Režie:
Tobias LindholmScénář:
Tobias LindholmKamera:
Magnus Nordenhof JønckHudba:
Rune Tonsgaard SørensenHrají:
Søren Malling, Pilou Asbæk, Pernilla August, Rolf Lassgård, Laura Christensen, Dulfi Al-Jabouri, Hans Henrik Clemensen, Charlotte Munck, Henrik Birch (více)VOD (3)
Epizody(6)
-
Den první (E01)
-
Fakta a předpoklady (E02)
-
Lov (E03)
-
1280 metrů (E04)
-
Celý člověk (E05)
-
In dubio pre reo (E06)
Obsahy(2)
10. srpna 2017 nastoupila mladá švédská novinářka Kim Wallová na palubu soukromé ponorky Nautilus vynálezce Petera Madsena, aby s ním udělala rozhovor. Když se ponorka následujícího dne nevrátila do kodaňského přístavu, byla prohlášena za nezvěstnou. Nautilus se na moři potopil, Peter Madsen byl vytažen z vody záchranáři a následně zadržen policií... Mrazivě autentická studie vyšetřování událostí na palubě ponorky z 10. na 11. srpna 2017 je nahlížena striktně skrze práci policejního oddělení vražd, námořnictva a dalších oddělení. Soustředěný, odhodlaný a nervy drásající boj za nalezení odpovědí v případu, který otřásl Skandinávií i zahraničními médii, přibližuje Tobias Lindholm především perspektivou postavy hlavního vyšetřovatele Jense Mollera. V hlavních rolích se představí přední severské hvězdy – Soren Malling, Pilou Asbaek či Pernilla Augustová. Pro Tobiase Lindholma je Případ: ponorka prvním seriálovým projektem v pozici showrunnera. Jako scénárista spolupracoval s Thomasem Vinterbergem na snímcích Hon či Chlast, v české distribuci silně zarezonoval i jeho celovečerní snímek Boj. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (88)
Čekal jsem temnou severskou krimi, ale dostal jsem spíše velmi střídmou a realistickou rekonstrukci vyšetřování jedné podivné a nelehko prokazatelné vraždy. Šestidílnou podrobnou procedurálku na jednu stranou chladnou jak psí čumák, ale přesto vtahující a i přes pomalejší tempo zvědavost a dokonce i určité emoce vzbuzující. ()
Tri hodiny sa grupa frustrovaných potápačov čľapká kdesi uprostred mora vo vode hľadajúc ihlu v kope sena a ďalsie tri sa druhá skvadra zúfalých vyšetrovatľov prehrabuje v štósoch lajstier a snaží sa v klučkách byrokracie a nie práve ústretovému právnemu systému dokázať vinu niekoho, koho za celú stopáž ani len neuvidíme. Bez jedinej naháňačky, prestrelky, prvoplánových cliffhangerov. A ak si odmysllím všemožné true crime dokumenty, tak veru si nespomeniem, kedy som videl podrobnejšie, detailnejšie a piplavejšie spracovanú kriminálku. Možno od Wire tu fakt takto procedurálne precízne rozpitvané vyšetrovanie v hranej podobe nebolo. Ten zúčastnený pocit hlbšieho autentického, až skoro dokumentárne detailného nahliadnutia do reálneho vyšetrovania je vťahujúci a fascinujúci. Takže bodaj by podobných kriminálok bolo viac, lebo vo svetle tohoto vyzerajú všetky krimi minimálne poslednej dekády ako trochu komické povrchné báchorky, ktoré okolo reálneho vyšetrovania išli v lepších prípadoch len tak zbežne. ()
Celý seriál sa nesie v duchu hľadania motívu, či získavania dôkazov, na ktoré má ako obžaloba, tak aj obhajoba - svoj vlastný názor. Je to komorné, bez výrazného tempa, no 4 hodinová stopáž je v tomto prípade ideálna. Za mňa ide o veľmi slušnú, originálnu rozpletačku zamotaného prípadu, v ktorom divák sleduje postupné kroky ľudí na strane zákona, ktorí sa snažia preukázať vinu páchateľovi. ()
Je sice hezké, že sérii věnovali rodičům zavražděné a vyšetřovateli, ale pro diváka je to jen unavené nudné šestidílné hledání kusů jedné mrtvoly. Jeden díl hledají tělo, další díl nohy, pak hlavu, atd.... A tohle je náplň skoro celého dílu. Madsena ani tu novinářku neuvidíte! Všichni tu dlouhé chvíle důležitě čumí a tváří se znuděně popřípadě strašně nešťastně. Dokonce i dcera vyšetřovatele, která čeká dítě. Špatné. Policajti tu jsou trapní a hloupí. Konečné finále "velkého" objevu je úplně ubohé. Nechce se mi věřit, že by Madsena neodsoudili jen proto, že by nedokázali určit příčinu smrti, když našli mrtvolu s bodnými ranami a měli hromadu dalších důkazů. Natahovaný průšvih. Bohatě stačily dva díly, ale tu by to muselo být natočeno úplně jinak. ()
Největším problémem momentálně nejlepšího scenáristy je, když svoji práci svěří k režii někomu jinému. Pokud si natočí autorský film se svými dvorními herci, vznikne mimořádná záležitost, byť se jedná o televizní projekt. Systém ignorování zločince, který započal Greengrass v 22. červenci, dotáhl Lindholm k naprosté dokonalosti, až do samého závěru ignoruje i pouhé jméno pachatele. Věnuje se deprivující práci policistů a touze pozůstalých pro klid své duše zjistit o zločinu co nejvíce. Policejní práce je zde vykreslena jako mravenčí skládání stébla ke stéblu, narážení do zaslepených uliček, velká vítězství při hledání pravdy, která ji ve výsledku přiblíží pouze o píď. Všech šest dílů udržuje diváka v mimořádném napětí. Zdlouhavá pátrání potápěčů si nezadají s hledáním drog ve Francouzské spojce. Herecké výkony jsou jako vždy u severských počinů na velmi vysoké úrovni. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (5)
- Seriál vznikal za úzké spolupráce se skutečným Jensem Møllerem i rodiči zavražděné novinářky. Filmaři se tak snažili zachytit danou tragédii co nejvěrněji. (Duoscop)
- Podľa režiséra Tobiasa Lindholma jedinou požiadavkou, ktorú mali rodičia Kim na režiséra, bolo, aby pes rodičov v seriáli menom Iso bol skutočným psom Joachima a Ingrid Wallových. (Arsenal83)
- Interiérové scény z policajnej stanice sa natáčali na chodbách dánskej televízie TV-Byen. (Arsenal83)
Reklama