Recenze (122)
Vévodkyně (2008)
Pěkné, pěkné. Jen tak nějak nevím co si z toho vzít. Děti, láska, politika, moc, monarchie. Plno odboček, ale jen jedna cesta, Keira Knightley. Velká osobnost, jako vévodkyně Georgiana z Devonshiru, by mě zajímala z jiných pohledů, než z těch, které mají ve filmu přednost. Možná to byl záměr, ale ubírá na kráse. Ještě chci zmínit bravurně natočené, choulostivé scény, kde jde jen o to důležité. Poctivé 3*.
Labyrint lží (2008)
Zajímavé téma, zajímavé prostředí, zajímavé místa. Navíc dvojice DiCaprio - Crowe pěkně šlape v síti mezinárodního terorismu. Na druhou stranu se v tom člověk místy pěkně ztrácí a zůstal i dost nevyužitý potenciál ústředního tématu. Zjednodušeně řečeno bych ten film více podojil.
Žízeň po životě (1956)
Životní osudy malíře, který se nespokojil s průměrem či konzervativností, ale naopak tíhl k perfekcionismu. Géniem a jedním z nejlepších malířů všech dob se stal až posmrtně, možná i kvůli své vznětlivé, pro někoho i "podivné" povaze. Vše zmíněné dokázal Kirk Douglas přenést na filmové plátno a já úplně zapomněl, že se dívám na herce, když jsem sledoval osudy opravdového Vincenta van Gogha. Když se přidá nahlédnutí pod pokličku umění a jemných nuancí, které dělají z obyčejného nesmrtelné, navíc podpořeno skutečnými místy, kde působil, a skutečnými obrazy, které namaloval, chybí k dokonalosti jen kousek.
Odplata (1999)
Mel Gibson jako velmi charismatický a výborně zahraný borec, který jsi jde pro to co mu patří a oni to ne a ne pochopit aneb jak vyčistit špínu pěkně odspodu, pěkně od podlahy. K dokonalosti mi chyběl jen lepší hudební doprovod.
Zeitgeist: The Movie (2007)
Tento dokument má své světlé i tmavé chvilky. Prostřední část o 11.záři je už hodně vedle a nezapadá do dokumentu jako celku. Modernější pojetí by dokumentu neuškodilo a příliš "old school" pozadí, zase nijak nepomáhá. Takže celkově 2*, neboť pár zajímavých, ne až tak konspiračních, pohledů by se tady našlo.
Země bez zákona (2012)
Pořádný kus napínavého filmu, kde jsou chlapi drsní a ženy něžné. Tom Hardy mě každým dalším filmem baví čím dál víc a Guy Pearce je skoro tak dokonalí jako důstojník Hans Landa. Film mě držel v neustálém napětí a vtáhl do sebe, zkrátka paráda. 5* uteklo jen těsně.
Čas zabíjet (1996)
Poprvé jsem viděl tento film16 let po premiéře a hodně na mě zapůsobil. Je to prostě výborný film ze soudního prostředí. Závěrečná řeč a důraz na to, o co v právu jde, pravdu, mě dostal jako dlouho nic a já dostal pochopení pro obžalovaného.
Diktátor (2012)
Doposud nejlepší film Sachy Barona Cohena. Vtipů je spousta, dobrých vtipů je dost a nesmrtelných vtipů pár. Bohužel, jako u předešlých filmů(Ali G, Borat či Bruno), sklouzává film do zbytečné neprofesionality a přehnaně absurdní absurdity, což je škoda, protože místy se to tak pěkně rozjede, že dveře do světa nesmrtelných komedií se otevírají. Takže "jenom" 3*.
Zvrácený (2002)
V době premiéry by to bylo na 4* a zanechaná pachuť by zůstala déle. Po letech je to syrově zvrácený film, kterému přibili parťáci, třeba v podobě Antikrista. I tak je to pořád dobrý film s výborným naturalistickým ztvárněním. Scéna znásilněná tak nějak vyčnívá a i přes svou nechutnost je to právě to, co činí tento film, ještě pořád, nesmrtelným.
Adamova jablka (2005)
Výborně jsem se bavil a rozjímal o životě, zda nás zkouší či nikoliv. Občas trochu nadsázky, ale vše v mezích dobrého filmu. Herecky je to tak autentické a přitom nijak vyhrocený, že smekám klobouk. Dánské filmy jedou!