Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Učitel Majer (Tomáš Magnusek) je propuštěn z vězení na amnestii. K sobě do domu si ho bere jeho spolužák ze základní školy Ivan (Zdeněk Godla), jenž žije v romském ghettě. Majer nemá nikoho z rodiny. Nikdo mu nezbyl, a tak nabídku Ivana vítá. Ivan Majerovi sdělí, že se mu rozhodl pomoci především z důvodu, že potřebuje znovu otevřít školu, na které dříve Majer učil a chvíli ji vedl. Ivan žijící v ghettě zná problémy své komunity a ví, že zrušení jejich oblíbené školy jim neprospělo. Majer začíná oslovovat své bývalé kolegy a především žáky, aby mu pomohli. Řada jeho žáků má také svoje děti. S nimi zažívá řadu komických situací. Netuší ovšem, že ho stále sleduje Dostál (Jiří Krampol), nejstarší z mafiánské rodiny, který ví, že Majer byl propuštěn a rozhodne se pomstít svého syna i vnuka. (Tomáš Magnusek s.r.o.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (139)

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Magnuska mám rád. Je to sympaťák a hlavně srdcař. A se stejným srdcem se věnuje i svým filmům, které povětšinou zaujímají formát „gilty pležr“, ale vždy mají něco do sebe. Pokračování Bastardů se celkem vydařilo. Filmařsky je úplně jinde, než předchůdci, kteří působili odbytě, až televizně. Zde má člověk pocit, že sleduje vyloženě film, který měl nějakou tu produkční hodnotu - od záběrů, po obecně kameru. Nechyběla zde typická ponurá atmosféra, povedené hlášky a s nimi spojené skutečně vtipné situace, nebo i pěkné ženy - na Gašpárovou se obzvlášť dobře koukalo, Mottlová zase zahrála dokonalou MILFku. Herecké a produkční hodnoty jsou zde zkrátka znát, film působí velice uhlazeně a profesionálně. Bohužel postrádá obsahovou stránku, která excelovala a nadále bude excelovat v jedničce - takový ten šok faktor, příběh z pohledu více charakterů. Pointa byla prostá, od začátku odhadnutelná a i když závěr opět zůstává nejednoznačný (a pomrkává na další pokračování), nenabídla nic překvapivého. Stejně tak jsem naivně čekal na slibovaného Van Dammea, který se - SPOILER - ve filmu bohužel neobjevil a roli zabijáka místo něj zastal jakýsi neznámý cápek, jemuž ani nebylo vidět do obličeje. Jen za něj bych býval možná tu hvězdu přidal. Nicméně mě překvapilo úsměvné cameo Kajumiho, nebo Vémoly. Zůstávám u příjemného nadprůměru a hranice 6-7/10. ()

InJo odpad!

všechny recenze uživatele

Ne tak tvrdě a otevřeně rasistické jako předchozí díl(y), dokonce i technická stránka je na vyšší úrovni než bylo u téhle sračkosérie v minulosti zvykem. Jinak ale zůstalo vše při starém: Magnusek není schopný dát filmu konzistentní stylistický tvar, takže divák se až do konce nedozví, co že to vlastně sleduje. Chvíli je to černá (ehm) sociální komedie v duchu (ale rozhodně ne kvalitě) Prušinovského Mostu, jindy drama svědomí o vrahovi hledajícím vykoupení, a částečně také mafiánský revenge thriller (!). Poslední zmíněná rovina je mimo jednoznačně nejvíc. Magnusek se v ní pokouší kopírovat žánrové postupy a klišé, v jeho amatérském podání však jde o absolutně nevěrohodnou a nechtěně smešnou blamáž, v níž Jiří Krampol představuje mafiánského bosse, jenž se v domově důchodců (!!) spolčí s chladnokrevnou praktikantkou v podání Natálie Grossové (!!!), aby se mohl pomstít svým nepřátelům. Obrovská pecka je rovněž Magnuskův "um" spočívající v konstruování milostných linií. Své postavě dopřeje sex s krásnou mladou rómskou aktivistkou, svému příteli (v podání Godly) zase nymfomanickou sexy právničku, přičemž z filmu naprosto nijak nevyplývá, jak se mu danou ženu povedlo svést, když jím předtím celou dobu opovrhovala. ___ Na Magnuskovi, jakožto scenáristovi a režisérovi, je nejsmutnější/nejsměšnější/nejodpornější to, že se snaží natáčet divácky atraktivní díla, která budou kromě zábavy současně seriózním sociálním komentářem. Přijatelně sice nezvládá ani žánrovou zábavu, natož jakkoliv komplexně reflektovat realitu (tu pouze extrémně bulvarizuje a exploatuje), kdyby se však vydal cestou čiré bláznivé/lidové komedie a vykašlal se na veškeré pokusy o myšlenkovou a emocionální hloubku a parazitování na žánrech, jimž evidentně vůbec nerozumí, možná by tak sebe alespoň částečně ušetřil zaslouženého masivního hejtu ze strany kritiků a diváky zase katastrofálních (ne)filmových zážitků. Ten člověk ale zřejmě nemá žádnou soudnost a jeho cit pro uměleckou tvorbu je natolik nízký a vychýlený, že od něj nelze očekávat žádnou sebereflexi, která by mohla hypoteticky vést k tomu, aby už dál netočil takovéhle blivajzy. ___ 10 % za pár povedených Godlových hlášek. Velká škoda, že toho tajemného zabijáka nehrál původně avizovaný Van Damme. Level bizarnosti by pak ještě výrazně stoupl. ()

Reklama

sykyntosh 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsem vůbec nic nečekal. Proto bylo velké překvapení, že i přes svou značnou podprůměrnost si tento film v některých momentech dokáže s divákem pohrávat a trochu jej i překvapit. Nejedná se v žádném případě o kvalitní film, ale jeho hodnocení musím trochu více vyzdvihnout, neboť když se podívám na jiné české filmy z posledních let (které navíc disponovali velkou produkcí), tak tohle vlastně není tak bolestivé pro mé oči. Je tu minimálně snaha o něco hodnotnějšího, což se většinou nedaří, ale občas to k velkému překvapení funguje. 5/10 ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Magnusek byl adekvátní v jediném filmu - ve Shokym & Morthym, protože tam hrál debila. Čtvrtí Bastardi mají ovšem potenciál zkultovnět po vzoru Wiseauova The Room. Oba filmy mají lecos společného: otřesnou technickou stránku, herce, jež by vyhodili i od ochotníků, těžkopádně předříkávané bláboly místo dialogů, řádku nepopsatelně bizarních scén (ať už provedením nebo naprostou nesmyslností) a v neposlední řadě ufňukané tvůrce. Na druhou stranu, u The Room jsem se díky afektovanosti a tvůrčí panovačnosti nasmál víc - Magnusek je ve své ukřivděnosti směšně melodramatický a při tlučení prázdné slámy tupě kouká do nostalgického blba. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Řečeno slovy klasika : A komu tím jako prospějete? No byl jsem na pokračování trilogie kde hlavně na trojku nedám dopustit (zastřelte mě), zvědavej a skeptickej zároveň, protože trojka to vesměs celý uzavřela sice nejhůř jak mohla, ale uzavřela a tohle působí dojmem nastavovaný kaše. Je třeba si samozřejmě odmyslet, že už ta premisa s amnestií je totální hovadina děj se pak potlouká odnikud nikam a vzhledem k vývoji ten finální zvrat nedává vůbec smysl. Nemluvě o tom, že Magnusek se hrát nenaučil a patrně ani nenaučí. Na trojku to zvedá gerontofilní pomsta v domově důchodců  a profesionální zabiják s astmatem. To ani člověk jako Magnusek nemůže myslet vážně. Takže pro tentokrát ještě průměr, ale příště už tak shovívavý nebudu.50% ()

Galerie (112)

Zajímavosti (20)

  • Natáčení probíhalo od jara 2021 v minimálním štábu kvůli pandemii covid-19. Natáčelo se mj. na těchto místech: Základní škola Česká Skalice, Věznice Plzeň, Dům s pečovatelskou službou Penzion v Boskovicích, Základní škola T. G. Masaryka Náchod, Royal Music Club Náchod, Bazén/Sauna – Sport. zařízení města Náchod, Městský úřad Náchod a další. Film se po roční přestávce dotáčel v červnu 2022 na Letišti Vysokov, obci Zvole, Malé Poříčí a u obce Václavice. (Tomáš Magnusek s.r.o.)
  • Ota Jirák neměl dobrý pocit z natáčení ve věznici v Plzni na Borech. Když mu navíc kostymérky přidělily vězeňský mundúr a mříž se zaklapla, nebylo mu právě dobře. Byl to pro něj nejhorší natáčecí den. (TomasSlach)

Reklama

Reklama