Režie:
Václav WassermanScénář:
Josef NeubergKamera:
Ferdinand PečenkaHrají:
Oldřich Nový, Adina Mandlová, František Hanus, Hana Vítová, Ladislav Boháč, Jiřina Štěpničková, Růžena Šlemrová, Bedřich Veverka, Nora Stallich (více)Obsahy(1)
Společenská komedie o bohatém muži v nejlepších letech, pro kterého je manželská nevěra jen příjemným a pravidelným sportem. Mladá majitelka květinářství, které se její manžel zdá být obyčejně všední a příliš zaměstnaný, však přece jen dokáže odolat nabídkám zkušeného svůdce. Dobře napsaný příběh, jeden z nejzábavnějších filmů posledního roku okupace, který napsala Olga Scheinpflugová pod cizím jménem, poslední film Oldřicha Nového před jeho internací v koncentračním táboře, a také poslední český film Adiny Mandlové. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (49)
Film je malinko těžkopádný, ale vzhledem k době jeho vzniku přimhouřím obě oči. Adina Mandlová je ve své poslední české roli okouzlující a stále velmi sebevědomá. Jiřina Štěpničková tentokrát ve své roli ucházející, tj. nepřehrává. Hana Vítová má roli nejméně atraktivní, smutná puťka domácí se na první pohled zamiluje do proutníka. Oldřich Nový tentokráte spíše proutník než elegán. Celkem neznámý český film, psychologické drama o manželské nevěře. ()
Další svůdnický film Nového. Tentokrát bohužel s menší dávkou elegance v porovnání s Kristiánem. Ovšem i tentokrát se projevil jako mistr svého "řemesla" a metal jednu větu za druhou, až jeho cíle padly na kolena a toužily po něm. Herecké obsazení je jedno z nejlepších, prostě dvojice Mandlová Vítová doplněná o Nového, to je prostě to nej. ()
Pánovi továrnikovi Richardovi stojí nevera aj za 120 bielych ruží. Starosvetské komplimenty sú od Nového ako vždy očarujúce a zamotané situácie sú dotiahnuté až do úplného konca. Či už je to v dobre zariadenom hniezdočku lásky, od ktorého má skoro každý kľúč, alebo priamo doma s jeho manželkou. Len príbeh od polovice stráca dych a je dotvorený akoby na kolene, ale aspoň sa všetko skončí úspešne a k spokojnosti všetkých zúčastnených. ()
Moje slabost pro starší československé kousky opětovně potvrzena, romance i drama ve vyváženém stylu, i když musím zcela otevřeně přiznat, že jsem se nejen bavila, ale i nasmála dosyta.. Oldřich Nový ze sebe sype hlášky, kterým odolat neumím.. Adina Mandlová v roli taktizující manželky báječná, Hana Vítová jako naivní bramborka lehce uvěřitelná, no a pánové Ladislav Boháč a František Hanus nezklamali ani tentokrát, radost pohledět.. Celkové vyznění snímku považuji za naprosto dokonalé, proto odpouštím vše, co by se dalo vytknout.. ()
Sobota je takovou polemikou (mluvící mi z duše mým životním naturelem) s Kristiánem, podobný námět (tentokrát ovšem romanticky založená manželka a střízlivý manžel) je ovšem vyveden na svou dobu (válečná léta takovým tendencím u nás moc nepřála) velmi realisticky (časté záběry plenéru, interiery jsou velmi věrohodně autentické, nikoliv filmově stylizované, uměřené herecké výkony Boháče, Hanuse a Štepničkové, ubylo i ironie u Nového a Mandlové) a a řekněme i emancipačně - zklamaná bývalá Nového milenka Jiřina Štěpničková si najde práci, postava Nového je demaskována jako účelově ulhaná (nikoliv sympaticky ulhaná jako v Kristiánovi). ()
Galerie (2)
Photo © Lucernafilm
Zajímavosti (7)
- Poslední film Oldřicha Nového před internací v koncentračním táboře. (Snorlax)
- Ve filmu měl hrát původně menší roli také Jindřich Plachta, ale již natočené scény byly podle svědectví režiséra Václava Wassermana nakonec vystřiženy. (Marthos)
- V záběrech natáčených na spořilovské konečné stanici č. 19 se v dětském komparsu "mihl" i tehdy třináctiletý Jiří Suchý. (MahYa)
Reklama