Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Američanka Bronte Parrishová je půvabná, ale poněkud upjatá mladá vegetariánka, nekuřačka, abstinentka a bojovnice za ekologii. George Faure je francouzský emigrant, spontánní a bezprostřední, labužník holdující biftekům, cigaretám a vínu. Jak se vůbec tihle dva mohli stát manžely? Jednoduše. Bronte si chce pronajmout byt s obrovským skleníkem, podmínkou majitelů je však manželský pár. George potřebuje povolení k práci a pobytu v USA, tzv. zelenou kartu. Formální sňatek, jehož prostřednictvím dosáhnou splnění svých snů, je otázkou půlhodinky. To ovšem ještě netuší, že imigrační úřad podrobuje podobné "podezřelé" manželské páry přísnému dohledu. Bronte a George čeká perný víkend, kdy musí pod přísným pohledem úředníků sehrát roli dokonale fungujícího a milujícího se manželského páru. (TV Nova)

(více)

Recenze (268)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Nemám pocit, že by bola niekde MacDowellová tak krásna a okúzľujúca ako tu. Weir natočil pre neho netradičný žáner, ale očividne to bola srdcová záležitosť a je to z toho cítiť. Jeden z tých filmov, ktorý spoluutváral žáner. Podobne ako keď Harry stretol Sally alebo iná podobne ladená chuťovka. Chémia medzi ústredným duom funguje. Je to nenásilné. Plné ľahkého humoru a príjemných emócií. Len trošku zamrzí, že niektoré veci ( kamoška, otec, Phil) vyšumia do prázdna. Možno je to tak dobre. Film má správne tempo a nenudí. Ale trošku to uberá tej komplexnosti z ktorej som bol počas sledovania tak potešený. Každopádne je to veľmi pekný film s veľmi dobre spraveným záverom. ()

Handle 

všechny recenze uživatele

Zelená karta není špatná, jen podle mě nevyužila svého potenciálu... No a ani si nejsem moc jistý, jestli se Gérard Depardieu hodil do této role. Každopádně filmu jako celku stejně něco chybělo. Podobný a novější Návrh je na tom podle mě lépe, už jen z důvodu, že využil více svého námětu a je vtipnější... ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Špičkový film, zdařilé ztvárnění mimořádně šťastně vybrané látky, herecký koncert dvou osobností. I tak lze zachytit kouzlo nezapomenutelného díla, které ovšem v žádném případě nespočívá v základní, byť aktrativní imigrační zápletce. Multikulturní konfrontace a nevšední pohled do americké levě liberální skutečnosti na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století a francouzství, zastoupeného opravdu nekonvenčním mužem nejen způsobů, ale i životní cesty, je již pravdě blíže. Aby však úplnost v KARTĚ zachycené skutečnosti byla dokonalá, zbývá k tomu dodat milostný příběh plný něžného humorného nadhledu. Oba protagonisté září, a ačkoliv vše končí opravdu nehappyendovým happy endem, dojem jiskřivého vzrušení, nepomíjejícího úsměvu, který čas od času přechází do bujarého řehotu, aby se vzápětí ztlumil do ne snadného zamyšlení či hlubokého, vážného pohledu, zůstává. Zdánlivě kýčový námět, prohnaný hned trojnásobnou koprodukcí, svou nespornou mimořádnou kvalitou opravdu překonává i ta nejsmělejší očekávání a naděje. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zvláštní kosmopolitní film, který jsem měla ráda už jako dítě. A stále se to nemění. Kouzlo párování Gérarda Depardieua a Andie MacDowell je neopakovatelné. Víkend, při kterém se musejí poznat tak, jako by se milovali už celá léta a přitom nemají společného vůbec nic, je pohlazením po duši. A Jessie Keosian samozřejmě nesmí chybět, aneb nejšílenější stařenka kategorie 85+. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Film mě neoslovil. Herecké výkony velmi lákavých protagonistů jako je Gérard Depardieu a tehdy ještě neodkvetlá a žhavá kost Andie MacDowell ke mně dostatečně nepronikly. Na vině je jednoznačně režie Petera Weira. Jak já toho chlapa nemusím. S tímto režisérem dlouhé roky bojuji a ptám se pro koho je vlastně příběh francouzského emigranta a newyorské vegetariánky vlastně určen??? Milovník komedií se nezasměje, tedy zasměje se, ale nechci uchichtnutí, ale chci ohlušující smích a ptám se je tam scéna, kdy se budu válet smíchy po zemi se slzami v očích?! Není! Ten film se šine jak housenka a zábavný je asi jako Vladimír Hron. Ale ano, dialogy mají jistý půvab, ovšem jako celek je to nuda převeliká. A mezi Depardieu a MacDowell není pořádná chemie. Mně tahle dvojice k sobě nepasovala. Panovala mezi nimi určitá disfunkčnost. a nevím čím to přesně bylo způsobeno. Něco jako kdyby jste k Megan Fox obsadili Jirku Krytináře. Je mně líto, ale já ji v jejich hezkém a líbezném vztahu neobjevil nic. Ovšem zjistil jsem, jak perfektní je to film pro zhmotnění abstraktního pojmu jménem nuda. Každá scéna chtěla být až moc realisticky romantická, což je prvek a záměr neotřelý, ale Depardieu zkrátka není ten typ, sice to ustál, ale není to typ pro takový zamilovaný film. Podle mě je herecky jinde. Andie MacDowell sem zapadá o mnoho lépe, ale mám pocit, že film by sama neutáhla. A Peter Weir? To je nejnudnější režisér, kterého znám. Opravdu jsem "wejral", jak dlouho mu trvá instruovat scénu, která by se klidně dala zkrátit o polovinu a nic zásadního by se nestalo. Nedaří se mu ani v nejmenším zahustit děj a i když se dá hovořit, že příběh má svůj originální rukopis, tak přes značné množství roztahaných scén, jsem ho nedokázal naplno ocenit. Film mně mnohdy připadal o mnoho delší než ve skutečnosti je. Mnoho diváků se však nechá zlákat na značku Weir-Depardieu-MacDowell a pokud mají rádi dialogové komedie v nichž to má údajně mezi hlavní dvojicí jiskřit, tak pak objevili romantickou komedii u které se budou dobře bavit. Bohužel, já takové divácké štěstí neměl. Pro mě utrpení. Po filmu jsem byl opravdu hodně zelený a to i bez karty. Asi vzteky, jak to je přechválené. Mé hodnocení: 20% ()

Galerie (35)

Zajímavosti (14)

  • Ačkoliv byla velká část filmu zaplacena z australských fondů, nezahrál si v něm žádný australský herec a nebyl natočen v Austrálii. Jedinými australskými členy štábu byl režisér, scenárista a producent v jedné osobě Peter Weir, kameraman Geoffrey Simpson a několik asistentů. (HellFire)
  • Skladba, kterou hraje paní Adlerová (Victoria Boothby) na večírku, je Chopinův valčík „Na rozloučenou“ (L'Adieu), v A dur, op. 69. (Idée_fixe)

Reklama

Reklama