Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét Ester Janečkové zachycuje její osud v průběhu 30 let. Helena Třeštíková ji začala natáčet od roku 1989 jako jednu ze studentek Střední zdravotní školy v Praze pro film Sestřičky... Ester Křížková je už jako studentka zdravotní školy velmi aktivní dívka. O vše se zajímala, vše komentovala. V průběhu sametové revoluce na DAMU organizovala letáky a materiály, které pak distribuovala ve své škole. Po maturitě se rozhodne jít studovat herectví a dramaturgii na DAMU. Hledá své místo v divadelním světě. Hraje v Divadle na Zábradlí, vdá se pak za lékaře Zdeňka Janečka a postupně se jí narodí dva synové. Ester pak občas pracuje v Českém rozhlase v literární redakci. Po několika letech uspěje v konkursu na moderátorku pořadu Politikon České televize. Poté se stane moderátorkou pořadů Sama doma a Pošta pro tebe. Ester se díky tomu stala velmi populární osobností České televize a zároveň zažívá drobné manželské krize. Účastní se televizní zpěvácké soutěže Duety, kde zpívá s Kamilem Střihavkou. Narodí se jí třetí dítě – dcera Sára a po nějakém čase zažívá dvě tragédie: porodí mrtvé dítě a pak se zasebevraždí její synovec Filip, který se nedovede smířit se svou homosexuální orientací. Ester se stává aktivistkou a podporuje LGB komunitu. Začne studovat psychoterapii. Stále pracuje v televizi a snaží se být dobrou manželkou i matkou, i přes různé kolize, které rodinné vztahy přinášejí. (Česká televize)

(více)

Recenze (51)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Cesta Ester Křížkové-Janečkové, která vedla ze zdravotnictví přes studia na DAMU až k profesi populární televizní moderátorky, se zdá být úspěšným naplněním životního údělu této sympatické a empatické osobnosti. I ona musela ale odvalit mnohé balvany nepřejícího osudu – opakovanou manželskou nevěru, nečekaný potrat a smrt patnáctiletého synovce, který se nedokázal vyrovnat se svou homosexualitou. Role Ester Janečkové není tedy jen společenská a mateřská, ale má svou výraznou odezvu právě ve veřejných organizacích bojujících proti šikaně a stojících na straně všech handicapovaných dětí a mladistvých. V tom jako by se obloukem vlastně vrátila ke svým středoškolským létům, k potřebě pomáhat a podávat pomocnou ruku těm, kteří ji potřebují. ()

DruidKarel 

všechny recenze uživatele

1774. hodnocený film: Práce paní Třeštíkové a její přínos na poli časosběrných snímků pro českou kinematografii je nezpochybnitelný. Na základě její práce si může každý jedinec uvědomit svou jedinečnost, tedy, že ze sebeobyčejnějšího člověka může být výjimečná osobnost, jejíž osud je hoden dokumentu. Jedná se skutečně o mravenčí práci, kdy je v kontaktu se spoustou lidí a sleduje jejich životy. Není to na denní bázi, ale ta posloupnost je tam zachována a návaznost také. Co mě na tomto dokumentu zklamalo bylo to, že nedošlo téměř vůbec k napojení příběhové linky na život Otty Ornesta. Vím, věnoval se tomu již jiný dokument o Ester Janečkové, ale už je to nějakou dobu. Na druhou stranu, nevíme, jestli tak bylo učiněno na přání samotné paní Ester nebo její rodiny a také, tohle nebyl dokument o jejím otci a matce, která byla signatářkou Charty 77,ale o Ester Janečkové. 4* si dokument jistě zaslouží. Zase skvělá práce, paní Třeštíková. 4* ()

Reklama

Garson odpad!

všechny recenze uživatele

Ester Janečková vyobrazená v tomto dokumentu jako symbol míru,soucítění a dalších kladných vlastností?Tak pro mě rozhodně ne,už v pořadu Pošta pro tebe na mě působila vysoce nedůvěryhodně,stejně falešně jako Alice Bendová kterou použili jako náhradu místo dokonalé Laďky Něrgešové v pořadu Farmář hledá ženu.V poslední době se stalo zvykem protěžovat antikomunistické postavy tehdejší i současné doby,které mají v České televizi dveře dokořán.Nikdo se mi nemůže divit,že v této moderní době která semlela většinu obyvatelstva nemůžu mít pochopení pro lidi jako je Ester Janečková a pro jí podobné jako pro herečky Geislerovou,Plodkovou a pro herce jako je třeba Mádl nebo Bartoška.Bohužel politika zasahuje do všeho i do posuzování všeho a všech.Dokumentaristka Třeštíková je známá svou náklonností k Havlovi a k dalším politickým "osobnostem",kterými já jako vlastenec vysoce opovrhuji a podle toho také ty její dokumenty vypadají.Filmařsky je tento dokument díky velkým časovým skokům také dost nepovedený.To,že Ester podporuje LGBT komunitu a Prague Pride tak to byla poslední kapka a můj negativní pohled na Ester Janečkovou se tím jen prohloubil.Dal bych tomuto dokumentu ocenění TOTÁLNÍ ODPAD a velmi mě mrzí,že to nejde. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Větší část dokumentu tvoří příběh manželství a mateřství hrdinky, kde Ester Janečková mluví odvážně otevřeně o úskalích dlouholetého manželství. Jako fanouška Etud mě tento kousek lehce nudil, protože místo typického časosběru ohromujícího vývojem života se etapa mládí se vezme rychlým tempem, pak se vezme na vědomí angažmá v Poště pro tebe (snímek ho nějak do hloubky neprobírá), a pak už je to jen o manželství a rodičovství + zmínka o její podpoře LGBT inspirované tragédií v rodině. Asi by to fungovalo líp jako čistý portrét dospělé Ester. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Helena Třeštíková na mňa svojho času urobila dojem časozberným dokumentárnym filmom "René" a následne aj jej najsilnejším dielom "Katka". Bolo to pre mňa niečo nové. Hodne autentické, tragické a emotívne. Ani jej "Manželské etudy" neboli špatné. Vydobila si u mňa postavenie veľmi originálnej, vytrvalej filmárky. Bohužiaľ tento kredit si značne pošramotila titulom "Ester". Časozberný dokument o Ester Janečkovej ma vôbec nezaujal, dá sa povedal, že miestami ma doslova znechutil. Nie je to odfláknutou, či povrchnou prácou pani režisérky Třeštíkovej, ale predovšetkým stupňujúcou sa antipatiou voči nesympatickej slniečkárskej hlupani Ester Janečkovej. Dám však dve hviezdičky za to, že mi tento film odhalil bizarnú povahu a trpiteľsko sebestredný život tejto ženskej kreatúry. ** ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • V letech 1995-1999 hrála Ester Janečková roli Betty v klasickém muzikálu Cabaret v Divadle Na zábradlí. (NinadeL)

Reklama

Reklama