Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Akční
  • Drama
  • Krimi

Recenze (438)

plakát

Bastard (2023) 

Zásadový kapitán Kahlen má ambiciózní plán jak získat šlechtický titul farmařením a založením kolonie na odlehlém vřesovišti. Bohužel pro něj si na půdu dělá nároky nenávistný Schinkel, který ignoruje, že půda nepatří jemu, ale králi. Po jejich úvodní schůzce se rozjede snadno pochopitelné drama, které dokonale dávkuje jednu emocionální ránu za druhou. Málo který film to dokáže tak dobře jako Bastard. Nemilosrdná záporná postava Schinkela zde provádí takové věci, že si vyloženě budete přát, aby se tomuto pánovi stalo něco velmi ošklivého. Provázanost postav vyústí v těžká rozhodnutí a pokračuje bojem o život. Tohle všechno nemá jediné slabé místo a režie Arcela skvěle zachycuje překonávání tíživých životní situací. Citlivější povahy ať si pro jistotu připraví kapesník.

plakát

Neortodoxní (2020) (seriál) 

Trochu to připomíná seriál Chalífát, ovšem z druhé strany barikády hluboce věřících. Na rozdíl od fanatických islámských teroristů z Chalífátu jsou Chasidký židé ze seriálu Neortodoxní i přes mnoho naprosto nepřirozených pravidel relativně umírnění. Jejich život obtěžkán vírou v boha je řízen tak, aby se z žen staly stroje na výrobu dětí bez ohledu na city. To všechno doprovázejí další nařízení, která jsou pro svobodného ateistu noční můra. Začátek je pro dívku unikající z tohoto prostředí poměrně depresivní záležitost a příběh zatím neukazuje, v čem spočívá její motivace. Přítomné události se začnou střídat s minulostí a tak se celé pozadí sporu postupně odhaluje. Netflix tam klasicky velice rád vidí zástupce LGBT komunity, ovšem na to, že má tato minisérie jen 4 díly, je tam toho už docela dost. Seriál je nelichotivý vhled do radikálního světa židů, kde náboženství může vytvářet mnohem více zla, než by se mohlo zdát. Velice zajímavé a rozhodně to stojí za shlédnutí.

plakát

Hospoda (1996) (seriál) 

Zemitý seriál, postavený na českých hospodských hláškách z minulého století. Zábava nespočívá v nějakých extra vtipných scénkách, ale spíše jde o takové humorné kolektivní klábosení pravidelných, nebo někdy jednorázových hostů v hospodě. Ti druzí, pokud zrovna jsou, vytvářejí hlavní pointu každé epizody. Záruka dobrého dílu je Václav Knop, jehož problémová role děj vždy oživila. Ve chvíli kdy se přistoupí pouze na vyprávění osobních příběhů, začne to lehce drhnout. Jednoduchý zábavný námět rozdílných opilců v rámci půlhodinového pobavení poslouží skvěle, i když pro dnešní mladou generaci zvyklou na Netflix to úplně nebude.

plakát

Equalizer 3: Poslední kapitola (2023) 

Třetí Equalizer ničím nepřekvapí. Má ten nejvíc klasický příběh jaký by se dal očekávat s minimem akce. Postavy jsou rozdělené na super hodné a laskavé, versus super zlé a bezcitné. Než Denzel Washington začne dělat pořádek, ukáže, že i on je zranitelný a může udělat chybu. Díky tomu nastává docela dlouhá a spíše klidnější cesta, než přijde závěrečné zúčtování. Ve výsledku jde o poměrně dobré pokračování, i když se mohlo trochu přitlačit na pilu.

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Skupinky různých postav s různými zájmy se honí za skládacím klíčem a bez pár akčních scén to je v konkurenci předchozích dílů poněkud prázdné. Řemeslně je to klasicky skvěle udělané, ale chybí tam lepší záporná postava a asi by to chtělo, aby to působilo méně smyšleně. Tlačí se na chytrou umělou inteligenci, ale ta zrovna nějakou zásadní chytrostí jak zastavit aktivního šedesátníka neoplývá. Předchozí díly byly o něco větší zážitek, i když jsou zde pasáže, které určitě stojí za pozornost.

plakát

Vřískot 6 (2023) 

Zatím co Vřískot z roku 2022 byl spíše šesté pokračování parodie Scary movie, tady se ubralo na totálních absurditách, aby to celé působilo trochu více seriózně. Stále zůstává, že policie je pouze nefunkční kulisa a Ghostface má velké problémy se stabilitou, i když zde se už válí po zemi o něco méně. Jakmile potřebuje utéct, stačí aby vběhnul někam mimo záběr, nebo do nejbližších dveří a zřejmě se teleportem přenese někam pryč a nikoho už nezajímá. Pobodané postavy dokážou ještě podat solidní výkon a některé také zázračně přežijí. Po tomhle všem už nezáleží na tom, jestli to je, nebo není nějaký odkaz na jiné filmy, ze kterých si dělá srandu. Jestli jde o reboot, sequel nebo remake, protože všechno je to především ždímání čehokoliv ze značky Vřískot a je klidně možné, že bude servírovat nekonečné množství vrahů bez uvěřitelné motivace a tak tahle série nikdy neskončí.

plakát

Tváří v tvář (1997) 

Všechno co se tady děje je tak trochu z říše snů. Možná se na to pěkně dívá, protože jde o řemeslně dokonale zvládnuté scény, ale zároveň je to také především na efekt udělaný akční výplach, který po určitém čase ztratí poslední zbytky uvěřitelnosti. V roce 1997 to musela být neskutečná jízda a nejspíš bylo mnoho věcí odpuštěno. To já dnes udělat nemohu.

plakát

Thunderball (1965) 

Čtvrtý Bond chtěl změnit prostředí a tak se přesunul pod vodu. Tomu se přizpůsobí prakticky všechno co se ve filmu děje. Mimo vodu se furt šroubuje na pistole tlumič a scéna v úvodu s natahovačem páteře vytváří dojem, že se jedná o komedii. Je tu cítit snaha vymyslet něco nového a samozřejmě dnes po skoro 60 letech v době neomezených možností to bude už vnímané trochu jinak. Má to zajímavý název, je to pěkně natočené i zahrané, ale předchozí díly jsou o něco lepší.

plakát

Dobytí Planety opic (1972) 

Na rychlo slepená čtvrtá Planeta opic, která už nemá ani hodinu a půl. Co ale má, je opět nový režisér. Po úspěchu prvního dílu se šláplo na plyn a každý rok vzniká další pokračování. Problém je v tom, jak to celé vypadá a jak to je udělané. Tohle už opravdu z velké části působící jen jako odfláknutá improvizace, aby se za každou cenu něco natočilo. Scénář jde očekávaným směrem, tak jak naznačuje předchozí díl, ale to provedení je tragické.

plakát

Do nitra Planety opic (1970) 

Po úspěchu první Planety opic je tohle spíše takový experiment jak zaujmout a přinést něco nečekaného. Z herní terminologie je to takový průměrný datadisk. K tomu jak zde toto pokračování zobrazilo lidi z budoucnosti se ve všech následujících dílech do teď už nikdo nevrátil. Nový režisér chtěl zachovat původní vzhled prvního dílu, ale ubral na dobrodružství a více pracuje s atmosférou a překvapením.