Poslední recenze (362)
Smršť (2024)
Mám rád filmy postavené na náznacích, záhadných detailech, husté a dál houstnoucí atmosféře. Tady je navíc několik bonusů. Vynikající ústřední dvojice, zajímavé prostředí, vhodně zvolená hudba a zejména profesionální Bebjakova režie. Je poznat, jak se s filmy - na rozdíl od seriálů - vysloveně mazlí. Ne všechno jsem pochopil a bez druhé projekce se neobejdu, přesto v mých očích se tato pocta Kingovi a Kubrickovi povedla.
Byl jsem při tom (1979)
Film funguje v intimní i společensko-politické rovině. Satira je to břitká, ale u mne asi převažuje Sellersův herecký koncert. Svého Zahradníka předvádí natolik precizně, že všechny absurdní scény působí přirozeně, autenticky, samozřejmě ve prospěch záhadného muže budícího pozornost lakonickými a metaforickými moudry...
Taxi, taxi (2000)
Akce, legrace, zajímavé figurky. Mix žánrů, v nichž Frantíci excelují, tentokrát vyšel. Dokonce jsem se párkrát smál na celé kolo.