poster

Vynález zkázy

  • anglický

    The Fabulous World of Jules Verne

  • anglický

    The Deadly Invention

  • Slovensko

    Vynález skazy

  • Austrálie

    Invention of Destruction

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Invention of Destruction

    (festivalový název)

Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi / Rodinný

Československo, 1958, 81 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    *****

    Najlepšie spojenie animácie a živého herectva, najlepší žánrový československý film, najlepšia adaptácia Verneoviek a najlepší film Karla Zemana. Lepšie, ako vysokorozpočtová americká vereneovská adaptácia 20 000 míl pod morom. Porovnávať podmienky ich tvorcov je úplne zbytočné. Filmy Karla Zemana vyšli na dvd aj v Japonsku, u nás myslím ešte vôbec. Môj najobľúbenejší Zeman a určite aj najobľúbenejší tuzemský film 50tych rokov. Minimálne.(5.6.2012)

  • lamps
    *****

    S přihlédnutím k tomu, jaké měl Karel Zeman při natáčení podmínky a finanční prostředky, nemohu hodnotit jinak. I přes úsměvné efekty se mu totiž povedlo stvořit nesmírně poutavé dobrodružství, jehož kouzlo je nyní po víc jak 50 letech možná ještě větší. Více než kde jinde tady Zeman dokazuje, že byl jedním z největších průkopníků, kteří posunuli hranice kresleného filmu o pěkný kus dopředu..(30.7.2012)

  • Pierre
    ***

    Čtyři dát nemůžu, protože tři hvězdy jsou polovina. A já si z filmu odnáším poloviční zážitek, tudiž ho nemohu v hodnocení označit za čtyřhvězdičkový velmi dobrý film. Ačkoliv rozhodně nepopírám, že v mnoha ohledech velmi dobrým filmem je a přinesl mi zajímavou filmovou zkušenost. Vlastně jsem rád, že jsem to viděl. Byla to zajímavá studie, toho jak s minimálními finančními prostředky, dokázal vytvořit jeden pán zázrák (tedy po grafické stránce.) Ten pán se jmenuje Karel Zeman. V současné době by to, se svým příjmením neměl lehké, ale to ponechme stranou. Zeman (Karel) mě již neuvěřitelně zaujal jedním z klenotů naší kinematografie ,,Čarodějovým účněm´´. Tam ale nebyla IMHO grafická stránka tak silná. Tam šlo spíš o tu brilantní atmostféru, brrr! Tady co se týče grafiky, nemůžu nic kritizovat. V tý době to musela bejt strašná piplačka a upřímně příliš nechápu, jak se dělaly třeba scéný pod vodou. V tadytom ohledu je to vážně zážitek. Ale já chtěl mimo jiné taky vidět, výborně napsaný film podle výborné knížky. Podle výborné knížky film napsaný je, ale on sám o sobě rozhodně žádný peckozní scénář nemá. Spíše všechny pasáže jsou udělány tak aby v nich vynikla grafika. Prvních 20 minut je dost rychlých, kdybych nečetl knížku tak bych už asi nechápal o co jde. A pak to z hlediska děje je pořád nuda. Scénky vlastně nejsou ani moc občas souvislé, film stojí na geniální grafice, knihu si upravuje jak chce (Thomas Roch není šílený, Simon Hart není hlídač Gaydon a ta dívka tam už vůbec nepatří.) Asi jsem moc konzervativní, ale ten Verneův příběh tam byl prostě nějak v pozadí. A já se tak těšil, jak ho uvidím zfilmovaný tak jak ho sám napsal- Opakuji, grafická scéna je pecka, ale předpis knihy na filmové plátno se mi moc nelíbil. Moje chyba, můj problém, můj názor. Vysoké hodnocení jinak chápu.(13.1.2017)

  • topi
    *****

    Karel Zeman byl mistr nad mistry a jeho práce je absolutně nezaměnitelná a originální. Tenhle film jsem obdivoval jako děcko a nejinak je tomu i teď. Nikdy nezapomenu na scénu souboje s chobotnicí...U tohoto filmu pořádně zabrousil drápkama začínající Zdeněk Liška, jeho hudební doprovod, včetně všemožných zvuků je geniální, nezapomenutelný je zvuk motorů v ponorce...A ještě se zde blýskl můj prastrýc Václav Kyzlink, kterého jsem měl moc rád...(25.12.2012)

  • Radiq
    ****

    Baronně prášilovskej filmek, o kterým říkám baronně prášilovskej, protože barona jsem viděl dřív, i když byl vytvořenej pozdějš, ale hlavně proto, že je udělanej stejným stylem. Film se hned na začátku pochlubí tím, že byl vyznamenán velkou cenou světového festivalu v Bruselu, ale myslím, že tam klidně mohli napsat ještě nějaké význačnější ocenění. Film si ho totiž klidně zaslouží.(14.11.2008)

  • - Parná lokomotíva, ktorú môžeme vidieť vo filme, bola reálna lokomotíva americkej výroby z roku 1850 a parný automobil bol v skutočnosti francúzsky návrh auta s názvom "Mancelle" z roku 1870. (Raccoon.city)

  • - Trikové zábery sú dielom Antonína Horáka. Tento filmár pociťoval ako veľkú osobnú krivdu, že nebol za svoj tvorivý prínos náležite oceňovaný. Jeho honorár za film bol základný mesačný plat 1200 Kčs a za jeden trikový záber dostával tri koruny. (Zdroj: instinkt.tyden.cz) (Raccoon.city)

  • - Film bol natočený kamerou z roku 1928. (Peter-1307)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace