poster

Taxikář

  • USA

    Taxi Driver

  • Slovensko

    Taxikár

Drama / Thriller / Krimi

USA, 1976, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    ****

    Scénář: Paul Schrader .. Ulice New Yorku jsou hodně špinavé. A někdo je přece musí pročistit.. Nejen tohle zatěžuje mysl válečného veterána Travise Bickleho. Obyčejného člověka s (ne)obyčejnými problémy. Žije totiž sám v bytě, své potíže s nespavostí řeší nočním taxikařením či v porno kině a vše si zapisuje do deníku, aby udržel svoje myšlenky pohromadě. Filmařsky velmi poutavá studie člověka a okolních vlivů, které mu nevědomky udávají směr jeho cesty. Sugestivní, syrové drama o člověku, jenž se rozhodne místo pozorování okolí také něco udělat a vyřešit.. Všechny scény, byť mohou některé vypadat zbytečně, dostávají dříve či později své opodstatnění a je zde i pár takových, na které se nezapomíná. Osobně se mi nejvíce líbilo, včetně závěru, Travisovo navazování vztahu s Betsy. Tím se dostávám k postavám a jejich hereckým představitelům. Ano, je to koncert, zejména věhlasný Robert a mladičká Jodie doslova prozáří každý záběr, ale zaujmou i vedlejší postavy. Velkou zásluhu na tom má režie. Scorsese a jeho práce je výtečná a na neskutečně vysoké úrovni .. to se přitom jen zahřívá, neboť vrchol jeho kariéry teprve přijde! 90% ___ Viděno též na plátně - 46. MFF KV.(9.1.2006)

  • DaviD3141
    *****

    „Na každej ulici, v každom meste je niekto, čo sníva o tom, že je niekým.“ ___ Táto hlboko znepokojujúca dráma, ktorá skúma odcudzenie v mestskej spoločnosti kombinovaním prvkov filmu noir, westernu a hororu, vykresala z Martina Scorseseho jednu z vedúcich osobností kinematografie a z Roberta De Nira hviezdu. Travis Bickle (Robert De Niro), vojnový veterán z Vietnamu, paranoidný samotár a taxikár, nemá žiadnych priateľov. New York je v jeho očiach „otvorená stoka“, obývaná „zvieratami“ a „odpadom“, ktorý treba odstrániť. De Niro sa úplne zžil so svojou komplexnou postavou a jeho monológ pred zrkadlom sa stal jednou z najslávnejších filmových scén 70. rokov. Bicklove denníkové zápisky („Počúvajte, vy tupci, tu je niekto, kto to už tak nenechá.“) nútia divákov nechtiac sa s ním stotožniť. Scorsese predstavuje apokalyptickú víziu mesta s parou valiacou sa z ulíc, neustálym hlukom áut a zavýjaním sirén. Intenzitu pochmúrnych obrazov umocňuje desivá hudba Bernarda Herrmanna (žiaľ už jeho posledná). 90%(4.8.2010)

  • Tuxedo
    *****

    Úžásné! De Niro předvádí svůj životní výkon!(31.7.2005)

  • Superpero
    ****

    Většinu filmu působí Travis Bickle jako nesympatickej magor, co bere holky do pornokina. Začal jsem ho mít rád, až když se zajímal o mladou Iris. Špína ulic je tam vyobrazena skvěle, ale stejnak mi přijde, že abychom mohli přesně pochytit, co tím chtěl mistr říci a identifikovat se s tou atmoškou, museli bychom v New Yorku v 70. letech žít. Takhle to bude něco ve stylu, jako kdyby New Yorčan koukal na Dědictví aneb Kurvahošigutntag.(4.1.2015)

  • golfista
    ****

    Velmi temný obrázek New Yorku a jeho života v sedmdesátých letech z pohledu taxikáře. Vynikající Robert De Niro měnící se z obyčejného vysloužilce Vietnamské války ve vraždící nástroj a marného bojovníka se zlem.(24.2.2003)

  • - Harvey Keitel se na roli připravoval se skutečnými pasáky. (Kulmon)

  • - Martin Scorsese nehrál jen jednu cameo roli, ale rovnou dvě. Kromě role zákazníka v taxíku, který jde zabít svoji ženu, se taky mihnul ve scéně, když se poprvé objeví ve filmu Betsy (Cybill Sheperd). Přesněji ve scéně, kdy Betsy vstupuje do budovy a hned vpravo sedí vousatý chlápek v tmavozeleném tričku, co se na ni dívá. (tequilla)

  • - Pornofilm, na který Travis pozve Betsy, je Ur kärlekens språk (1969). (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace