Reklama

Reklama

Siréna od Mississippi

  • Česko Siréna z Mississipi (více)
Trailer 2
Drama / Mysteriózní / Romantický
Francie / Itálie, 1969, 123 min (Alternativní 119 min)

Cesty lásky bývají nevyzpytatelné a neznají hranic. Mladý pěstitel tabáku továrník Louis (Jean-Paul Belmondo) očekává na tichomořském ostrově svou neznámou nevěstu, Julii, kterou však po cestě zaoceánskou lodí zavraždila podvodnice Marion (Catherine Deneuveová). Marion je krásná a Louis jí okamžitě podlehne a bezmezně se do ní zamiluje. Marion si počíná velmi obezřetně a brzy získá přístup ke všem Louisovým penězům, se kterými prchne zpět do Francie. Louis je odhodlán ji najít a pomstít se. Ale láska zničí jeho odhodlání. Snímek o velké bláznivé lásce byl Truffautovou poctou jeho velkým vzorům Jeanu Renoirovi a Alfredu Hitchcockovi. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (125)

UncleG 

všechny recenze uživatele

Život je jako bonboniéra…říkal takový ten roztomilý slaboduchý pán na lavičce. No a když už jsme u těch gastronomických přirovnání, tak tenhle film je jako čabajka. Uprostřed lahůdka, ale na obou koncích to má takový ty mazlavý blátovatý prdelky, které přece jen mírně zhoršují požitek z konzumace. Zatímco začátek je zcela průhledný thriller, při němž vám nezbude než s úšklebkem vyprávět děj deset minut dopředu, tak konec naopak zavání velmi nepodařeným a neuvěřitelným melodramatem. Jenže uprostřed toho se nachází ještě kromobyčejně kvalitní variace na zločineckou roadmovie s motivem „spalující lásky“. Strýda tedy dává za tři a tím pádem doporučuje k ochutnávce. Ještě osobní spoileroidní poznámka nakonec: Taky už se mi stalo, že jsem děvče miloval tak moc, že bych za ní i dejchal. Ale ve chvíli, kdy by mi přinesla kafe od žida, s tím, že ve Spolku měli zavřeno… rozhodně bych nebyl takovej trotl, abych to do sebe kopnul a chtěl ještě nášup… ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Už dlouho mě žádný film nenutil tak často přepínat divácký hlediska! Úžasně "ujetý" mix žánrů - pocta nejen Hitchcockovi ale filmům noir vůbec i klasickým melodramatům. Deneuve je skutečně nádherná (jako zamilovaná i jako nenáviděná) a Belmondo se i tady pohybuje na své vyjeté koleji od dramatického herectví k lehké sebeparodii. Skoro celý film jsem se bavil a bylo mi úplně jedno, že spoustu těch trapně šroubovaných dialogů, semo tamo ne zcela fungující střih a prkenné herecké výkony ve vedlejších rolích zřejmě nemyslel Truffaut vždycky v nadsázce. Je to pastiš, excesivně přehnaná žánrová směska a jako takový by tenhle film i měl být vnímán. Je ale zároveň fekt, že se na něj musíte naladit hned od počátku, nereptat a nechat se vést Duhamelovou hudbou, která vám vždycky nenápadně naznačí, v jakém že to žánru se zrovna pohybujete! ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Poměrně zvláštní počin režiséra Truffauta. Myslím, že je z té kategorie, kdy divák pořád neví, na čem je a ve výsledku jej buď pohltí nebo jej zcela odmítne. Navíc ani Belmondo v něm neztvárňuje roli v jaké jsme ho schopni vídat - rošťák, sukničkář a lehkomyslný lupič elegán. Musím říci, že až podruhé jsem si film opravdu vychutnal... propad do pečlivě připravené milostné pasti plné pavučin, do kterých se Louis Mahé stále hlouběji zamotává, že si život bez Marion neumí představit. Pohodlně se usaďte, kola se roztáčejí... ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Já jsem ale barbar!! Jak jsem mohl zhlédnout Sedmý hřích s Banderasem dříve než tento Truffautův skvost. A je mi úplně jedno, jak byl film přijat diváky i kritikou. Geniální Truffautova pocta svému vzoru - Alfredu Hitchcockovi. Fungující dobrodružná, ba i kriminální slupka - a jádro, jádro: Belmondo s Deneuve ve skutečně strhujícím příběhu vášně, která spaluje, zabíjí, ale hlavně tolik hřeje!!! ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Scénář, a tedy i děj tohoto filmu je jistě zajímavý. Bohužel, nepřesvědčivé herecké výkony Belmonda i Deneuve mi připadali více než podobné výkonům herců z nějakého ochotnického divadýlka někde konci světa. Především Belmondo ztvárňuje svou roli jako by jeho herecká kariéra teprve začínala, přičemž v roce 1969 měl za sebou už nespočet rolí. Zřejmě jeho herecký způsob a vitalitu v tomto snímku někdo úmyslně udusil a nebo se nedokázal či nemohl s touto rolí sžít. Což je podle mého mínění na škodu. Prostě, ... je to jiný Belmondo, než jsme zvyklí. Dialogy těchto dvou postav mi také neseděly. Mnohdy jsem si připadal, jako bych poslouchal konverzaci dvou bytostí z jiného světa. Strohé a odsekané věty spolu s chladným vystupováním postav k Belmondovi nesedí. Milostné šílenství pana továrníka by mělo podle mě být zahráno poněkud žhavěji. A Belmondo na to měl. Byl jsem zklamán. Chladné, studené a odtažité. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (18)

  • Film přilákal 1 221 007 diváků (při rozpočtu 8 milionů franků), což je osmý nejlepší výsledek celé Truffautovy kariéry. (classic)
  • V názvu filmu se slovo „Mississipi“ píše s jedním „p“, protože odkazuje na název lodi Messageries maritimes, z níž Marion Vergano (Catherine Deneuve) vystoupila a která se takto píše (starý francouzský pravopis americké řeky). Ve francouzském názvu románu Williama Irisha, jehož děj se odehrává v New Orleans, se slovo „Mississippi“ píše se dvěma „p“ a označuje řeku. (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama