Recenze (500)
Věk draků (2011)
Málo kdy se nedodívám na film. U tohoto mi přišlo, že po dvaceti minutách neexistuje důvod proč bych měl pokračovat. Čistá nuda a to jsem viděl i horší věci.
Zajatci bílého boha (2008)
Tenhle film je pro mě velký otazník, i když nemám problém věřit jeho zprávě, o tom, že misionáři v Laosu páchají spoustu nepravostí na původních obyvatelích, mám velký problém se způsobem vyprávění snímků. Dokudrama mě nepřesvědčí o ničem jiném než o velmi nafouknuté bublině. Navíc jasně idealizuje původní domorodý způsob života a velmi zřetelně líčí misionáře a rozvojovou pomoc jako apriorně špatné. Realita bývá většinou složitější. V Čechách publikovaný výstup z tohoto výzkumu je román, což může být relevantní antropologické či sociologické sdělení, ale vždycky zůstává nějaký ostrov pochybnosti pokud se zvolí tato forma. Dokument jí velmi následuje - u některých záběru, které měly být autentické mi připadlo, že se jedná o dramatizaci, ač se to v snímku tváří jinak. Probíhá tady velmi nejasná hranice mezi tím, co je autentické a co je doplněné. V podstatě na úrovni Děvinského masakru, který, jak dobře zachytila jedna má kolegyně, je dokument velmi problematický, Odpad. Pokud máte někdo jiný názor, rád se nechám přesvědčit, budou li předloženy relevantní dokumenty. EDIT - by the way ... tady to vypadá trochu jinak http://www.cuni.cz/IFORUM-8800.html
Ano, šéfe! (2009) (pořad)
Výborná sonda do kultury českého stravování ... hrozitánských podniků k vidění zde byla spousta ... zajímavý byl pro mě díl ze školní kuchyně, který ukázal, že i s omezeným rozpočtem se dá dělat dobré a kvalitní jídlo. Jenom nevím, proč to tak není v těch menzách a školních jídelnách, ve kterých jsem se stravoval.
Na nože! (2010) (pořad)
Poněkud nezábavná reality show. Docela cenné je vidět aspoň malinký výsek lidí, kteří v téhle zemi aspirují na to stát profesionálně u plotny a je to hrůza. Stejně jako ta strašlivě afektovaná paní porotkyně. Ano, šéfe bylo mnohem lepší.
Prokletý ostrov (2010)
Film to není špatný, ale bohužel je předvidatelný (a náznak o co půjde šlo vyčíst i z traileru). I když jsem tušil, že nám toto dílo uchystá takový vývoj příběhu jaký nám uchystalo víceméně jsem se skvěle bavil a užival si atmosféru Proklatého Ostrova. Není to originální, ale rozhodně je to dobře udělané. Vynikající "soundtrack", poskládaný výhradně z děl "new classical music".
Poslední vládce větru (2010)
Tento film se očividně nepovedl - vypadá to celé jako festival tai či - ve kterém hrají tři (čtyři) týmy a soutěží v disciplínách sborového a individuálního cvičení v různých věkových kategoriích a v různých kulisách. K tomu nějaké kecy a bendování.
Doodlebug (1997)
Začínám tomu chlapíkovi přicházet víc a více na chuť. V tomhle krátkém filmu se dle mého odráží princip, kterým Nolan strukturuje své příběhy.
Batman navždy (1995)
Riddler Forever ... a televize je nebezpečná !
Batman a Robin (1997)
Když jsem viděl mistra Freeze tak jsem si vzpomněl na Václava Klause a jeho boj proti globálnímu oteplování - holt myslím, že by se Freeze v jeho týmu poradců vyjímal vcelku dobře (navíc jeho ledové výtvory byly převážně modré). Poison Ivy je také očividná ekoteroristka, která se soustředí na boj proti lidem ve jménu nějakých pofiderních kytek, a doprovází jí rostlinami extrakty nadopovaný kriminálník - a navíc to používání omamných rostlinných látek. Není divu že správňácký konzervativec Batman nakonec přesvědčí pomýleného konzervativce Freeze, aby se nazpět vrátil na správnou cestu ... a k tomu všechny to úžasné a absurdní Gotham City ... vynikající a nedoceněný ... a tajně doufám, že i přes svojí špatnou pověst bude tenhle film znova objeven ... hodilo by se to ... má co ukázat pokud se na něho dívate trochu jinýma očima, než to, že chcete vidět Batmana, reálného nebo temného ...
Příběhy ze starých časů (2010)
Některé filmy nezachrání ani Kevin Sorbo ...