Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Victoria Abril, Antonio Banderas, Loles León, Julieta Serrano, María Barranco, Rossy de Palma, Francisco Rabal, Lola Cardona, Emiliano Redondo (více)Obsahy(1)
Ricky je lehce psychicky narušený jedinec, který si v životě prožil své. Po propuštění z psychiatrické léčebny se rozhodne jít za svým jediným snem. Touží prožít život po boku Mariny, bývalé pornoherečky, se kterou se zhruba před rokem vyspal, když utekl z léčebny. Vystopuje ji, schová pod zámek a snaží se jí přesvědčit, že zrovna on by mohl být nejlepším otcem jejich dětí a ona jemu dobrou manželkou. Co všechno si musí ti dva prožít, než se to podaří, je obsahem tohoto barvitého a emotivního Almodóvarova snímku s mistrnými hereckými výkony Antonia Banderase a Victorie Abril. (anniehall)
(více)Videa (1)
Recenze (101)
,,JSEM SI JISTÝ, ŽE SE DO MĚ ZAMILUJEŠ. TAK JAKO JÁ DO TEBE. POKUSÍM SE TI BÝT DOBRÝM MANŽELEM. A DOBRÝM OTCEM TVÝCH DĚTÍ.“...... /// Je mu 23 let, má 50 tisíc peset, je na světě sám a je zamilovanej. Navíc NEBEZPEČNĚ! … Film o vztahu plným provazů a náplasti, kterej zestárnul. Chápu totiž, že příběh je dost zajímavej, je zde sex, násilí (trochu), ale kromě toho ,,Stockholmskýho syndromu“ (ty vole, to je LÁSKA!), mě to nemá čím voddělat. Asi to chápe i Pedrouš, páč proč by jinak dřel Kůži. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Všichni se ptají, kam asi zmizela Iveta Bartošová? 2.) Jsem na starý. Filmy (a bejvalý pornoherečky). 3.) Thx za titule ,,Mela“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Ricky opouští psychiatrický ústav, protože soudce rozhodl, že se může zařadit do společnosti. Ovšem paní ředitelka se ho vzdává jen velmi nerada (ani se jí nedivím, kdo z nás by nechtěl mít pod zámkem a pod kontrolou mladinkého Banderase). . „ Co hodláš dělat?- Pracovat a založit rodinu. Jako normální člověk. – Ale ty nejsi normální člověk.“ Aby se mohl začlenit vydává se za Marinou, bývalou pornoherečkou, kterou před rokem potkal v baru. A kterou se rozhodl spoutat si svazkem manželským a ze začátku, alespoň pouty. „Pokoušel jsem si s tebou promluvit, ale nenechala jsi mě. Tak jsem tě musel přinutit, abys mě mohla lépe poznat. Jsem si jistý, že se do mě zamiluješ. Tak jako já do tebe. Je mi 23 let a mám 50 000 peset. A jsem sám na světě. Pokusím se ti být dobrým manželem. A dobrým otcem tvých dětí.“ Opět velmi netradiční film. Pro zasmání, ale i zamyšlení.Taková trochu praštěná, trochu smutná, skoro parodie na svátost manželskou. Takže pryč s konvencemi. Vždyť i naši prapředci získávali ženu podobně, chytit si a uvěznit dívku svého srdce není vlastně nic nového. A to vzájemné pouto??? To už se nějak dostaví ..... možná. „Jak dlouho to bude trvat než se do mě zamiluješ? Kolik času potřebuješ než pochopíš, že tě nikdo nebude milovat tak, jako já.“ ()
Když do něčeho vložíš srdce a ptáka, je to vždycky osobní. Jeden z nepovedenějších Almodóvarových filmů [o filmu]. Obligátně nepůvabná Victoria Abril, ibersky nevzhledná sestra Scarlett Johanson, čelí poněkud nevybíravým námluvám "šílence" Antonia Banderase. Španělský telenovelař s dobrým vkusem provede diváka příběhem od klasického úvodu, prolnutého s natáčením thrillerového spin-offu, k vyvrcholením, která v kinematografii nemají obdoby. Almodóvar, po všech stránkách na vrcholu (ty nápady! ty barvy! ta kamera!), spojil tentokrát síly s bratrem kýči Ennio Morriconem. Těžko si představit někoho, kdo by stejně jako on dokázal v jediném motivu přirozeněji sloučit atributy thrilleru a melodramatu. Dokonalém zmatení žánrů umocňují zázračně nerušící komediální scény, jako když Banderasův únosce nakupuje v lékárně lepící pásku a přímo před drogistou zkouší, která bude komfortnější na ústech; když drogoví dealeři řeší volby nebo když náhle sledujeme vložený reklamní spot, zobrazující německé důchodce, kteří v mládí (= v nacistických uniformách) sjednávají penzijní připojištění. Nepamatuji se, že bych se u nějaké Almodóvarovy ne-komedie smál nahlas. Skvělý film. ()
Legendárne bizarná love story od Pedra. Žiadne žuvačky, ale všade farebné steny, záchody, sexy Abril a Banderas. Aká škoda, že Antonio v HollyWúde už nikdy podobne farebnú rolu nedostal – a ako dobre, že ona HW nepodľahla. Ak sa rozhodujete, či vaňu alebo sprchový kút, určite si tento kúsok pozrite:-). A potom si dajte do spálne zrkadlá nad posteľ:-))) ()
Almodóvarovy příběhy jsou dost často na hranici uvěřitelnosti, ale vždy velmi působivé. Škála emocí, do které se Pedro pustil tentokrát, je obzvlášť rozsáhlá. Film osciluje mezi thrillerem, černou komedií a romancí, aniž by přitom pozbyl něco ze své umělecké hodnoty. Vynikající herecké výkony obou hlavních představitelů, přiléhavá hudba Ennia Morriconeho, zajímavá kamera převážně v barvách vášně, která skvěle podporuje celou atmosféru snímku. Nepříliš vykreslená psychologie postav a lehce neuvěřitelný děj odkazují k tomu, že Almodóvar se na téma snímku dívá s nadhledem a ironií sobě vlastní. Možná jsou to jen mé výklady, ale naznačuje tak, jak některé svazky mohou stát na absurdních a nesmyslných základech a utahuje si tak trochu z diváka i ze svátosti manželství jako takové. I přesto, že téměř záverečná scéna se šťastným shledáním je přímo ukázkovým příkladem kýče, dokáže dojmout. A navíc je tady Banderas tak neodolatelně sexy, že bych se snad nechal zavřít i já! :-) ()
Galerie (39)
Photo © El Deseo S.A.
Zajímavosti (3)
- Ve Spojených státech film obdržel „pornografický“ rating X, který byl až po nátlaku distribuční společnosti Miramax zmírněn na NC-17. (ČSFD)
- Erotická scéna mezi Rickym (Antonio Banderas) a Marinou Osorio (Victoria Abril) zabrala 9 hodin natáčení. (Listeroman)
Reklama