Recenze (200)
Touha, opatrnost (2007)
Že v tom nejsou emoce? Ale jasně že jsou. Jenom nejsou prezentovány tím explicitním, polopatistickým a neohrabaným způsobem jako se to děje běžně v holywoodských dojácích. Emoce na mě paradoxně začaly sálat až v okamžiku, kdy jsem příběh začal vnímat více rozumově a domýšlel jsem, jak se asi musí postavy v těch životních situacích cítit a jak bych se asi cítil já. Jinak samozřejmě vynikající řemeslo režijně, herecky, ..., ale i příběh je silný a zajímavý. V hlavě mi utkvěla scéna zabití kolaboranta nožem, kterého se dopustí parta nezkušených odbojářských studentů. Jak daleko je tahle scéna od běžného, přitroublého zobrazování násilí ve filmech. Zavražděný se ani neskácí mrtev po nedomrlé ráně do hlavy, ani z něho nelezou střeva na efekt. Prostě do něj bodají a on stále není mrtvý a ti mladí jsou podělaní z toho, co vlastně dělají. Ta scéna nádherně ukazuje, že někoho zabít není něco jako zmáčknutí vypínače, že i když jde o našeho nepřítele, tak takový čin ulpí na naší osobnosti.
Lásky jedné plavovlásky (1965)
Citově vyprahlá naivka + přelétavý hoch + maloměšťáčtí rodiče / extrakt lidské trapnosti + atmosféra reálného socialismu = jedna z nejlepších, nezapomenutelných, famózních československých komedií, na kterou prostě jen tak nezapomenu. Navíc krásná Hana Brejchová.
Edith Piaf (2007)
Vůbec jsem se nanadál, že z žáby, která hrála v Taxi, se stane takhle bravurní herečka. Blahopřeji Marion.
Chobotnička (1983)
Tento díl série je poněkud rozvláčný a postrádá opravdu efektní akční scény.
Bathory (2008)
Kamerově většinou velmi pěkné, hlavní protagonisté velmi přesvědčiví, ani ty zlepšováky od dvou mnichů tolik nevadily, ale spousta prasečinek typu upíra Krejčího, agilního kata Srstky, katolíků vrhajících se do polního harému, ... tak ty to sráží na 3 hvězdičky. Tohle prostě do historického velkofilmu nepatří. Bohužel to celé nechtěně působí jako Lotrando a Zubejda s přebujelým rozpočtem.
Mikrokosmos (1996)
Tenhle snímek jistě nebude patřit k těm neojblíbenějším i přes jeho nesporné kvality. Spíš bych ho přirovnal k obrazu v galerii. Je to také snímek poměrně náročný na sledování, vypnout na okamžik pozornost znamená ztratit kontakt s tím co se děje. Prostě to nemá klasickou dějovou linku, které by se naše mysl mohla přidržovat. Pro mě supr znázornění problému měřítka a jeho dopadu na vnímání světa. Hmyzáci si žijí ve své miniaturní dimenzi a naprosto netuší, že nad nimi je další level, ve kterém to pulsuje vlastním životem a řeší se tam úplně jiné problémy. Ve kterém levelu žijeme mi lidé??? Těžko nějak hodnotit hvězdičkami, za tu mravenčí práci dávám plný počet.
S čerty nejsou žerty (1984)
Moje malá dcera se teď hrozně nasmála, když jsem jí na dobrou noc četl jeden z moderních knižních přepisů této pohádky a tam stálo, že čerti měli v pekle květinovou zahradu, knihovnu a vyžívali se v hraní společenských her. Petrovi se z pekla vlastně ani nechtělo ... Filmovou verzi této klasiky od Němcové mám ale moc rád.
Silent Hill (2006)
Nemůžu se ubránit, ale tento snímek si mě naprosto získal tou dvojkolejnou schizofreností mezi světem přízraků Rose a světem normálnosti, který v Silent Hill prožívají ostatní návštěvníci. Jen občas se na okamžik dokážou oba světy letmo dotknout, když Rosein manžel cítí její přítomnost v prázdném městě. Toto pokračuje i v samotném závěru, kdy se uzdravená Sharon vrací s matkou domů a opět se míjí s otcem v paralelních světech. Dalším pluskem je pro mě snová logika toho, co se děje v Silent Hill. Ten svět má jakousi logiku, kterou je pro snícího obtížné proniknout. Škoda jen příliš vysvětlujícího závěru a masakrózní odplaty, která film strhává poněkud ke krvákovému žánru.
Tajemství hradu v Karpatech (1981)
S prominutím kravina s vynikajícím hereckým obsazením. Parodie, která, na rozdíl od Limonádníka a Adély, nemá šťávu. Film odkazuje na všechna možná i nemožná žánrová klišé a v tomto je řemeslně dokonalý. Dobré snad jako parodie na sebe sama. Chybí tomu prostě něco, co by mi dovolilo říct: "tohle je opravdu vtipné".
Bláznivá škola (1996)
Docela často jsem se od plic zasmál. Je tam pár opravdu dobrých gagů i hlášek, ale i řada rádoby fórů. Skvělá oddychovka na jedno zkouknutí, která potěší, ale do paměti se nezapíše.