Zeck

Zeck

Zeck Tyler

okres Hradec Králové
fekální recese a infantilní humor

homepage

267 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 19.3.2017  20:07
    Brimstone (2016)
    *****

    Nejlepší "feministický" film všech dob a pravděpodobně nejzdařilejší western za poslední dekádu. To vše v ryze evropském filmu, se zvučnými světovými hvězdami v čele. Originální styl vyprávění, až nevídaná brutální nekorektnost a perfektní herecké výkony. Úžasný kousek a ohromné zjevení! 90 %

    • 4.3.2017  22:08
    24. Český lev (TV pořad) (2017)
    ***

    Historické drama Anthropoid, které viděl každý, bez jediné ceny? Historické drama Masaryk, které viděl jeden kinosál a pár vybraných novinářů, vytvoří rekord a pobere většinu cen za minulý rok? Pokud předávání cen devalvují samotní producenti Masaryka jen jako vypočítavé promo před premiérou, k čemu takové předávání cen vlastně je? Tato praktika v nasazování filmu do kina na jedno promítání se dělá i u Oskarů, ale my skutečně nejsme Hollywood a těch doslova pár kvalitních filmů za rok bychom si měli patřičně hýčkat a řádně je oceňovat. Jak mohu ocenit ceny pro Masaryka, když má premiéru (zcela náhodně) pár dní po zisku ocenění pro nejlepší film minulého roku? Co se týče zábavnosti večera, na mnohem skromnější a ironické ceny filmové kritiky to nemělo v ničem. Tohle byla vážně jen dvouhodinová suchá reklama na nový film v kinech, kde komparzisty dělali tučňáci v obleku. 60 %

    • 4.3.2017  18:58
    Zlato (2016)
    ***

    McConaughey opět angažovaně táhne celý průměrně odvyprávěný a zrežírovaný film plný nezajímavých telefonátů, sterilních vyjednávání a fádně vylíčených intrik, až k tomu jednomu šokujícímu twistu, no a pak je konec a dvě hodiny v tahu. Tam, kde Vlk z Wall Street přistupoval k divákům jako k úplným dementům a vše jim pečlivě vysvětloval skrze vtipné a absurdní scény, které pak stmelovaly celý film a držely diváka v pozornosti před nástupem toho důležitého, tam Zlato jen zarytě mlčí a vyžívá se v primitivní psychologii a snech hlavní postavy, která je prostě jen věčně ožralá troska, takže se není v čem vyžívat. Gaghan style rozhodně nemá a během kariéry nenatočil ještě nic relevantního, což zde jen potvrzuje obsesí na vylíčení malicherností (především pak vztahy hlavní postavy s přítelkyní, přáteli a flaškou chlastu) a pro pointu filmu to nejdůležitější jen apaticky nastřeluje, aby ihned celý nadšen odběhl za hlavní postavou do hotelového pokoje a tam ji nechal nesouvisle blábolit a exhibovat v alkoholickém oparu. Vlastně ten film není vůbec o zlatě, nějakém dolu v Indonésii a podvodech, je to nudný životopisný film alkoholika Davida Walshe (Kennyho Wellse). 60 %

    • 3.3.2017  01:01

    Místní "erudovaní" kritici opět nezklamali. Rozumím, že jste prvotřídní egoisté zamilovaní do vlastních představ extrémně důležitých filmových kritiků, takže nemůžete chybět se svými irelevantními žvásty ani pod jediným profilem filmu na databázi. Sami si totiž uvědomujete, že kvantita zde vždy znamenala body, které máte za všeobecně povědomou přezdívku, rozhodne ne za originální postřehy k filmům, když jste od sebe schopní vzájemně opsat i zcela zjevné nesmysly. Mantra o oskarovém kalkulu a filmu stvořeném na zakázku po minulém ročníku? V prvních pěti komentářích seřazených podle bodů o tom melete čtyři. Zvláštní, když na filmu samotném se začalo pracovat téměř rok před samotným předáváním cen, které tady jak kolovrátek rozebíráte a děláte na jejich základě naprosto směšné off topic teorie, protože k filmu samotnému nic nemáte, ale chápu, musíte být vidět a udržet si body. Od nesmírných odborníků zpět k samotnému filmu. Jde o dobře napsané a natočené historické drama, které příjemně a umně kombinuje pro Evropana snesitelný sentiment a zároveň zajímavý příběh. Sonda do přešlapujících počátků nejvýznamnější vědecké mise v dosavadní historii lidstva, která je skloubená o osobní dramata zdánlivě nepodstatných článků celého řetězce, které si musí razit cestu přes přirozené i umělé překážky a ani na vteřinu u toho nebudou jejich slzy a naříkání. Jen málo filmů je dnes v tak dobrém smyslu "amerických" jako právě tento. Pár scén sice evokuje filmové přikrášlení ve jménu diváckých emocí, ale o žádné uslzené a kňučivé agitce nemůže být sebemenší řeč. Vlastně je to velmi pokorné a film působí jak z návodu na natočení fungujícího osvětového filmu bez použití agresivního patosu. Stačí mít dobrý scénář, zajímavý příběh (předlohu), kurevsky sympatické herce a ukázat tehdejší reálie a nespravedlnost bez sebelítosti a hroucení postav. Pak natočíte skvělý film i za necelých 30 mega a vše bude působit tak jak má. Mimochodem, kolik ta oskarová zakázka vyhrála Oskarů? Žádný. 80 ℅

    • 1.3.2017  18:27
    Král Kobra (2016)
    ***

    Perfektní nechtěná komedie! Po filmařských stránkách je to samozřejmě poloamatérská sračka, ale pozorovat heterosexuální herce jak se celou stopáž častují vzájemnými poznámkami o svých kvalitách ("Jsi tak sexy.", "To je ale krásné tělo, jsi fakt talent.", "Hmm, jsi tak úžasně sexy.", "Tohle nádobíčko je celé tvé, nebo se o něj s někým dělíš? Je totiž obří!", "Máš tak úžasně velký péro.", "Mrdej mě tím svým obřím pérem!", "To je ale obří dávka, to sis šetřil pro mě? Díky, puso."), u toho se olizují, hulí, plácají se přes prdel a mají u toho všeho na první pohled blažený pocit, ale jejich mikrovýrazy vypovídají o totálním zhnusení a zklamání, co musí jako céčkoví herci podstupovat, aby si vůbec (nebo ještě) zahráli v regulérním filmu, tak to je jednoduše komediální bomba roku! Snad jen u Franca mám podezření, že to všechno podstupoval zcela dobrovolně a nic předstírat nepotřeboval. Jako ryzí heterák mám gaye u prdele (ne doslova!), takže mě zřejmě nesvazovaly předsudky a celý film jsem se cynicky smál těm hercům. I když přiznávám, jakmile přišlo na olizování prstů u nohou, málem jsem vyvrhl ten čerstvě snědený dezert. O smání se hercům samozřejmě film být vůbec neměl, ale to mi bylo ukradený, stejně jako je po gay šukačce "tatínkovi" ukradené jeho péro po výronu komplet od hoven. 60 %

    • 27.2.2017  09:09
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    ****

    Před přenosem jsem si nepřál nic jiného než hlavní mužskou roli pro Afflecka a scénář pro Lonergana. "Místo u moře" zkrátka nemá v těchto dvou kategoriích konkurenci, která by se mu alespoň náznakem přiblížila. To se mi vyplnilo vrchovatě a přenos navíc příjemně ubíhal a především bavil, což byl šok, protože u předchozích ročníků se člověk doslova pronudil až do rána, aby mohl milostivě zhlédnout vítěze hlavní kategorie a konečně to vypnout. Když tentokrát před vyhlášením hlavní kategorie Kimmel zavtipkoval, že jsme přesně v polovině přenosu, vlastně by mi to vůbec nevadilo. Sám moderátor měl na kvalitě a zábavnosti pořadu největší zásluhy, především díky inovativním a zábavným nápadům a ač si neodpustil tisíckrát viděné špičkování s Damonem, zde to z nějakého důvodu opět zafungovalo. Stejně tak sarkasmus směrem k ostatním hercům, ačkoliv měl do ideálního Gervaise z Glóbů dost daleko. Posrané předávání poslední ceny, kdy dědek dostal špatnou obálku do ruky a pak to musel jít ještě sám trapně vysvětlovat špatně vyhlášeným vítězům a celému sálu (takže si všichni mysleli, že to posral on), tak v té chvíli mi bylo trapně snad úplně za všechny, ale na druhou stranu to perfektně podtrhlo zábavnost večera a ospravedlnilo fakt, že na to člověk od tak nekřesťanské hodiny čuměl až do konce. Mimochodem, Fuka-Baldýnský-Michailidis opět výborní. 80 %

    • 27.2.2017  01:16

    Stupidní thriller plný diletantství ze všech možných stran a úhlů, který perfektně vystihuje jedna konkrétní scéna. V ní drsný teenager vypraví kůl historku a má u toho nasazenou kšiltovku, střih, pohled z jiného úhlu na stejnou scénu a kšiltovka je nasazena obráceně. Pokud si amatérští tvůrci nedokážou uhlídat na place tuto elementární prkotinu a nezaznamenají to ani v postprodukci, těžko od nich očekávat nadprůměrný zážitek při vylíčení "děsivého" řádění nejlepšího masového vraha v historii lidstva, který pokud by byl IT technik, správce telekomunikací, zaměstnanec NSA, elektrikář a člen Navy SEALs se speciálním výcvikem na nepozorované plížení za nábytkem tři metry od obyvatelů domu, pak by ten film dával alespoň 10% smysl. Výkony (ne)herců jsou ubohé i na laťku teen hororů, především hlavní "herecké" duo je přímo úděsné a působí dojmem, že přišlo rovnou z castingu na gay porno, protože dokáže přesvědčivě zahrát jen vzdychání (strachy) a vlastní plácání se přes prdel. Jestli se tohle může dnes vydávat za novou generaci nastupujících herců, kteří začínají obvykle v podobných shitech pro teenagery, Marlon Brando rotuje v hrobě a Bobík De Niro se do něj předčasně chystá. Lekačkám se člověk akorát vysměje díky jejich nefunkčnosti a nad logikou děje zlomí hůl po deseti minutách. Celé je to impotentní a napínavé asi jako čumění z okna na pole pšenice za tmy a neskutečně dramatický závěr je pak odhadnutelný jak příští číslo Blesku. Vysloveně ztráta času s filmem, který nebyl originální ani před deseti lety. 20 %

    • 21.2.2017  20:33
    Proti všem (2016)
    *

    McDonagh chtěl přivést zpět k životu kriminální thriller s nadsázkou, retro policejní komedii z dob, kdy policajti byli nad zákonem a v cestě za nemilosrdnou spravedlností jim stál jen byrokratický nadřízený, kterého v jeho kanclu znuděně poslali do prdele a on jen uznale pokýval hlavou a pronesl něco ve stylu: "Příště u toho zatčení nepozabíjejte polovinu města, krucinál! Jste ale nejlepší poldové, které jsem kdy měl, takže máte třicáté varování!" . Drsný Harry by zkrátka při čtení scénáře zaplesal, protože to bylo papírově cool a režisér to chtěl natočit fakt epicky, sarkasticky a zároveň drsně. Problém celého tvůrčího procesu nastal v momentě, kdy si zapomněl vzít prášky na svojí schizofrenii. Hlavní protagonisté tedy hráli jak kdyby se objevili v nové Smrtonosné zbrani a ona to byla jen vážně míněna Nabitá zbraň 1. 20 %

    • 19.2.2017  04:40
    Paterson (2016)
    **

    Dokud jsem si nepřečetl pár zdejších komentářů, bláhově jsem myslel, že hlavní protagonista byl diletant, který se pokoušel parodovat poezii. Hlavní myšlenku celého filmu (o ničem) jsem pak hledal v jeho nesoudné, excentrické a sexy perské přítelkyni, která mu hustila do hlavy, že je geniální básník, protože nedokázala rozeznat burgundské červené od krabicového vína z večerky. Z tohoto banálního středobodu filmu jsem cítil ponaučení, že můžete být úplně neschopní a stejně prožít krásné (a velmi nudné) chvilky u své vášně, kterou ale skoro neovládáte ani na základní úrovni (takže perfektní idea přímo pro mě). Jak ale podle orgastických ohlasů šokovaně čtu, to schizofrenní blábolení o krabičce zápalek bylo zřejmě umělecké dílo nevyčíslitelné duševní hodnoty. Paterson byl poetický génius a jeho hlasité uvažování nad dalším přirovnáním hlavičky zápalky k vlasům přítelkyně zase básnický výkon, který pohladí na duši. Zřejmě jsem ignorant, ale budu varovat podobné ignoranty mého ražení, že se jedná o klasický indie film, který se vyžívá ve stereotypním dni/týdnu ještě nudnější postavy, která každé ráno zarecituje své mizerné pokusy o básně, poslechne si v autobuse jeden nudný rozhovor cestujících a pak to celé skončí neskutečně dramatickou scénou (boiler), kdy si pokecá s Japoncem na lavičce u vodopádu o jejich žebříčku nejoblíbenějších básníků (konec boileru). Vzhledem k tomu, že jsem otevřený člověk a po zhlédnutí filmu se cítím i na umělce, chtěl bych s nedovolením přednést svojí vlastní báseň, která je zhruba na úrovni geniální zápalkové poezie mistra Patersona. BALKÓN: Z balkónu pozoruji osamělé psí hovno, leží nehnutě na chodníku, je smrdutě teplé a vábí život, mouchy se slétávají na jeho počest, dovádějí a kladou larvy, zběsilost uspěchaného světa, zbývá tak málo času do jeho konce, usínám na balkóně nudou, po probuzení hovno stále leží, na povrchu krásně tvarované, uvnitř zcela prázdné, po dvě hodiny pozoruji v polospánku hovno, mám z toho hovno, ach, Jarmuschi, to nebylo psí hovno. 40 %

    • 30.1.2017  19:31
    Mlčení (2016)
    **

    Na dnešní poměry až vražedná stopáž, která dojela na stejné neduhy jako Revenant. Iñárritu měl ovšem umělecké ambice, kterými vyplňoval slabší místa téměř tříhodinové stopáže, čímž do značné míry zabil původně geniální příběh. Ovšem, že takový vypravěčský génius jako Scorsese selže podobným způsobem se stopáží jen o tři minuty delší, aniž by se snažil o art, ale celou dobu se striktně držel tématu, které pouze natahoval jako nudli, z toho jsem v šoku ještě teď! Zklamaný jsem rovněž ze samotné ideologie filmu, protože jsem se svým klasickým ignorantstvím ohledně neznalosti předlohy čekal něco radikálně odlišného. Čekal jsem cynické japonské bestie, které jdou tvrdě po krku ještě větším cynikům z katolické církve, kteří svým náboženským fanatismem zcela vědomě rozkládají cizí zemi a kulturu zevnitř (o to v podstatě vždy šlo, ačkoliv se to zaštiťovalo pohádkou o šíření božího slova). Bohužel, dostal jsem jen smějící se cynické bestie, které stojí proti odhodlaným a oddaným božím služebníkům, kteří jsou tak čestní, že větší čest snad ani neexistuje. Na potenciálně zajímavé argumentační přestřelky mezi budhisty a křesťany v podstatě nedošlo vůbec a "japonský" pohled byl zmíněn a vysvětlen snad jen při jedné z desítky konverzací, což ale shodil režisér jak úplně posledním záběrem ve filmu, tak především jeho věnováním. Scorsese mohl příběh vést mnoha směry a uzpůsobit ho na poměrně širokou škálu diváků, ale zcela evidentně si vybral jen silně věřící křesťany, kterým naservíroval špatně odvyprávěný příběh jednoho duchovního, který dosti nepřesvědčivě bojuje s popřením vlastní víry ve jménu záchrany ostatních. Sázím, že tento film se běžným Japoncům líbit nebude, ale bohužel ne z toho důvodu, že by byl kontroverzní a brutální, ale jednoduše proto, že je pro křesťany, jejichž historickou rozpínavost legitimizuje a obhajuje na úkor jich samotných. 50 %

    • 28.1.2017  18:36

    Božská Florence zkrátka zrcadlí život každého uživatele CSFD. Považovala se za geniální operní pěvkyní a přitom jen nesoudně chrochtala v rafinovaných kostýmech za aplausu všech neupřímných oportunistů, které za život poznala. My zase v našich hlavách píšeme geniální recenzní díla, která se zapíší do historie kulturní kritiky, naše slovní zásoba je nevyčerpatelná, obraty rafinované, vypovídající hodnota, že by si komentáře mohli tvůrci mrsknout vedle hvězdiček z festivalů na propagační materiály. Jakmile to ale dáte přečíst komukoliv jinému, z lyrického mistrovského díla se rázem stávají hieroglyfy a geniální myšlenky se rozplývají ve schizofrenním oparu blábolení. Z5 (zaznamenali jste tu uměleckou zkratku?) k filmu. Jedná se o normovanou komedií, která chce chytit za bránici, srdce a koule. Nic, co by vyčnívalo nad rámec instantní zábavy z produkce britských komedií, které zkrátka ve většině případů zaberou, zvláště pokud máte v hlavních rolích vynikající Meryl a prošedivělého, bordely prošukaného Granta, který si jakousi falešnou britskou eleganci a šarm stále ponechal. Představitel teplého klavíristy pak vše příjemně dokoření zábavnou mimikou a totálně nenáročný večer ohromného kulturního kritika z CSFD je rázem naplněn! 75 %

    • 28.1.2017  17:57
    Hračky Jamese Maye (TV pořad) (2009)
    ***

    Vedle svých obvyklých parťáků z "motoristického" pořadu má James May dobrou roli zábavného doplňovače vět kolegů, který pokud promluví, jde v zásadě o perlu. Pokud ovšem stojí celý pořad výhradně na něm, vytrácí se jeho kouzlo navozované hranou rolí a přihlašuje se o slovo jeho pravý pedantský a studeně egoistický charakter, který by pro mě byl chvílemi k nevydržení, pokud bych měl tu čest s ním na něčem dělat. Téma pořadu je nanejvýš zajímavé, ale z těch 10 dílů se povedla ani ne polovina. Vše záleží výhradně na absurditě a zároveň zábavnosti projektů, které se rozhodne s danými hračkami vytvořit. Vytvořit,, on v podstatě na nic celý pořad nesáhne, ale konečné smetany si lízne rád. 65 %

    • 28.1.2017  00:34

    Dětská/Teen dystopie je vážně metla současné filmové tvorby, žánru sci-fi především. Naštěstí nepostihla zlaté období z přelomu století, jinak by vzniklo tak maximálně "28 životních lásek poté", "Úsvit rtěnek" a "REC" by se netočil v činžáku, ale ve fotbalové akademii FC Barcelona. Tento film je ukázkovým příkladem, že pokud by v něm nebylo ani jedno dítě (a je mi fakt u prdele, že jde o adaptaci knihy), pak mohl fanoušek žánru dostat po hodně dlouhé době skutečně nadprůměrný zombie film z postapokalyptického prostředí, ve kterém nechybí nic, co musí žánr v 21. století obsahovat, a to je především nebezpečnost samotných zombies (ne, vy šetřílci z WD, s těmi svými ploužícími se parodiemi a telenovelou se můžete jít zahrabat do minulého století, kam patříte). Bohužel, ačkoliv je zde krev, akce a na zombie horor celkem stereotypní ale stále fungující zápletka, nestojí to v podstatě za pozornost. Čtvrtinu stopáže tvoří výuka dětí v provizorní škole a kolem poloviny jakési nezajímavé sledování holky jak chodí po městě, což bylo až nesnesitelné ve chvíli, kdy si dala s dalšími dětmi batlle, kdo bude lépe parodovat zvířecí chování, drsně se tvářit, dětským hlasem řvát a rozmachovat se s ohebnou gumovou napodobeninou baseballové pálky, kterou se postprodukce ani neobtěžovala zamaskovat nějakým důmyslnějším střihem. Bylo mi až trapně za dospělé herce, když kolem nich ve vážně se beroucím hororovém filmu pobíhala školka a cenila na ně teatrálně zuby, aby demonstrovala svojí nesmírnou nebezpečnost. Dospělí herci tedy dostali k dispozici tu zbylou čtvrtinu filmu k nástřelu celé zápletky a reálií zničeného světa, předvedení akce a vlastně všeho zábavného, co ve filmu za ty dvě hodiny bylo. Zbytek tvořil již zmíněný balast v podobě cesty do duše dítěte, jehož mozek je obklopen houbou - jo, bylo to přesně tak debilní jak to zní. 60 %

    • 23.1.2017  20:30
    Survivor: Millennials vs Gen X (TV pořad) (2016)
    ****

    Prefabrikovaný nadprůměr, který snad konečně ustálil Probstovo diletantské trhání pořadu na cáry, ale člověka stejně jaksi nechytil. Mělo to všechno, hráče s chutí a motivací hrát, blindsidy, tahání kamenů, celkem zajímavé a po dlouhé době fyzické souboje (stále mi chybí to staré dobré žraní červů a hoven), vlastně bych nenašel chybu. Problém vidím v tom, že charaktery hráčů byly natolik "normální" a ničím zajímavé (snad krom nečekaného coming outu a Taylora), že jsem neměl s nikým veskrze problém, což je v reality-show, ve které musíte někomu fandit celkem na nic. Hry jednotlivců byly sice snaživé a uvědomělé (Zeke, David), ale hrozně průměrné. Já fakt nesdílím nadšení z Davida, který byl po celou dobu rozklepaný pytel hoven a přesto si všechny okolo ochočil. Jistě, lidsky ztratil zábrany a za to je nutné ho ocenit, ale po herní stránce se spíše všichni snížili na jeho úroveň, než že by on tak vyrostl. Lehce nadprůměrný byl pak pouze Jay, který zdatně ovládal soutěže a pak Michaela (rovněž přes soutěže), kterou nesmyslně vyrazil. Další uměle vyrobená imunita, která smrděla pomocí produkce na sto honů (je hezké, že nám David vysvětlil, že korálky sebral z pochodní, ale tu svítivě růžovou barvu, kterou polil kokos, zřejmě nevychcal). No, celkově mě to díky totálně vylízaným exotům typu Taylor bavilo, bavilo to i díky permanentnímu přelívání moci, ke konci řady už ale docházely zábavné kreatury a především zajímavé momenty a zbyli jen nudní imbecilové typu Adam, který sice má fakt dojemný příběh a důvod chovat se trochu bezohledněji po hráčské stránce, ale nebýt sebestředný kokot i v případě, kdy mluví jen na kamery. Hannah s Kenem jsou pak zřejmě nejnudnější a nejzbytečnější hráči, kteří se za posledních pět let objevili ve finále (výjimka je snad jen vítěz té poslední). S vítězem jsem tedy v rámci mezí "spokojen", ale nijak divácky naplněn jeho schopnostmi. Vlastně mám stále větší pocit, že tuhle soutěž může vyhrát už kdokoliv. 65%

    • 21.1.2017  05:57

    Gibson je zkrátka psychopat. První polovinu přepálené stopáže provede diváka za ručičku až nemístně sentimentálním kýčem, ve kterém děsně rovný americký Mirek Dušín poznává vzrušující taje prvních polibků, vzrušující taje zromantizované armády, ve které seržant místo obvyklé buzerace mužstva raději vymýšlí geniální satirické vtipy, aby zpevnil břišní svaly svých mužů, prožije si jakousi utopickou parodii na soud, kde se nad zatraceným případem zasalutuje a uznale pokývá hlavou jakmile se na scéně objeví ztroskotaný alkoholický násilník, který je ale ve fešné uniformě z první světové. No a pak ten australský psychopat tuhle marcipánovou navoněnou trapnost vezme a ve druhé půlce jí s plnou pompou uřízne hlavu motorovou pilou, kdy předvede až absurdní krvavé porno, ve kterém po výbuchu granátu postavy vojáků neodlítnou jen metr daleko, ale udělají u toho dvojité salto s pěti vruty, z nosu jim přitom chčijí litry krve a zbytek těla je v plamenech od salvy plamenometu, všude se vojáci kloužou po střevech a mozcích svých zabitých spolubojovníků, bajonety se zabodávají do hlav jak když bičem mrská a podobná perverzní šílenost na plátně, která mě po deseti minutách úplně odrovnala. Já fakt oceňuju úvodní scénu z Ryana jako krvavě realistickou a fakt úchvatně natočenou válečnou scénu, ale i když byla taky brutální, měl jsem z ní pocit takové pokory a respektu ze strany režiséra. Gibson to natočil ještě víc krvavě, ale takovým tím ujetým způsobem, kdy jsem měl pocit, že sleduji chtěnou parodii a ten antisemita si u toho natáčení honí péro, šňupe kokain a s tím svým šíleným výrazem řve: "VÍÍÍC KRVEEE, KURVAAA". Ne, vážně to jako celek moc nefungovalo, minimálně ty dvě naprosto odlišné poloviny to příšerně sráží. Ta první je regulérní pohádka a ta druhá nemít tu fakt (až moc) efektní akci, nestála by za řeč. Ten chlap byl sice náboženský fanatik naruby, ale nesmírný borec a "hrdina". Škoda, že ten příběh nenatočil někdo při smyslech, přesto musím uznat, že lepší válečnou akci jsem od zmiňovaného Ryana neviděl, i když po deseti minutách je ta razance taková, že člověka úplně otupí. 64%

    • 18.1.2017  06:18
    Robinsonův ostrov (TV pořad) (2017)
    **

    Zatímco Nova šla s kůži na trh a vyprodukovala něco náročnějšího a ambicioznějšího než papundeklový seriál pro důchodce, to vše navíc ve vodách, ve kterých o deset let dříve katastrofálně ztroskotala TV Prima, její největší komerční konkurent udělal podpásovku, která se v (ne)konkurenčním českém prostředí jen tak nevidí. Prima totiž naprosto cynicky nasadila proti Robinsonovu Ostrovu šest let starý South Paficic v české televizní premiéře (šest let stará řada !!!) po zhruba tříleté prodlevě, při které naprosto rezignovala na nákup nových řad. To vše kvůli tomu, aby na Novu vztyčila pomyslný prostředníček a ukázala nenáročnému komerčnímu divákovi, že nová česká mutace Survivora vážně nestojí za pozornost. Na tomto příkladu přístupu obou televizí (převážně pak Primy) je krásně vidět, proč je tuzemská televizní tvorba v hajzlu a spokojený divák úplně to poslední, o co se televize zajímají. Nova většině tuzemským fans Survivora představila jejich životní "lásku" na přelomu století (přesněji v létě 2001), tak kdo jiný by měl uspořádat českou verzi než právě ona? Soutěže jsou v podstatě úplně stejné jako ty, které se objevovaly v začátcích originálního Survivora (za to palec nahoru), žádný kámen, nůžky, papír jako v Trosečníkovi (starší recenze ZDE), ale celkem rafinované stavby a konstrukce, které sice nejsou tak pestrobarevně natřené, vyzdobené a vyleštěné jak je známe, ale funkcí přesto plně dostatečné a zábavné. Faktor přežívání je pak podojen maximálně, mnohdy až zbytečně moc, protože pořad chce zaujmout především pro Čechy netradičním prostředím a přežíváním v něm, což v obýváku Big Brothera jednoduše neuvidí. Mírně ho ovšem sráží fakt, že soutěžící dostali první den spacáky a chrápou si v klídku na pláži bez potřeby postavit funkční přístřešek, což je něco, co si nevymůžete ani v té nejtěžší soutěži o odměnu v americkém originále. Za hraní na kartu "přežít" ovšem rovněž palec nahoru, protože pokud si vzpomenete na první americké řady, nabízely úplně to samé, ač nám to dnes už nepřijde natolik zajímavé a CBS rovněž ne, ale pouze díky vývoji pořadu v průběhu let a přeorientování se diváků z původní survival reality-show na osobnosti a taktiky jednotlivých hráčů. Soutěžící jsou rovněž příjemné překvapení, ve většině případů znají původní soutěž (u castu Trosečníka vzácnost) a je tam ten zdravý mix v podobě znalců hry, kteří se chtějí mermomocí ukázat (např. Marek, Míla nebo Martin) a lidí, co dost možná nemají našprtané taktiky amerických hráčských pojmů, ale chuť hrát jim upřít nelze (víceméně zbytek hráčů, až na různé playmate a modelky). Tyto celkem překvapivé klady pořadu ovšem dost sráží vážně mizerný střih, celkem bídná kamera a především až zbytečně moc dílů, které nemají co nabídnout. To je škoda, protože pokud by se materiál z těch dvou dílů narval do klasického jednoho, byly by obsahově zhruba stejné jako originál, takhle je to rozmělněné a chvílemi zaseknuté na malichernostech. Patrně daň za samotný vznik pořadu, protože když už Nova natočila na české poměry tak logisticky náročný projekt, chtěla z toho evidentně vytřískat co nejvíc dílů a tedy peněz za reklamu (což neobhajuji, jen konstatuji). Moderátor možná trochu toporně působí a chvílemi toporný i je, ale opět porovnejte jak vypadal Probst verze 2000 v Borneu, úplně stejně. Ano, pořad má spoustu chyb a chvílemi do očí bijící diletantství v postprodukci, režisér možná díky málo materiálu nedokáže pořádně prodat všechny "intriky" a aliance, takže pak kmenová rada působí trochu úsměvně, když se hráči tváří, že vykonali něco hodně zásadního a divák to mnohdy díky střihu a absenci vysvětlujících scén ani nepostřehne, ale to vše jsou holt porodní bolesti. Pokud by pořad pokračoval dalších 10 let (sázím, že nebude ani druhé pokračování), pak by Nova měla potenciál vytvořit skromnou, ale skutečně důstojnou českou verzi pořadu, na rozdíl od Primy, která se před deseti lety ani neobtěžovala zjišťovat jaká pravidla jejich soutěž vlastně má mít. Vše je totiž o vývoji a pokud si dnes pustíte řady od Bornea až někam k Thajsku, zjistíte, že sledujete vlastně úplně to samé, akorát profesionálněji natočené, sestříhané a stokrát dražší. A to je fakt něco, s čím jsem nepočítal, jelikož jsem pořadem jako arogantní skalní fanda původního formátu pohrdal ještě dřív, než jsem vůbec uviděl první epizodu. V jedné věci ovšem Robinson Survivor na celé čáře překonává. Místo rozmazaných cenzurních čtverečků vidíte, že ženy mají zcela překvapivě i zadek. 65 % EDIT: Po sloučení se z pořadu stala neskutečná sračka, která se snad ani nedá komentovat. Naprosto nesledovatelná parodie na sebe sama, která až neuvěřitelně nesedí na povedenou první polovinu pořadu.

    • 17.1.2017  11:51

    Beatles jsem v životě neposlouchal, můj přehled o nich je povrchní, ale přesto jsem viděl mnoho televizních dokumentů, které mi toho prozradily řádově více, minimálně lépe uvedly do kontextu doby, rozebíraly podstatné lidi okolo skupiny, případně mapovaly pokračující dráhy a životy členů kapely. To vše zde není, případně jen velmi povrchně, a místo toho se diváci zásobují obrazovým materiálem a informacemi, které dopředu znají. Jediné, co to posílá trochu výš jsou komentáře všech členů kapely (včetně těch již mrtvých), kteří se retrospektivně vracejí k událostem, o kterých je film. No a ten film je převážně o koncertech a vlhnutí všech fanynek, které z nich doslova šílely. No a to je prostě příšerně málo na životopisný dokument o takových legendách, kterými Beatles bezesporu jsou. 64%

    • 15.1.2017  20:25

    Geniální satira! Tady nejde o žádnou levičáckou propagandu, tady jde o to, že sociální systém v USA je naprostý vtip v kontrastu s tím, že je zasazen do nejvyspělejší země světa a ne někam do Zimbabwe. Nedostupná zdravotní péče, nulově placená mateřská dovolená (včetně samotného porodu), nedostupné vzdělání pro všechny, masivní zadlužování mladých lidí, kteří chtějí vystudovat a vyrábění z nich otroky systému ještě před dosažením plnoletosti, deset let vězení za dva jointy v kapse (pokud jste negr), nejvíc vězněných lidí na světě, kteří se z 80 % do vězení po krátké době stejně vracejí, protože ve vězeňském systému se pouze více zkazí, nikdy nenapraví... Zatraceně, vždyť to v tom dokumentu Moore všechno vyjmenoval a zkritizoval, tak proč to po něm opakovat. Je úplně jedno, jestli si hrajete na levičáka, pravičáka, rovňáka nebo anarchistu. Jisté věci zkrátka jsou špatné za každé situace a v každé zaslepené ideologii. Moore netvrdí, že všechny navštívené státy jsou lepší než USA, netvrdí, že z nich musí USA převzít úplně všechno, že jsou to ráje dokonalosti bez jediné chyby. Ne, tzv. si "ukradne" jen ty nejlepší nápady, protože jsou zkrátka účinné, dobré a v konkrétní problematice fungují, minimálně lépe než v USA. Neznamená to, že špatné věci na daných státech chce ignorovat (sám tvrdí, že špatné věci v jejich systému ho nezajímají, ačkoliv je mají, protože nemá důvod se jimi inspirovat a chtít je aplikovat doma), nehodnotí kvalitu daných zemí jako my hodnotíme jeho film tady, chce jen ukázat domácímu publiku, že když jim establishment tvrdí, že něco nejde, jsou to kecy, protože jinde to funguje bez problémů, akorát si o to někdo musel nahlas říct. Manipulace divákem je tedy minimální a spočívá pouze v nadneseně satiře, která má především pobavit. Co totiž může být pravdivější než data, fakta a názorné ukázky, což v tomto dokumentu opět nechybí. Moore svůj pohled podpořil argumenty, jeho zarytým odpůrcům radím to samé, žvásty o tlustém a levičáckém manipulátorovi jsou už po těch letech spíše křeč, ne něco relevantního. 90 %

    • 18.11.2016  23:30
    Lov (TV seriál) (2015)
    ****

    Jistě by to byla absolutní špička, co se týče přírodovědeckého subžánru dokumentů, skvělá kamera, až neskutečně detailně zmapovaný lov predátorů a velmi zajímavé doprovodné informace od přírodovědecké legendy Davida Attenborougha. Celé to má jen jeden drobný háček, není to originální série, ale slepenec všech ostatních dokumentů, které v předchozích letech BBC natočila. To ve výsledku znamená, že pokud jste v životě nic podobného neviděli, pravděpodobně se poserete blahem a nadšením. Pokud ale dokumenty tohoto rázu sledujete, pak neuvidíte absolutně nic nového, naopak uvidíte úplně ty samé příběhy a scény, které jste viděli dříve. BBC točí nejlepší dokumenty z přírody na světě a stojí jí to dost peněz, takže se nedivím, že občas něco zopakuje, ale založit premiérovou sérii výhradně na prostříhaných a již odvyprávěných příbězích a záběrech, to mi nepřijde zrovna moc šťastné. 80 %

    • 25.10.2016  03:09
    Anthropoid (2016)
    *****

    Konečně kvalitní a skvěle zahraný film s českými herci, kteří snad umí i hrát, neskutečné! Škoda, že tu žumpu maloměšťáckých hořkých dramat s komediální příchutí pro věkovou skupinu 40+ musel rozseknout svým historickým thrillerem až CIZINEC. Přípravy na natáčení, samotné točení i zvěsti z postprodukce jsem bedlivě sledoval od samého počátku a první recenze, ve kterých se "erudovaní" tuzemští kritici předháněli v pozérském znechucení, mě doslova vyděsily. Trailer mě připravil na ohromné zklamání a film naprosto šokoval svojí kvalitou. Jistě, mohu si typicky česky diktovat, že jsem si za ty cizí prachy a práci představoval nový Schindlerův seznam s rozpočtem tři miliardy, ohrňovat hubu nad maličkostmi, že je to spíše interiérový a nevidím vystěhovanou polovinu Prahy na Šumavu, abych se dokonale vžil do 40. let 20. století. Jenže to já raději ocením Ellise, který místo vlasteneckého prefabrikovaného příběhu, jak se udatný Brit bránil drsným náletům Luftwaffe, raději vyprodukoval snímek, ve kterém představuje světu naprostou unikátnost, kterou Češi neskutečně šetří, jejich odvahu. Film, ze kterého je na první pohled vidět režisérovo mnohaleté přemílání o scénáři a promyšlení celého projektu od komparzu po střih, kdy celý děj striktně mapuje příběh dvou konkrétních parašutistů a nic jiného než jejich putování od seskoku po sebevraždu neukáže a ani nechce. První polovina filmu nabízí zasvěcení, představení důležitých vedlejších postav a reálie doby, druhá polovina je TEN FILM, na který ta první diváka připravuje. Přízvuk mi byl vážně u prdele a vadit může tak rodilému mluvčímu, ne drtivé většině tuzemských diváků, kteří by stěží mluvili alespoň z poloviny jako Mihulová. Heydrich je tak zprofanovaná postava nacistického Německa, že pokud někdo nemá elementární znalosti o druhé světové, 20 minut mu ve jménu jeho nulového přehledu vysvětlovat, že byl vážně fuj fuj fuj, to je asi stejně logické jako vysvětlovat kdo byl Hitler. Nic víc k tomu nemám, plný počet dávám se zcela čistým svědomím, dlouho na mě film nezapůsobil stylem jako druhá hodina Anthropoidu. Mimochodem, perfektní emočně nabitá přestřelka se smrtí všech kladných postav a ani jedna neautentická věta plná patosu? Unikátní! Díky, Seane. 98 %

    • 15.10.2016  01:43

    No, ušlo to. Patrně to není zrovna zhodnocení, které by ambiciózní Netflix chtěl slyšet, jenže ten hype musel jeho expanzí zákonitě splasknout a ačkoliv je film kvalitně obsazen a téma rovněž slibuje zajímavou podívanou, svěřit akční válečné drama do rukou debutanta a požadovat nadprůměrnou kvalitu, to se jeví jako celkem nevídaný risk, který "překvapivě" nevyšel. Tvůrci se evidentně inspirovali žánrově podobnými snímky a to vojenské hrdinství plné empatických pohledů, vzájemnosti a umělých frází plných klišé chtěli uvěřitelně přenést i do tohoto filmu, jenže to z nějakého důvodu moc nefungovalo. Politické pozadí s obdobně nefungujícími dialogy a umělými emocemi na tom bylo podobně a tak zde zbyl snad jen ten boj, který to mohl zachránit a trochu vytáhnout. No a ten boj byl prostě jen průměrný, ačkoliv si režisér pečlivě odškrtával vše, co dle škatulek v takových filmech má být. Samotná akce pak stála na hordách tupých útočníků, staticky stojících a nekrytých v řadě na poli 200 metrů od protivníka, kteří do sebe nechávali sypat olovo, přesto obránce vždy skoro porazili, aby se těsně před vítězstvím stáhli do lesa a za deset minut "hrůzně" naběhli znovu na ty samé pozice, jen aby dali prostor hlavním postavám pro telefonáty na velitelství. Veškeré znázornění akce stálo na střídavých záběrech na palbu jednotlivců z obou stran a to je asi tak všechno, čím nás chtěl Smyth ohromit. Netuším, jak ten boj probíhal ve skutečnosti a ani po zhlédnutí nemám chuť si to najít, ale vážně by se nic nestalo, pokud by tu akci ve jménu filmového zážitku trochu zatraktivnili. Obávám se ovšem, že režisér nic víc předvést ani nemohl, protože na to postrádal finance a hlavně cit. Jak řemeslně natočit zábavné akční drama a přitom jen ukazovat jednotlivce jak střílí, to nám letos předvedl Bay a jeho 13.hodin, Jadotville s mnohem menším rozpočtem nepředvedl skoro nic, ačkoliv ukazoval v podstatě úplně to samé. Je to rozhodně dobrý irský film pro irské publikum, pokud ho ale zbytek světa vůbec neuvidí, o nic tím nepřijde. Dornan hrál mimochodem skvěle, škoda, že mrhá potenciálem ve filmové šedi. 60%

    • 6.10.2016  21:23
    Máma Má Raka (studentský film) (2016)
    *****

    Patrně nejlepší kraťas, který jsem kdy viděl. Je to sice další absurdní píčovina z Řezníkova těžko uchopitelného světa, ale má tolik vtipných hlášek, stejně vtipných scén a tolik bizarních postav, že je snad Pohl pěstuje v květináči ze semen od Monsanta. Nákup pervitinu, pasáž v nemocnici, flashback na životní strasti krkajícího zmrda nebo Řezníkův teplý fotr v sauně, u těchto scén jsem se málem epilepticky zechcal. Vlastně jsem u toho chcal mnohem víc než při součtu všech hollywoodských komedií, které jsem letos viděl. Možná jsem jen retardovaný kretén, možná je Máma Má Raka nejlepší film všech dob. Těžko říct, odpověď zná jen to masivní dildo z prdele Kamilovy mámy. 100%

    • 6.9.2016  21:13
    Imperium (2016)
    ***

    "Ahoj, vypatlaná white trash lůzo, která svojí kardinální neschopnost svádí na negry a považuje se za nadlidi, ačkoliv je komplet na sociálních dávkách, jmenuji se Foster, Nate Foster. Zasvětím vás do situace, jsem válečný veterán z Iráku a mám IQ 120, vypadám jako student druhého ročníku střední školy, vysoký a fyzicky zdatný jsem jako vaše třináctiletá sestra, kterou proti její vůli pícháte svými nežidovsky obřezanými miniptáky stejně jako v dětství píchal fotr vás a mám velmi unikátní schopnosti ze speciálních jednotek, natolik speciálních, že o mé účasti v nich nenaleznete záznam, takže ani nepátrejte, hihihi! I když jsem natolik intelektuální, chtěl bych se k vám strašně moc připojit, chlastat celý den lahváče před árijskou indickou večerkou a mlátit negry na ulici, to je fakt můj aktuální životní sen, protože mě k tomu donutily ty zkušenosti z Iráku. Jestli vás můj životopis dostatečně nepřesvědčil k mému přijetí do této prestižní party, tak dobře poslouchejte, ano? Ehm, stojí za mnou někdo? Ne? Tak tedy: "14, 88, 14, 88, bro!" -"WOOOW, Heil, Nate! Heil! Seš fakt třída, kurva, fakt se mi líbíš a vidím, že seš árijec jak poleno, pičo, stejný nadčlověk jako my, pičo a ten typický britský přízvuk ti tady na středozápadě fakt dodává na autenticitě, vůbec tě nepodezříváme, že seš fízl, chceme tě okamžitě, kurva, fakt že jo, a že dostat se mezi nás fakt není prdel, i když občas je, ale o tom až večer, jen mi do prdele ještě prozraď, 14, 88, 14, 88, proč nosíš ty zasraný židovský džíny Lewis, kurva? Hmm? No?" -"eeee, uuhhhmmm, nosím je z toho důvodu, ehm, ehm, 14, 88, 14, 88, bro, protože mi je koupil, ehmm, můj bratr, ehm, jako, ehm, dárek, ehm, když jsem se vrátil z Iráku, kurva! Takže je nosím ty tři roky kvůli němu a ty ho neurážej, nebo se naseru a složím tady během pěti vteřin rubikovu kostku, kurva, kurva, 14, 88, bro." -"Tak to jo, píčo, vole, tak tos uspěl, vítej mezi námi ve Waffen-SS Division: Der Dummkopf a když se už tak skvěle známe, kurva, píčo, nechceš seznámit se špičkami rasistické teroristické buňky v USA, která plánuje útoky proti nic netušícím lidem? Do týdne tě s nimi seznámíme, co ty na to, kurva, 14, 88, 14, 88". -"Jupí, to bych moc rád, víte, rád bych je poznal, i když jsem oficiálně nácek teprve dvacet vteřin". -"Domluveno, píčo". 60%

    • 5.9.2016  01:20
    Pevnost Boyard (TV pořad) (2016)
    *

    Zcela příznačný obrázek pro tuzemské parodie na televizní stanice. Místo, aby se vyvíjely a sázely na vlastní tvorbu, inovovaly a snažily se dostat lidi k obrazovkám pomocí nového nápadu a kvality, raději recyklují francouzskou dobrodružnou soutěž z počátků 90. let, kdy i podělané Polsko vzdalo svojí mutaci snad před deseti lety a Slovensko skoro před dvaceti. Pokud bych byl stálý divák české televizní (zpackaně přebrané) tvorby, tedy absolutně nenáročný člověk bez elementárního přehledu, pak bych se možná dvě minuty bavil a honil si ho nad těmi vzpomínkami na dětství, ve kterém jsem sledoval originál na Nově. Bohužel mi jsou všechny ty béčkové selebrity z portfolia tragické Primy naprosto u prdele a žiju v 21. století, ve kterém jaksi existuje vynález jménem internet, který mi naservíruje libovolnou nostalgii během deseti vteřin, ne během třiceti reklamních bloků, které vyplňují křečovité pokusy "soutěžících" o pobavení diváků. Nabídnout Boyard v roce 2016 jako exkluzivní zboží, to chce fakt odvahu, kterou bulvární Prima bezesporu disponuje. S hodnocením půjdu o hvězdičku výše jen za předpokladu, že si tam nechali jako potravu pro tygry toho neskutečně zoufalého Koháka, který na mě zřejmě hodlá zírat snad i z hajzlu, pokud by za to od někoho dostal zaplaceno. 20%

    • 4.9.2016  06:11
    Sousedi 2 (2016)
    ***

    Trapný, nevtipný, ubohý, nelogický a fekální, leckterý divák by se mohl pohoršit, já ne! Je to zkrátka ten nejvíc ambiciózní film, ve kterém může hrát Seth Rogen. Pokud to porovnám například s Centrální demencí ze stejného roku, to házení krvavých tampónů na barák sousedů a následné rozebírání situace s "kolemjdoucím", že ta krev nebyla umělá, ale origoš přímo z kundy, to mě bavilo o krapánek víc. Víc krvavých tampónů pro všechny, víc hoven v obýváku sousedů, víc blití do huby partnera při šukání v poloze "na koníčka", víc vtipů o černých pérech. Retard mého ražení občas potřebuje podobnou intelektuální nálož, aby se odreagoval. 60%

    • 4.9.2016  05:41

    "Ve jménu dceřiny periody" je levnější variantou filmu, ve kterém by Mel zaručeně hrál už před osmi lety, pokud by nebyl ožralá australská troska, ale poctivý americký Liam Neeson s artritidou. Bohužel to antisemitská ožralá troska je a tak místo aby po celém světě osvobozoval svojí blonďatou třicetiletou dceru-pannu ze spáru obchodníků s blonďatým masem ve fakt efektivním áčkovém akčňáku, hraje v této béčkové sračce, ve které má za dceru absolutně mizernou herečku, která nedokáže zahrát ani psaní textovek, je kompletně tupá, hnusná, ještě k tomu fetuje a přidala se k latinskoamerickému drogovému kartelu zcela dobrovolně. Film samotný je nádherná plejáda odložených hollywoodských h(s)raček, které na stará kolena musely sehnat prachy na splácení nasekaných hypoték z dob největší slávy, případně pro ukojení základních potřeb (chlast, kokain, cigára) aktivního i zkrachovalého hollywoodského herce. Mel je ovšem špička jak za starých časů, hlášky mu jdou hezky od huby, není to žádný podělaný romantický tatínek, ten vyšinutej výraz, kterej nikdy nemusel předstírat, má i přes ten zestárlý ksicht stále patrný a dokonce si i zanadává na nacistickou ideologii, kterou v reálném světě do značné míry sdílí. Zkrátka a dobře, béčko jak vyšité, které pokud si k člověku najde cestu v tu pravou chvíli, zaručeně uspěje. Přistupovat ovšem k filmu s očekáváním nové série Takena, to je ztráta hodiny a půl života. 68%

    • 15.8.2016  01:56
    Svědci paranormálních jevů (TV seriál) (2011)
    **

    Přežvýkání absolutně každého námětu, který už dříve natočil Hollywood "podle skutečných událostí". Viděl jsem 4 díly a témata v nich už mají roky vlastní film, takže o čem tento "dokument" vlastně je? O vydělání prachů, proto zde chybí sebemenší náznak opozičního racionálního hlasu, který by ty fantastické výpovědi o znásilnění duchem náznakem bořil, nebo se o to alespoň na oko snažil. Místo něho je zde "hromada" vypovídajících svědků (obvykle ne víc než tři a všichni "na sobě závislí"), kteří si odvypráví ty své pochybné historky, do toho je permanentně stříhaná mizerně zahraná hraná část, která chce děsně vyděsit a to je asi tak všechno. Ty historky mě baví, ale odmítám jim věřit, zkrátka si nedovedu racionálně vysvětlit, že se ti poltergeisti permanentně objevují a škodí jen v USA, kde dobrá historka může vydělat jmění. 40%

    • 5.8.2016  01:06
    Amy (2015)
    **

    Ujíždím na dokumentech všeho druhu a čumím na ně v podstatě mnohem víc než na samotné filmy, takže rozhodně mám s čím srovnávat a očekávání ohledně oskarového dokumentu mám tedy jasně nastavena. O tomto konkrétním filmu už přes rok slyším ze všech koutů, že je to prostě dech beroucí perla, ze které si každý sedne na prdel. Možná bych si sedl i já, pokud by to byl třetí dokument, který jsem v životě viděl, případně bych byl fanatickým fanouškem Amy Winehouse, což rozhodně nejsem. Pokud by byl ovšem dokument tak kvalitní jak je uváděno, pak by samotná absence fandovství neměla hrát výraznější roli, jenže hraje. Jedná se o zcela průměrný životopisný dokument, ve kterém autor udělal pár rozhovorů, zajistil záběry z bulváru a to je asi tak všechno. Vše, co mohlo dokument poslat výš, na to se rezignovalo, například chyběla sebemenší vsuvka s fotrem, který je na začátku představen jako člověk, který se na rodinu Amy v jejím dětství vysral a na konci je v podstatě parodie na jejího manažera, který evidentně žije z jejich peněz, ale nikdo se neobtěžuje ukázat, co bylo mezi. Naprosto vše v dokumentu tedy stojí na nudně převyprávěném příběhu ústřední postavy, který bohužel není vůbec ničím zajímavý a pokud by se samotná Amy tak "nečekaně" neufetovala a neuchlastala k smrti, patrně by krom zcela stereotypního výjevu života globální superstár na drogách ani neměl co ukázat. Pokud by tedy Amy i nadále žila, patrně by žádného Oskara nedostal, přitom její smrt hraje v celém dokumentu roli tak ve dvou minutách, což je pro mě další nepochopitelná věc, protože stručné prohlášení: "Vypadala jako když spí, ale nespala", to je v podstatě výsměch těm dvěma hodinám, kdy smrt tak mladého a talentovaného člověka by měl být jakýsi dopodrobna vysvětlený vrchol dokumentu a přitom má menší pozornost než permanentně zoomované fotky jejího obličeje z dřívějších minut. Že šlo také o jakési poukázání na hrůznost paparazzi a bulváru? Za veškerou pozornost toho dna žurnalistiky si mohla Amy výhradně sama tím, že prostě chodila zfetovaná po ulici, ta má skutečně do nějaké vybájeně oběti bulváru tak strašně daleko, že tohle bych vůbec nevytahoval a mám pocit, že ani tvůrce ten bulvár nekritizuje, spíše jen hodně stručně ukazuje jak funguje, škoda, že tak málo a povrchně, opět zcela nevyužitý potenciál, který mohl dokument vylepšit. Senna od stejného autora je pak na míle daleko v podstatě ve všech směrech, ačkoliv příběh jezdce F1 rozhodně není přirozeně tak lákavý jako pohled od zákulisí pěvecké hvězdy. Dokument u mě za dvě hodiny nevzbudil absolutně žádnou emoci, nějaké pocity, či chuť pátrat dál, zkrátka jsem ho zkonzumoval, šel napsat tento komentář a za dvě hodiny nebudu vědět, že jsem ho kdy viděl. Hype, který si odnesl Oskara za úctu k hlasu mrtvé, nikoliv za objektivní kvality filmu samotného. 44%

    • 27.7.2016  22:42

    Džonsn je možná kůl, ale aby byl na prvním místě nejlépe vydělávajících herců současného Hollywoodu a zároveň měl na kontě výhradně pecky jako Centrální demenci, přitom nebyl schopen grimasou uhrát nic náročnějšího než vytírání prdele po fakt nepoddajném lejnu, případně umělý úsměv jak z reklamy na Dementos, leccos to vypovídá. Centrální demence pak stojí výhradně na jeho bedrech a neodvádět za něj ve 45 letech anabolické steroidy tak precizní práci, zřejmě by to byla naprosto nesledovatelná záležitost. Takhle je to sice normovaná a absolutně trapná současná "komedie", u které se člověk tradičně za celý film zasměje třikrát, ale sledovat toho netalentovaného slona v porcelánu je (deset minut) zábavné. Hart je pak na druhé koleji a navíc ze sebe trousí tak strašně nepovedené a mizerně napsané fórky, že pokud si pustíte nějaké jeho tříminutové skeče na youtube, pobavíte se víc než za celý film, přitom z námětu frustrované vyhaslé hvězdy střední školy se mohlo tolik vytěžit. Scénář je pak výtrysk klystýru na papír ze svěrače rovnou tří scenáristů, přitom působí dojmem, že ho napsal sám Dvejn s partou intelektuálních soupeřů před "zápasem" Wrestlingu. Film pak tedy "uspěl" jen v cameo rolích, úvodní scénou a zhruba minutovým blokem překeců v závěrečných titulcích, u kterých jsem se nasmál víc než za celou tu ubíjející stopáž dohromady. Je to šíleně málo ve všech směrech, ale pro komedie produkované současným Hollywoodem zcela příznačné. 40%

    • 24.7.2016  07:15
    Making a Murderer (TV seriál) (2015)
    ****

    Spoilery! Vskutku strhující podívaná! Problém bohužel spočívá ve skutečnosti, že dokument manipuluje divákem úplně stejným způsobem jako policisté s vyšetřováním vraždy, takže na konci budete bytostně přesvědčeni o nevině obou obviněných a posléze odsouzených, ovšem pouze díky tomu, že dokumentaristé vynechávají argumenty obžaloby, které zkrátka nelze racionálně zbořit. Například fakt, že nalezená kulka s DNA oběti byla vystřelena ze zbraně obviněného, což potvrdila balistika, se nedovíte za celých deset dílů. Stejně jako třeba to, že když Avery bručel poprvé, řekl spoluvězni, že jestli někdy vyleze, bude mučit a znásilňovat mladý holky. Fakt, že oběť v podstatě nalákal k sobě na pozemek pod uvedeným jménem příbuzné, protože u něj oběť už jednou fotila a byla z něho vyděšená, to mi dokumentaristé rovněž nesdělili. Tvůrci si zkrátka ponechali jen ty argumenty obžaloby, které obhájci vskutku brilantním způsobem dokázali v průběhu procesu rozebrat na padrť a dokonale roznést na kopytech se vší investigativní pompou, u které jsem chytal orgasmy. Ten nevyvrácený, či špatné světlo házející zbytek bohužel zcela záměrně ignorovali. Dokument jasně dokázal, že se manipulovalo s vyšetřováním, podstrkovaly důkazy, lhalo se pod přísahou jak když tiskne a porušoval zákon každých deset vteřin. Zda se to ovšem událo kvůli tomu, aby se hodila vražda na křišťálově čistého a nevinného dobráka od kosti, či zda to jen dopomohlo usvědčit zcela evidentního vraha, což si jistí okresní policisté přáli tak moc, až porušili každý druhý zákon, to si říct netroufnu. Zkrátka netuším, ale velmi mírně u mě převládá názor, že to neudělal a být v porotě, asi ho pustím. Svědomí bych každopádně čisté neměl a proto se ani nemůžu divit porotě, že v obou případech rozhodla tak trochu alibisticky. A ještě takový malý irelevantní osobní postřeh. Celkem mě udivovalo, že člověk, který stráví 18 let ve vězení za něco, co prokazatelně nespáchal a po propuštění je obviněn z vraždy, kterou podle něj rovněž nespáchal a má před sebou vidinu doživotí, a přitom neprojeví za celých 10 dílů jedinou emoci, je chladný jak psí čumák a působí až nerealisticky smířeným dojmem... Buďto má psychologický problém, sebekontrolu samuraje, případně to skutečně udělal. A ještě mi moc nehrálo, proč odmítl vypovídat. Pokud je nevinen, neměli ho na čem nachytat. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace