Oblíbené filmy (10)
Vtáčkovia, siroty a blázni (1969)
Křehcí a zranitelní jsou vtáčkovia, siroty a blázni. A také jsou nevinní a svobodní, jsou nezatížení „normalitou“, které je ve svém důsledku šílená, protože v běžném světě je „normální“ závidět a žárlit. Jejich bláznovství je jejich jediným způsobem, jak žít a nezešílet. Vezmete-li „bláznovi“ jeho bláznovství, donutíte-li ho žít normálně podle šablon, stává se z krásného neškodného blázna ošklivý nebezpečný „normální“ šílenec. Viděno znovu, všechno je jinak... Siroty a blázni by chtěli být nevinní, ale to špatné v sobě nepřeperou...
3-iron (2004)
Nádherné...
Persona (1966)
Pro mě osobně film o "pravdivosti" člověka a další geniální dílo "páně Bergmanovo"...
Lesní jahody (1957)
Naprosto skvělý film, který nepůsobí nijak okázale, ale přesto je nádherně kouzelný. I když se v něm prolíná několik rovin, působí naprosto uceleně a nemá jediné hluché místo... A Ingrid Thulin je prostě báječná.
Amélie z Montmartru (2001)
1. místo v mém žebříčku filmů. Nádherný film, plný spousty úžasných nápadů a fantazie. Koho z nás by napadlo nechat cestovat trpaslíka kolem světa? ... 1. místo už neplatí, ale to nic nemění na tom, že je to nádherný a laskavý film, o kterém budu vždy zapáleně a rád mluvit... A samozřejmě si ho budu ještě raději občas pouštět.
Jako zabít ptáčka (1962)
Nádherný film se skvělým výkonem G. Pecka a neméně skvělými výkony dětských herců, který je pro mě spíše příběhem vztahu otce s dětmi, než soudním dramatem...
Kmotr (1972)
Zcela jednoznačně nejlepší mafiánskej film všech dob. A taky jasný důkaz toho, že neplatí, že převedení skvělé knihy na filmové plátno nelze provést správně. Pokud jste F.F. Coppola a máte herce jako jsou M. Brando, A. Pacino a spol., tak to jde... Jinak vřele doporučuji přečíst knihu, nejen že je sama o sobě dokonalá, ale zároveň díky ní ještě lépe poznáte, jak geniálně je film natočen a jak skvěle lze ve filmu obrazem vyjádřit to, co je v knize řečeno slovy.
Krátký film o lásce (1988)
Krátký a krásný film o křehké a zraňující lásce...
Sedmá pečeť (1957)
Úžasný film, který nadherně střídá závažné chvilky s těmi radostnými. Scény s Bibi Andersson a Nilsem Poppem jsou hrozně "laskavé", postava Maxe von Sydow zase přináší spoustu témat a otázek, a některé scény s Gunnarem Björnstrandem vnáší do filmu špetku vtipu a humoru. Navíc nikdo z ostatních herců tam není do počtu. Takže když k tomu přičtete výbornou kameru, tak prostě nejde nedat 5*...
Starci na chmelu (1964)
Tenhle muzikál mám opradvu rád, hlavně kvůli V. Pucholtovi, ale nemůžu dát 5*, protože mám rád spíš jen některé vybrané scény než ten film jako celek. Ta scéna, jak je objeví Kačírková s Kemrem, je skvělá... Viděno znovu a "jen některé scény neplatí"... 5* jak vyšitejch - Filip a Hanka jsou úžasný...