Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 183)
Filmařské prostředky, filmařské prostředky.... pokud jsi chtěl, Shaymalane, vytvořit napínavý příběh a ta pointa byl prostě úlet, to bych snad nějak skousnul. Ale jestli jsi jen kvůli pointě a jakémusi sdělení rozehrál celou tu UFO story, tak to si opravdu přestáváme rozumět a žádné filmařské prostředky Ti k tomu nepomohou. ()
Po Šestém smyslu, Vesnici a Vyvoleném jsem se dostal i k posledímu Shyamalanovu filmu z jeho velké čtyřky a říkal jsem si, že už mě nemůže ničím překvapit. A měl jsem pravdu. On mě ohromil. Postupně houstnoucí atmosféra a gradující napětí, i když se na scéně vystřídá asi šest lidí, z toho jeden je právě Shyamalan, mě prostě dostaly. Režisér staví diváka do role učástníka děje, ne do role pozorovatele, navíc s mistrnou precizností, jak to umí jen on. Jen škoda toho závěru, který tentokrát dech nevyrazil. ()
Po zkušenostech s režisérem Shyamalanem člověk sleduje každý detail v předtuše Velké Pointy, okolo níž se celou dobu krouží. Uzavírá sám se sebou sázku, jestli tomu tentokrát přijde na kloub dřív, než by měl. A po zjištění, že Znamení žádnou Velkou Pointu nemají, přichází zklamání, možná i pocit podvodu. To chápu. Mně naštěstí někdo předem připravil na to, že z pointy nic nebude, tak jsem to pustil z hlavy a zklamaný nejsem. Bál jsem se, bavil jsem se a jsem spokojen. 80% ()
9 / 10 Trochu iný Shyamalan - absencia silnejšej pointy, ktorá by celý film prevrátila naruby, ako tomu bolo pred tým, je paradoxne najväčším kladom tohto vynikajúceho komorného hororíku. Pretože na čo si spomeniete, keď sa vás niekto po pár rokoch spýta na Šiesty zmysel, alebo Vyvoleného? Na 99% to bude práve oná pointa, ktorá zvyšok filmu doslova prebije - aj napriek tomu, že práve onen zvyšok je tým, čo by ste si pamätať mali. No so Znameniami to bude celkom iné - každá scéna rovnako dôležitá, každá scéna rovnako pohlcujúca, každá scéna rovnako intenzívna. Podľa Shyamalana ide síce o jeho najmenej osobitý snímok, no môj názor je taký, že práve pri práci na Znameniach takpovediac 'režijne a scenáristicky dospel' - len tak ďalej! ()
jak napsat komentář k tomuto filmu, aby z toho nevznikl spoiler?? po přečtení několika kometářů už stejně skoro všechno řečeno bylo... tak jak začnu.. styl pana režiséra mám ráda.. do svých filmů dává sám sebe... možná je to na škodu.. ale mě se to líbí.. příběh o knězi, který po smrti své ženy, přestane věřit v Boha.. o jeho rodině.. a farmě, kde se záhadně objeví kruhy v obilí... je to opravdu podvod, nebo v tom mají prsty mimozemšťani.. polovinu filmu jste přesvědčeni, že je to opravdu jen podvod... to se ale v průběhu záhadně mění.. k tomu se přidávají malé indicie, které Vám ale přijdou úplně nepodstatné a až v závěrečném dramatu zjistíte tu pointu.. proč to tak vlastně bylo... všechno krásně do sebe zapadlo.. a vy máte aspoň příjemný pocit, že všechno má svůj smysl ;) k tomu ještě skvělé herecké výkony Mela a Joaguina a ostatních.. plus malinkatá rolička i samotného Shyamalana ()
Galerie (78)
Zajímavosti (34)
- Když se Merrill (Joaquin Phoenix) dívá na plakát k náboru do armády, ve skutečnosti jde o verzi plakátu k jednomu z jeho předcházejících filmů Ukradni, co můžeš! (2001). (simmiem)
- Takzvané "Brazilské video" je natočeno klasickou domácí kamerou samotným režisérem Shyamalanem. (becki_tu)
- Skladatel James Newton Howard byl požádán, aby záměrně odkazoval na hudbu z některých klasických filmů příbuzného žánru, jako například Blízká setkání třetího druhu (1977) nebo Psycho (1960). Úvodní hudba a hlavní motiv tří tónů jsou nápadně podobné motivům ze Psycha a seriálu Pásmo soumraku (od r. 1985). (becki_tu)
Reklama