Recenze (4 472)
Posel budoucnosti (1997)
Plný počet a z mého pohledu jednoznačně zasloužený. Film, který mě nikdy nepřestane bavit a který dokoukám, i když si ho pustím třeba v jedenáct hodin večer. Holt mám slabost pro pohádky nebo co. P.S. Kdyby se Costner neoholil, bylo by to ještě lepší - vousatá image mu sedla parádně a do postapo-příběhu se hodila skvěle..
Hotýlek (1975) (seriál)
Jednoznačně nejlepší britcom, ale bůh zatrať všechny tvůrce jeho českého dabingu. Tfuj.__Nejlepší díl: Němci.
Můj přítel Monk (2002) (seriál)
Devět bodů z deseti. Ani ne tak kriminální jako spíše detektivní a dost často komediální seriál s neodolatelným hlavním hrdinou Adrianem Monkem, skvělou dvojkou poldů hraných Tedem Levinem a Jasonem G. Stanfordem a tu bezradnou, tu ráznou Monkovou opečovávatelkou. Seriál je vtipný, napínavý i dojemný (hlavně ve chvílích, kdy Adrian jakkoliv vzpomíná na svoji ženu Trudi)... Myslím, že v něm máme důstojného nástupce poručíka Columba.
Mafiáni (1990)
Kdyby Leone nenatočil Tenkrát v Americe a Coppola se nikdy nepustil do Kmotra, byla by tohle rozhodně nejlepší gangsterka všech dob. Takhle je "pouze" třetí nejlepší. Trochu mi na ní vadí konec... Mohl být... Hmmm... Jiný.
Zuřící býk (1980)
Cože, nejlepší boxerský film a boxuje se v něm asi deset minut? Jde to. A jde to skvěle! Mám rád Rockyho, mám rád Paula Newmana (kterého má na oplátku rád "Někdo tam nahoře"), ale Jake La Motta je mi ze všech těch otlučených mužů bůhvíproč nejsympatičtější.
Taxikář (1976)
Po Zuřícím Býku a Mafiánech je Taxikář třetí nejlepší film, který vznikl ve spolupráci Scorsese a De Niro. Ze všech jmenovaných má ale bezkonkurenčně nejlepší hudbu - Hermannovo zakončení kariéry je božské. Jak lze pár tóny vystihnout nejen prostředí, ve kterém se film odehrává, ale i duševní rozervanost hlavního hrdiny.. To je úchvatné. Vidíte úvodní titulky (kterým mimochodem vzdává hold Richard Donner v Gibsonovce Výkupné) a máte jasno - tohle bude NĚCO. A je.
Prci, prci, prcičky (1999)
Ne, nikdy jsem tomu nepřišel na chuť... kromě Shannon Elizabeth mě znechutilo prakticky vše, co se na plátně (ne)dělo.
Hoří, má panenko (1967)
Nejvíce český film všech dob.
Jurský park 3 (2001)
Ano, ano, akce, zábava, dinosauři, skvělé triky... Ale to původní kouzlo je fuč. Spielberg Jurskému parku zkrátka chybí. Ani ten pocit, že ještěři jsou živí, jsem tentokrát neměl. Ze tří hvězd patří jedna Samu Neillovi, jedna ILM a Stanu Winstonovi a jedna těm akčním sekvencím (dinosauří zápas, klec pro pteranodony).
Ztracený svět: Jurský park (1997)
Jistě, kouzlo prvního Jurského parku tu chybí, ale je třeba si uvědomit, že tohle je naprosto jiný film. Thrillerovější, temnější, černohumornější, ke konci dokonce i lehce (sebe)parodický. Po celou dobu je to ale typicky hravá spielbergovina, kterou prostě dokoukám pokaždé, ať ji vidím kdykoliv a kdekoliv.