Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Amistad je jméno lodě převážející v roce 1839 otroky z Kuby do USA. Na cestě se africký kmenový náčelník Cinque postaví do čela vzpoury a zmocní se lodi. Pokračují v plavbě a doufají, že najdou cestu zpět do Afriky. Zvolí ale špatný směr a když doplují do Spojených států, jsou uvězněni jako uprchlí otroci a zdá se, že je čeká smrt za vraždu jejich věznitelů. Pak se ale jistý právník, který je přesvědčený abolicionista, rozhodne, že se jejich případu ujme. Argumentuje tím, že to jsou svobodní občané jiné země, nikoli otroci. Případ se dostane až k nejvyššímu soudu, kde John Quincy Adams přednese plamennou výzvu k jejich propuštění. (Filmbox)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (261)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ten film by měl tak krásný konec ve chvíli, kdy skončí soud, ale ne, Spielberg to musí dotáhnout do té své patetické dokonalosti. Z toho by se jeden posral. Přitom tu má naprosto geniální scény. Když si celou dobu myslíte, jak celou dobu filmu vládnou McConaughey a Hounsou, tak najednou přijde Anthony Hopkins, aby vám dokázal svoje jedinečné mistrovství. To je člověk, který umí patos podat tak, abyste mu věřili. Jeden z mála. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Přestože se v Amistadu nachází několik opravdu silných a působivých scén ("Give us free!" nebo ničení pevnosti, mimochodem podkreslená nádhernou hudbou), právě značná délka jej činí značně nestravitelným. Přestože je téměř čtyřicet minut kratší než Schindlerův seznam, kromě režiséra a "závažného tématu" s ním nemá společné téměř nic. Pro mně osobně byl ještě nesnesitelnější než Mnichov a Válka světů dohromady. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Pravda byla totiž popravdě z této kauzy vyhnána jako otrok.…. Dějiny USA doby otrokářské. ,,Nezávislost našich soudů dělá Ameriku svobodnou“. Vážně se nedá soudní moc 22 let před válkou severu proti jihu zmanipulovat? Soudní proces, jenž změní dějiny. Otrokářská loď není vhodným místem pro plavbu a podobná pevnost zase pro život. Amistad má co říci z historického hlediska. Může dokonce posílit americké sebevědomí. A já jsem rád, že mám mezeru v díle S.Spielberga za sebou. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Nedokážeme se domluvit, protože máme jiné jazyky. Nechceme se domluvit, protože ti druzí jsou podřadný druh. Nemáme společnou řeč, kulturu, zvyky = jsme nepřátelé. ____ Banální a pravdivou skutečnost zobrazil Spielberg v úvodních scénách hmatatelně, když proti sobě postavil domorodé Afričany a španělské obchodníky s otroky. Tyhle dvě skupiny shodu nenajdou a ani najít nemohou. Dovolají se unesení černoši práva na vyslyšení aspoň v Americe? Soudní drama – oblíbený americký žánr – přináší scény krutých flashbacků z cesty otrokářkou lodí (některé z obrazů nejde pustit z hlavy lehce). ____ Spielberg samozřejmě vlastním lidem fandí, takže se v Americe najde hrstka statečných, která brání zoufalé i vzdorující otroky. Méně prostoru už věnuje, jak Afričané prožívají cizí zemi. Jak se asi museli lidé z vesnic cítit v městském vězení, jak mohli pochopit právní systém a politické lavírování jiného kontinentu? ____ Film si neodpustil některá klišé, jako je například etické prozření právníka, který se do soudního sporu pustil nejdřív jen kvůli honoráři. Mohl vynechat vedlejší motivy (záběry na dětskou španělskou královnu) a tím posílit hlavní dějovou linku. ____ To jsou jen drobné výhrady k jinak emocionálně třeskutému dodatku k ne zas tak vzdálené historii. SHRNUTÍ: Dobrý konec ještě neznamená, že vše skončilo dobře. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AMISTAD je žel nejhorším Spielbergovým ambicióznim počinem, což ale stále znamená, že jde o velmi dobré, místy dokonce výborné žánrové dílo (soudní drama). Více v recenzi při příležitosti uvedení BD edice na český trh. ()

Galerie (80)

Zajímavosti (15)

  • Snímek byl natočen na motivy skutečného příběhu o povstání otroků roku 1830, které se odehrálo na palubě lodi La Amistad u pobřeží Kuby. (Terva)
  • Kameraman Janusz Kaminski sledoval cestu otrokov k slobode tým, že osvetľoval štyri scény na súde znateľne inak. Najprv volil zelené, nejasné osvetlenie a nevýraznú kameru. V záverečnej scéne odohrávajúcej sa na Najvyššom súde pritvrdil výrazným osvetlením a plynulejším pohybom kamery. (Biopler)
  • Natočení celého filmu zabralo 31 dní. (HellFire)

Související novinky

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Piráti bez kostlivců a hlášek?

Piráti bez kostlivců a hlášek?

20.05.2008

Studio DreamWorks na to šlo chytře. V klidu počkalo, až dozní kanonáda z Černé perly a hromobití nad obrovským vírem na konci světa, a teď, když už se na kapitána Sparrowa a jeho kumpány začíná… (více)

Spielberg a Nolan – zaručená spolupráce

Spielberg a Nolan – zaručená spolupráce

25.03.2007

Není žádnou novinkou, že Steven Spielberg se už několik let intenzivně zajímá o nejnovější vědecké objevy ohledně teorie relativity a červích děr, jimiž se prý dá cestovat nejen do paralelních… (více)

Reklama

Reklama