Kamera:
Simon DennisHrají:
David Corenswet, Darren Criss, Jim Parsons, Patti LuPone, Jake Picking, Kerry Knuppe, Michelle Krusiec, Rob Reiner, Mira Sorvino, Paget Brewster (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Hurá do Hollywoodu (E01)
-
Hurá do Hollywoodu, 2. část (E02)
-
Psanci (E03)
-
(Kamerové) zkoušky (E04)
-
Skok (E05)
-
Meg (E06)
-
Konec jako z Hollywoodu (E07)
Obsahy(1)
V poválečném Hollywoodu se může skupinka ctižádostivých herců doslova přetrhnout, aby dosáhla svého a uplatnila se v showbyznysu. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (106)
Prvních 5 dílů skvělých, šestý dobrý a sedmým to definitivně pohřbili. Že to v Americe neměli ve druhé polovině dvacátého století černoši lehké, to se všeobecné ví, že to neměli lehké ani příslušníci dalších ras, o tom se mluví méně, ale také to bylo v seriálu znázorněno dobře, ale že by se gayové ukázali veřejně spolu v roce 1946, to je naprostá debilita. A že by jim někdo tleskal, no tak, to by nešlo ani v pohádce. V Americe, v zemi, která byla v té době víc než šovinistická, patriarchální, až mysogení, rasistická, prudérní a kastující by se něco takového veřejně nikdy nemohlo odehrát. To až v posledních dvou, třech desetiletích se ubírá opačným, možná stejně urputným způsobem k opačnému exrému. Jinak skvělé herecké výkony, pěkný vizuál, dobré dialogy i hudba. Za mne spokojenost. ()
Místy až skoro snová alternativní historie Hollywoodu 50. let. Jistě, není to tak šokantní jako tenkrát v Hollywoodu a mnohým divákům nebude jasné (nebo spíš bude jedno) kdo je reálnou postavou a kdo jen výtvorem tvůrců, či kompilátem několika skutečných lidí. Ale s postupujícími díly jim bude jasné, že takto to skutečně - bohužel - být nemohlo. Ale hezky se na to dívá a uvažuje nad tím, co by bylo, kdyby... Jak moc by takovýto zlom v 50. letech ovlivnil samotnou podstatu Hollywoodu a jak by tento ovlivnil následně celý svět... ()
Tohle někdo myslel vážně? Solidní výplach mozku a exemplární ukázka toho, jak se proti rasismu, homofobii a diskriminaci žen bojovat nemá - takhle to lidem násilím mlátit o hlavu může mít jedině opačný efekt. Hollywood je místy zábavný, ale jakmile se od humoru přejde do vážnější polohy, tak je až komicky špatně napsaný - v podstatě na úrovni telenovely. Ten závěrečný cukrkandl na Oscarech je už pak daleko za hranou parodie. ()
Rozjede se to krásně. Mladí slílci přiběhnou k branám Hollywoodu, kde je producenti přivítají s otevřenou náručí, ale místo konkurzu rozepnou poklopec a přejdou rovnou k ústní zkoušce. Prvních několik epizod mi prodalo seriál se smyslem pro humor, který obdivuje klasický Hollywood, ale zároveň si uvědomuje jeho tehdy skvěle ututlané skandály a nebojí se o nich mluvit. Bohužel se to časem kamsi vypařilo. Zůstaly sympatické postavy, kterým člověk přál úspěch i přes neustálé chybování. Hlavní roli získal progresivní příběh o tom, co mohlo být, kdyby se ve správný čas na správném místě sešli ti správní liberálně smýšlející filmaři. To zní ještě líp a byl jsem zvědavý, jakými kličkami tvůrci vybudují alternativní minulost. Jenže to vypadá, že kolem páté epizody se scénáristi tak zamilovali do hrdinů, že jim z cesty vyházeli všechny překážky. Na jednu stranu se tím zachoval energický styl seriálu, ale v té chvíli bych se vůbec nebránil nějaké větší krizi, pořádné prohře. Z postav, které začínaly jako sobecké prasata, se ze scény na scénu stanou svědomití mecenáši. Je to až absurdně pohádkové, jakoby všem v L.A. přes noc trojnásobně narostlo srdíčko. Ti záporáci, kteří nezmění týmy, jsou bez větších problémů smeteni ze stolu, nebo na ně příběh úplně zapomene. Haysův kodex je zmíněn, ale nikdo už neřeší, že minimálně jeden z natáčených filmů by pod ním nepustili do kin. Tahle filozofie "all you need is love" měla určitě dobré jádro, ale ve výsledku spíš zjednodušuje problémy, které v té době probíhaly v Hollywoodu a celé Americe. Film vlastně říká, že kdyby si pár utiskovaných nováčků stálo za svým, svět by jim padl k nohám a za půl roku by neměli žádné nepřátele. Že přesvědčit největší zábavní průmysl na světě vlastně není nic těžkého a desítky let trvající společenské tání se dalo přeskočit jediným filmem. Možná ještě problematičtější je pointa příběhu s úchylným agentem. Inu, Weinstein approves. Nic z toho nestačí ke zkažení zábavného seriálu, ve kterém si stále můžete užít kouzelnou atmosféru oplzlého filmového království. Silnější dojem ze závěru ale chybí. Šance říct něco konstruktivního o tehdejším nebo současném Hollywoodu byla promarněna. ()
Na začátku WTF - sice zajímavý, ale hnus, pak hmmm, to by šlo, a nakonec opět WTF, tak asi takhle bych shrnul svoje pocity z tohohle seriálu. Strašně rozporuplný pocit, někteří herci jsou super (spíš ti starší), někteří jsou naprosto hrozní a otravní (většina mladejch), Parsonse už asi bohužel vždy uvidim jako Sheldona - ale ne že by tomu tady pomohl a hrál o tolik jinak než ve své ikonické roli. Celkový dojem rozpačitý - ve skrze mě to bavilo, ale asi s milionem výhrad, takže 3 hvězdy. (Netflix, orig.) ()
Galerie (177)
Zajímavosti (6)
- Herečka Holland Taylor poslala kostymérkam Lou Eyrich a Sarah Evelyn fotky svojej mamy z 30.a 40. rokov, aby im pomohla s prieskumom módy v danej dobe. (dwdb)
- Asi polovina kostýmů, které můžeme vidět v seriálu, byly vyrobeny ručně. (SONY_)
- Jackovi (David Corenswet) kostýmy byly hlavně inspirovány Jamesem Deanem a Marlonem Brando. (SONY_)
Reklama