poster

Taxikář

  • anglický

    Taxi Driver

  • slovenský

    Taxikár

Drama / Thriller / Krimi

USA, 1976, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EdaS
    *****

    Když máte spolubydlícího, kterého spojuje s Travisem Bicklem nejeden podobný povahový rys, a navíc vám onen oznámí, že se chystá koupit si bouchačku, člověkem to nemůže neotřást. Za to ovšem Scorseseho mistrovský kousek úplně nemůže.(15.11.2008)

  • Aluska88
    ****

    Kultovní dílo Martina Scorseseho s fešným mladým De Nirem. Musím ale říct, že jsem asi čekala větší psycho. I když na druhou stranu, onen zdánlivě nenápadný přerod ze slušného člověka, který poctivě dělá své zaměstnání, do nelítostného mstitele, který po zásluze trestá "odpad společnosti", byl ztvárněn skvěle. Mladičká Jodie Foster ztvárnila postavu dětské prostitutky naprosto famózně a je až s podivem jak vyzrále ve své roli působila. Stejný dojem jsem měla třeba z Natalie Portman v Leonovi či Christianu Baleovi v Říši slunce. Kromě toho mi přijde, že všichni tito, včetně Jodie, vypadají od těchto svých dětských rolí pořád stejně:) Už tehdy měli v těch svých dětských obličejích vrytou jakousi dospělou vážnost a serióznost, která jim zůstala dodnes. A navíc, pokud se rozhodnete podívat na Taxikáře, uvidíte Harveyho Keitela s dlouhými vlasy:) Závěr filmu, kdy Travis Bickle koná spravedlnost v "doupěti špíny", je síla. Když se podívám na naše městečko, které kdysi vzkvétalo a co se z něho stalo teď, zcela chápu Travisův postoj. Na každém kroku za*raní notorici, ožralci, feťáci, kriminálníci a cizáci. Trosky zdegenerované chlastem a drogama se válí po lavečkách a pořvávají a pokřikují, na koho se jim zamane. A těmto špínám a sketám se každý měsíc vyplácejí sociální dávky. Na takové "lidi" poctivý občan pracuje. Člověk už se pomalu bojí vyjít i za dne sám ven. Někdy cítím tak šílený vztek, agresi a odpor, že mám pocit, že bych to všechno nejradši... ale to zná zřejmě každý, kdo v podobném městě žije.(18.10.2015)

  • Kryšpín
    *****

    Z počátku ten film vypadá nevinně. Je to film, ve kterých jsou dva rozdílné příběhy. Den a noc, bílá a černá, láska a nenávist. V kavárně si chlapi vyprávějí jejich příběhy, to co by se nedalo natočit a tak záleží jen na vaší fantazii. Scorsese si rád hraje s divákami. Líbila se mi scénka s výběrem zbraní a hned od ní začíná nový příběh. Najde se tam i pár výbornejch hlášek (Bude to fungovat?-Už jsem to dělal stokrát.-Ty už jsi to někdy dělal?- Jo, neboj se.-Kdy naposledy?- Ještě jsem to nedělal.). Robert de Niro vypadá z určitých pohledů jako Tobey Maguire z Spider-mana. Scénka v obchoďáku mě zcela překvapila. Travis je teď zcela jinej posedlej zbraněma a touhou vyčistit město špíny. V určitých místech mi to připomíná film Leon. A posledních 10 minut už je z Travise vykonavatel spravedlnosti.(9.3.2004)

  • DaviD3141
    *****

    „Na každej ulici, v každom meste je niekto, čo sníva o tom, že je niekým.“ ___ Táto hlboko znepokojujúca dráma, ktorá skúma odcudzenie v mestskej spoločnosti kombinovaním prvkov filmu noir, westernu a hororu, vykresala z Martina Scorseseho jednu z vedúcich osobností kinematografie a z Roberta De Nira hviezdu. Travis Bickle (Robert De Niro), vojnový veterán z Vietnamu, paranoidný samotár a taxikár, nemá žiadnych priateľov. New York je v jeho očiach „otvorená stoka“, obývaná „zvieratami“ a „odpadom“, ktorý treba odstrániť. De Niro sa úplne zžil so svojou komplexnou postavou a jeho monológ pred zrkadlom sa stal jednou z najslávnejších filmových scén 70. rokov. Bicklove denníkové zápisky („Počúvajte, vy tupci, tu je niekto, kto to už tak nenechá.“) nútia divákov nechtiac sa s ním stotožniť. Scorsese predstavuje apokalyptickú víziu mesta s parou valiacou sa z ulíc, neustálym hlukom áut a zavýjaním sirén. Intenzitu pochmúrnych obrazov umocňuje desivá hudba Bernarda Herrmanna (žiaľ už jeho posledná). 90%(4.8.2010)

  • tron
    ****

    „Pripomínaš mi pieseň od Krisa Kristoffersena.“ Na Oscara nominovaný De Niro je tak fascinujúci ako taxikár, ktorý „nemôže spať“ a „počuje hlas“, až sa v určitej chvíli divákovi sprotiví, avšak kvôli divnému vyústeniu scenára ho nemôžeme obdivovať ako dokonalú zápornú postavu (z De Nirovej neskoršej tvorby napríklad MYS HRÔZY), pretože tvorcovia sa čudne snažia stoj čo stoj napriek všetkým zvratom so zbraňami, atentátmi a evidentne ťažkou duševnou poruchou, aby ho zmätený divák vnímal ako kladnú postavu. Snímka oplýva dusnou džezovou nočnou atmosférou zhnitého veľkomesta a silným obsadením podporných roličiek (Keitel, Shepherdová, Fosterová). Vznikla v roku 1976, kedy mal Martin Scorsese na konte ŠPINAVÉ ULICE (v ktorých sa tiež stretli De Niro a Keitel), ale naplno sa rozbehol až po TAXIKÁROVI, po ktorom ešte veľakrát spolupracoval s dvorným De Nirom (ZÚRIACI BÝK, KASÍNO) a často sa vracal na drsnú ulicu (MAFIÁNI, NA DRUHEJ STRANE).(17.4.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace