skutečně nečekané a je to ten finální tah na branku, který ukáže, že Hancockova novinka má skutečně něco přesahového a v jisté míře revolučního. Jenomže cesta k tomu samotnému závěru je trochu protáhnutá a především se definitivně ukáže, že si Hancock s divákem hrál tak trochu nešikovně. Což to samotné kouzlo nečekaného závěru tak tak trochu zabíjí. Srovnávání se Sedm jinak opravdu nechápu- Střípky jsou totiž natočené zcela jiným přístupem, s jiným přístupem k postavám, vizuálnímu vyprávění a s divákem si hrají úplně odlišným způsobem. Stejně tak konfrontace dvou generačně odlišných policistů funguje na zcela odlišném principu a i atmosféra je zcela odlišná. Člověk, který čeká Sedm 2 bude prostě zklamán. Žádnému filmu se nikdy pořádně od premiéry Sedm téhle pecce Davida Finchera nepodařilo přiblížit a Střípky k ní mají opravdu daleko. Hancock je ovšem minimálně v případě Střípků mnohem lepší režisér než si pamatuju- Jeho vedení herců, tempa a napětí je v případě Střípků docela fajn a navíc si společně s kameramanem Johnem Schwartzmanem pohlídali vizuální stránku. Střípky přitom všem dobře pracuji s osvětlením, různými barevnými kompozicemi a samotná expozice mnoha záběrů je v zásadě fakt dobrá. A pak je to kapánek složitější- Miluju hudbu Thomase Newmana. Když ale soundtrack Thomase Newmana není úplně světoborný, je něco prostě špatně. Jeho hudba se k thrillerové atmosféře úplně nehodí a po dlouhý době nemám motivaci si Newmanův soundtrack pustit sám o sobě. V rámci střihu je poté pozoruhodný moment, kdy se téměř 10 minut vede scéna výslechu s Letovým Sparmem a gradaci tohohle výslechu naprosto zkazí střih Roberta Frazena, který na sebe nahází tři záběry za sebou a totálně ničí jejich rovnováhu. Celé to přitom působí jako střih, který by zkazil student střihu na střední škole. Nepůsobí to ale jako úplná práce profíka, který má za sebou několik celovečerních filmů. Jinak je ale střih v zásadě v pořádku a musí se chvílemi ocenit, že na sebe záběry navazují fakt působivě, především když dochází k dialogové konverzaci dvou postav. Je to v zásadě oukey podívaná, která ale očekávání nedosáhla. K nečekanému finále totiž vede tak trochu nevděčná cesta, která se muže opřít o tři úžasné herce, zároveň ale o tak trochu nešikovné dramaturgické vedení, nevyužité podtexty a v zásadě o příliš zastaralý scénář. Hancock má možná poprvé za dlouhou dobu nakročeno k tomu, aby se z něho stál víc než pouhý rutinní režisér, samotné Střípky se ale mezi pamětihodné snímky rozhodně nezařadí. A vlastně velmi pravděpodobně brzy zmizí ze širokého povědomí............ () (méně) (více)

Galerie (20)

Zajímavosti (16)

  • Pôvodne vybraný režisér Spielberg film odmietol, pretože príbeh sa mu zdal príliš temný. (Arsenal83)
  • Film si dokázal zarobiť len 31 miliónov, čo oproti rozpočtu 30 mil. dolárov z neho robí kasový prepadák. (Arsenal83)

Související novinky

Streamovací služby platí hercům obří částky

Streamovací služby platí hercům obří částky

21.08.2021

Filmové i televizní odvětví před časem začalo ve velkém migrovat na streamovací služby, důvodů pro to je pak spousta, jeden z nejzásadnějších jsou ale definitivně peníze. Právě těmi totiž služby jako… (více)

Reklama

Reklama