poster

Taxikář

  • USA

    Taxi Driver

  • Slovensko

    Taxikár

Drama / Thriller / Krimi

USA, 1976, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    Dvadsať rokov som čakal, až budem môcť jeden z najslávnejších Scorseseho filmov vidieť na plátne vo festivalovej atmosfére. Stalo sa, navyše z čerstvo reštaurovanej kópie, uvedenej samotným reštaurátorom. A nič. Taxikár je maximálne tak hodnotným svedectvom doby, miesta a nálady New Yorku 70. rokov, čo mu dodáva historický význam (podobné kvality som nedávno ocenil v Lumitovom Serpicovi). Výborná je tiež nápaditá a kreatívna kamera a temná Herrmannova hudba. Scenáristicky, v zaobchádzaní s hlavnou postavou je však snímka chladná, odmeraná, príliš skratkovitá a vo finále vyznieva až karikaturisticky absurdne. Akoby sa jednalo o dramaturgicky nezvládnutý zostrih kompaktnejšieho a epickejšieho diela.(7.7.2011)

  • viperblade
    *****

    Znáte ten pocit, když film vidíte poprvé, ale při jeho sledování cítíte, jako byste ho znali už od narození? Přesně takhle jsem se totiž cítil při sledování tohoto skvostu. Taxikář je film, který si zaslouží být tak vysoko (teď mluvím o 39. místě na IMDb, tady by měl být minimálně v první stovce!) a který je bezpochyby kultovní. Skvělý De Niro, mladá, krásná a neméně skvělá Foster… Tohle je jeden z nejpoctivěji udělaných filmů, co jsem kdy viděl. Víc tu napsali ostatní, tak snad jen: To mluvíš se mnou?!(3.3.2010)

  • Melies
    *****

    9 / 10 Scorsese ako podľa encyklopédie - žiadne zbytočné efekty, žiadne presladené scénky, len obyčajný ľudia a ich 'obyčajné' problémy. De Niro je skvelý, Cybill Shepherd, známa hlavne z Mesačného svitu, taktiež, mladučká Judie Foster vás neraz prinúti pokorne skloniť hlavu a Scorsese je ako nasratý manžel perfektným spestrením. Najväčším problémom celého filmu je jeho vychýrená povesť a z toho plynúce až príliš veľké očakávania. Áno, priznávam, žiadnej šokujúcej pointy sa nedočkáte, ale na to tu predsa máme Shyamalana, nie? Tak nachvílu zabudnime, že pozeráme film, a prijmime Scorseseho temný svet za svoj. Nebudete mať aj vy chuť zbaviť sa všetkej tej špiny? Aspoň pár ľudí? Nie? Tak to sa vám divým. Ja teda áno a Travisa som úplne pochopil. PS: Dúfam, že ma teraz nepovažujete za nejakého psychopata. V skutočnosti som veľmi mierumilovná bytosť. Vážne! Neveríš? Chceš päsťáka?!(21.2.2005)

  • mandes
    ****

    rozpočet : $1,2 million tžby americke : $28,262,574(15.12.2006)

  • Radek99
    *****

    Jedno ze Scorseseho ústředních témat - prohnilost velkoměsta a její dopad na jedince, které mimo Taxikáře analyzuje i třeba v Počítání mrtvých (svým vyzněním a atmosférou velmi podobný film - opět motiv člověka - pozorovatele, projíždějícího špínou megapole), se nejlépe daří pochopit při sledování filmu Taxikář. Svět velkoměsta je místo plné násilí, korupce, zločinu, metaforicky džungle a vlastně tvoří jakousi paralelu džungli skutečné, v níž navíc zuří válka a neustále se tu bojuje. Z Vietnamské džungle do džungle New Yorku přichází Travis Bickle (naprosto strhující Robert De Niro) a ze svého Taxíku pozoruje dění okolo sebe. Je zjevné, že je psychicky narušený a navíc selhává v milostném životě, nedaří se mu seznámit se s nijakou ženou (své milostné neúspěchy a samotu zahání v pornokinech), a tak je silně podmaňován násilím a agresí okolo sebe, až podlehne pocitu, že musí neradostnou situaci města řešit... Martin Scorsese natočil strhující drama psychického přerodu vojáka podléhajícího subordinaci a poslušně plnícího rozkazy (což mu dává rámec a smysl, jak emočně nastalou situaci a obrovský psychický tlak řešit) v osamělého bojovníka - solitéra, který naslouchá rozkazům podvědomí. Trauma války zesilující se traumatem megapole otevírá před Travisem dosud nepoznané světy, plné běsů a šílenství, pocházejících ovšem z našeho světa. Znamenitý a hluboký film...(25.6.2007)

  • - Roli Betsy odmítla i Sigourney Weaver. (Kulmon)

  • - "Kohout" na hlavě Roberta De Nira nebyl skutečný. Byla to vlastně "holohlavá" čepice. (Kulmon)

  • - Když se Travis dívá na televizi a kopancem ji převrhne, jde v televizi epizoda ze seriálu Mladí a neklidní (od r. 1973). (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace